Suppedietten, minus 7 kg på 1 uke

Det er sikkert mange av dere som har hørt om sykehusdietten, det er en diett du skal gå ned 4,5 – 7,7 kg på en uke.
Det sies at jo mer du spiser av suppen, jo mer går du ned i vekt. Jeg har i lengre tid vurdert og ta den dietten som en kickstart eller rett og slett en ren skjær rensing for kroppen. Jeg har ihvertfall ingenting å tape på det, så hvorfor ikke prøve. Hvor galt kan det gå, i verste fall så går jeg ikke ned noe, men jeg gir det en sjans. Det er nok lurt og finne en uke hvor det ikke er bursdag eller lignende som gjør at du lett kan skeie ut, og ikke fullføre denne. Så vær litt forberedt før du bestemer deg.

Det er viktig at du følger planen som er beskrevet her under, og ikke bytter ut det som står med noe annet.

Oppskrift på suppen 

  • 2 bokser hermetiske tomater
  • 3 store purrer eller 1 stor spansk løk
  • Kjøttbuljongterninger (14-16 stk)
  • 1 pk nudler (ikke krydder)
  • 1 pk stangselleri
  • 2 bokser grønne brekkbønner
  • 2 grønne paprika
  • 1 kg gulrøtter

Bland alt dette sammen, ha i vann så det dekker grønnsakene med god margin, tilsett salt og pepper om du ønsker, koketid er ca 1 time. Til grønnsakene er møre. Denne kan oppbevares i kjøleskapet, og varmes i mikroovn eller kjele som du selv ønsker.

Et lite tips er å ha i nudlene mot slutten av koketiden.

 

Første dag
Spis masse frukt (ikke banan), melon er bra. Masse frukt og suppe.

Andre dag
Spis deg mett på rå, kokte eller boksgrønnsaker. Prøv grønne bladgrønnsaker: salat, spinat osv. Ikke erter, mais eller
tørre bønner. Til middag kan du ta en bakt potet med smør. Ikke frukt i dag, men så mye suppe du vil.

Tredje dag
Spis så mye frukt, grønnsaker og suppe du vil, men bare det i dag. Etter i dag skal du ha gåt ned minst 2 kg.

Fjerde dag
Bananer og skummet melk: dvs minst 3 bananer og så mye skummet melk du orker.
Kroppen trenger kalsium i dag. Nå vil du få mindre sug etter søtsaker. Spis suppe som vanlig.

Femte dag
Biff og tomater. Du kan spise 280-560 g biff og 4 tomater i dag. Spis suppen minst 1 gang, ikke potet.

Sjette dag
Biff og tomater. Så mye du vil, men ikke glem suppe, ikke potet.

Syvende dag
Brun ris, juice uten sukker og grønnsaker. Spis deg mett, men husk suppe i dag. Gjerne kokte grønnsaker og ris.

Ikke drikk alkohol før minst 24 timer etter etter at dietten er avsluttet. Dette pga fettansamling i kroppen.
Suppen kan spises under hele dietten når du er sulten eller lyster på noe, den forbrenner fett.
Biff kan erstattes med kylling eller fisk, men ikke skinn på kyllingen..
Unngå: brød, alkohol, brus (kullsyre). Ikke sterk mat utenom biffen.
Drikk masse, 6-8 glass vann pr dag, pluss en kombinasjon av svart kaffe, te (uten sukker), juice, tranbærjuice og skummet melk. 

281 kommentarer
        1. Kan eg bruke kylling / eller Kalve buljong i stedet for kjøttbuljong?
          Og kan eg ha Kidney Bønner og Bønnemix oppi eller vil det ødelegge heile virkningen?

            1. Jeg går lite ned i vekt, har fulgt dietten, ikke noen utskeielse A

            2. Vil bare si at jeg har testet denne før. Jeg fulgte den til punkt å prikke uten ett unntak og spiste MYE suppe… Gjennomførte ikke en eneste treningsøkt men resultatet var helt sykt bra!!! 3 uker diett resulterte i 18 kilo lettere! Jeg hadde et utgangspunkt på 93 kilo..
              Anbefales! 😊👍

        2. Suppen som du beskriver..er det sånn og bety at du lager en stor suppe for hel uke el må det lages hverdag?

        3. Hei,
          har en fråga angående grönsakerna på andra dagen, kan man ha i salt, olja eller nått? eller ska den bara ätas så?

      1. Hei jrg hsr stekt lammelår i fryseren frs, kan jeg ha det i suppen,, kan jeg ha den i suppen for å få bedre smak i de?

    1. Heisann! Jeg hermer etter deg og prøver denne dietten! Dag 1 og veldig motivert 😄 Spiste du utelukkende det som sto listet opp? Hva med krydder ol? Dag 7, brun ris og grønnsaker… Blir ikke dette uanstendig tørt? 😄 Spises kanskje ris og grønnsaker som tilbehør til suppa?

      1. Hei ! Så spennende, ja jeg spiste i hovedsak det som står, men byttet ut biff med kylling dag 5 og 6.
        Krydder kan du fint bruke, det gjorde jeg og. Og ja ris, men også så mye suppe du vil, dette ble ikke litt tørt, men jeg spiste nok mer suppe enn ris denne dagen og. Men med grønnsaker blir det bedre 🙂

        Masse lykke til og send meg gjerne mail om status eller ytterligere spørsmål

        1. Takk for svar 😊
          Det blir mest suppe her også. Heldigvis er den god! 😄 Tenker det blir kryddersmør i den bakte poteten, og at ene biffen blir byttet ut med kylling. Sliter litt med å finne gode grønnsaksalternativer til morgendagens arbeidsmat, da 🤪#fremdelesmotivert

        1. Tusen takk for svar, da har jeg bare et sånn til🙈 Brun ris, er det små mye ris man vil, eller er det en viss mengde?

        1. Har antagelig misforstått, men brukte en hel pk med eggnudler, sånn med 4 «blokker» i, og syns det ble mye nudler😅 mener du kun sån enkelpakninger med krydder i? bør jeg dumpe alt og lage nytt?

          1. Da har du nok tatt i litt mye, det skal kun være 1 enkelt pakke. Jeg synes ikke du skal dumpe alt , men heller prøve å ta noe av nudlene ut. Håper det ordner seg🌞

    2. Hvor mange dager varte suppen din? Jeg begynte på andre omgang i går, på dag 4. Kanskje jeg har misforstått dette med å spise så mye suppe jeg vil? 🙈

      1. Hele dietten varer i 7 dager, man bør starte på dag 1, dags 2 osv. Slik at kroppen igjennom denne uken får det den skal ha 🙂 Men ja teorien er jo mer suppe du spiser, jo mer forbrenner du !

        1. Ja, det skjønner jeg. Jeg er på dag 5 nå, men jeg måtte koke ny suppe i går. Den suppen jeg kokte varte bare 3.5 dag. Måtte du også koke mer suppe underveis?

          1. Aha, da er vi enige 🙂 Ja 3 ganger kokte vi da vi var 2 som spiste. Men ja trenger man mer så koker lager du akkurat den samme igjen :)Spennende å høre hvordan det går

            1. Suppa er heldigvis god, så det er ikke noe problem å fullføre. Har bare gått ned 3 kg til nå, da… Men to dager igjen. 🤪

      1. Hei, jeg skal igang med denne suppa i morgen, men jeg takler svært dårlig stangselleri. Kan man bruke noe annet tro??

        1. Hei, så spennende🙌
          Har liten erfaring fra noe alternativ, men fennikel eller finstrinlet hodekål kan være en god erstatning. Evnt bare droppe det helt. Forsøk deg litt frem 👍

    3. Kan eg bruke kylling / eller Kalve buljong i stedet for kjøttbuljong?
      Og kan eg ha Kidney Bønner og Bønnemix oppi eller vil det ødelegge heile virkningen?

      1. Det går nok helt fint med kylling eller kalvebuljong, har ingen erfaring me ddet.
        Det har nok ikke i seg selv det store utslaget, så det går nok fint 🙂
        Kidney bønner har jeg ikke forsøkt i der, men prøv deg frem.
        Det er bare spennende å prøve seg litt frem, men som sagt jeg har ikke forsøkt dette selv.

      1. Hei Mia, jeg bruker en som rommer 11 L. Da har vi litt god plass i starten.
        Etter hvert som det koker, så faller det litt sammen, men en stor og romslig kjele er kjekt å ha 🙂

        1. Hei siler du av alle grønnsakene etter at de er kokte eller moser du og drikker alt ?

    4. Hei! Dumt spørsmål, men jeg trenger slike ting inn med t-skje. Har vurdert dette lenge men jeg skjønner ikke helt hvordan man skal spise gjennom dagen 🤦🏼‍♀️

      Spiser man suppe til frokost, lunsj, middag og kvelds også de andre tingene som mellommåltid eller i tillegg ?

      Hvordan la du opp måltidene tide denne uken ? Gjerne litt detaljert 😂 Ouff noen har tungt for det 😅

      1. Hei, gode spørsmål. Jeg la opp uken slik at suppe var alltid frokost, lunsj middag og kveld som hovedregel. MEN jeg spiste den når jeg fikk lyst på noe, fikk søtsug osv, den kan spises hele tiden når du vil.Jo mer, jo bedre.

        De andre tingene som f.eks bana var litt i mellom ja, som du sier. Jeg buttet ut biff med kylling på 5. og 6. dag. Og spiste det da til middag. Du Kan tenke slik at du skal ha i deg det som står i løpet av dagen, og legget det opp slik som passer deg.

        Men start med suppe til frokost. ta det når du blir sulten. Send meg bare mail for nærmere info om du står fast 🙂

    5. Hei😊 Jeg er på dag 4 og har til nå gått ned 2 kg😊 Trener dere i tillegg til å gå på denne dietten? Dag 2 og 3 hadde jeg litt hodepine, men etter jeg fikk i meg skummet melk og banan idag ble det bedre. Gleder meg til biff i morgen🙌🏻🤩

    6. Heisann,
      Samboer og jeg har lyst å prøve sykehusdietten men jeg HATER tomater.. MÅ man spise tomater til dette?

    7. Hei,
      Etter et år med corona, hjemmekontor og joggings som favorittplagg, så begynte både dresser, jeans og gensere å plutselig krympe i klesskapet. Jeg gikk på vekta på første gang på to år, og fikk et realt sjokk!! 10 kg mer enn det jeg alltid har gått rundt å sagt at jeg veide.

      Alarmene hylte og alle varsellamper lyste rødt, så jeg googlet “Ned 10 kg på en uke”.. Da dukket Tenåringspappa opp, hvor du beskrev akkurat det jeg trengte. Først en kickstart med suppediett i 7 dager, deretter en mer varig sunnere hverdag.

      I dag er jeg ferdig med 7 dagers dietten. Suppen var faktisk god, 12 buljongterninger holder etter min smak, og koketiden kan reduseres til 45 min. Man setter virkelig pris på en bakt potet andre dagen, og går og gleder seg til kjøtt femte og sjette dagen. Dietten funker bra, man går ikke sulten, og kiloene ramler av.

      Fasiten etter 7 dager er at jeg har gått ned 5,2 kg. Jeg skal ned 10 kg til, så da tenkte jeg å følge dine forslag videre. Tre knekkebrød-måltider om dagen og EN porsjon sunn middag. Samt kondisjon og styrketrening tre-fire ganger i uka. Målet er å gå ned 1 kg pr uke, så blir spennende å se hvordan det går.

      Uansett, takk for en kickstart og gode tips på bloggen din. Denne dietten anbefales til alle som trenger en kickstart.

      1. Hei Henning 🙂 Tusen takk for oppløftende ord, godt skrivet. Det er akkurat det vi er på jakt etter. Jeg har ingen tro på dietter over tid, for det er ikke slik vi kan leve i det lange løp! Følg meg gjerne videre på insta og snap for mer inspirasjon. Jeg skal igang nå med mer inspirasjon i og skal vise litt mer detaljert hvordan jeg holder en effektiv hverdag 🙂 Ha en superdag og takk for delingen din

    8. Hei. Det e lenge siden du la ut dette, men lurer på en ting 😊 Kan æ mose den ferdige suppa og så ha litt ekstra vann oppi og nudler? Æ klarer ikke biter av løk/purre men smaken går greit 😅

      1. Hei , det går fint:) Den ruller og går, og flere prøver den ut. Den kan fint stavmikses. Det er flere som synes den smaker bedre da. Lag suppen og deretter stavmiks den. Det går helt fint 🙂

    9. Hei denne hørtes spennende ut😁tenkte jeg skulle begynne på mandag( skal i selskap på fredag) de jeg lurte på er drikker du juice og skummet melk hver dag under disse 7 dagene? Å etter di 7 dagene så kunde de hvert lurt å spise 3 måltider med knekkebrød å 1 med sund middag. Spiser du frukt og grønnsaker som mellom måltid eller har du bare de fire måltidene😁

    10. Hei, du skriver at man skal drikke juice og skummet melk i tillegg til vann. Er dette hver dag, og hvor mye juice og skummet melk får man isåfall lov til å drikke?

    11. Heihei! Dag 1 står det at man ikke får spise mais, men får man lov til det dag 3? Også, kan man kutte ut paprikaen i suppen?

    12. Hei.

      Jeg er nå på dag 3. gleder meg til dag 4 med litt melk. Men kan man bytte ut skummetmelk med laktosefri lettmelk tror du ? Samt dagen med biff og tomater, liker ikke tomat :-/ kan man bytte tomat med noe ?

      Spiser suppen 2-3 ganger om dagen, da jeg ikke får i meg frokost. Så langt håper jeg at det gir noen resultater 😊 målet er 10kg ned etter corona tiden nå med 10kg opp 🙈

      1. Så spennende 🙂 Har ingen erfaring med å bytte ut skummet melk, men tror det går fint. Det er “stoffene” i melka som er viktig her. Jeg byttet ut biff med kylling. Men tomat kan sikkert byttes ut med grønnsaker . Masse lykke til dere. Husk jo mer suppe du spiser, mer forbrenner du. Og suppen spises til frokost, middag kvelds og alle måltider 🙂

    13. Hei, lurer på hvilken Juice du brukte som er uten sukker? Og kan man drikke så mye man vil?

    14. Dersom man ikke liker melk, hva kan man bruke som et alternativ? Jeg brekker meg bare av lukten av melk.😅

    15. Hei 🙂
      Skal starte min kickstart i morgen og skal lage suppa i kveld 🙂 Vet at du sikkert ikke har alle svar, men lurte på et par ting. Vet du om man burde/skal spise suppen kald til frokost? Har hørt andre suppedietter som skal det.. og vet du om man kan ha ulike bønner (andre enn brekkbønner) og linser i suppen?

      1. Hei, spennende👌 Jeg hadde suppa stående i kjelen i kjøleskapet, og varmet opp i skål i mikro’n når jeg skulle ha. Hadde varm suppe hele tiden, den er nok best varm🙂 har ingen erfaring med andre bønner, men det er bare til å prøve seg frem. Og husk jo mer suppe du spiser, mer forbrenner du 🙂👌 Masse lykke til og rop ut om det dukker opp føere spørsmål

        1. Takk for svar ☺️ Da prøver jeg varm suppe jeg å, er ikke så glad i kald suppe så det var jo topp 👍 Skal prøve meg litt frem med liner og bønner!

    16. Hei. Jeg jobber som tømrer og tør ikke gå 100% inn for denne dietten, da dagene går i høyt tempo med mye tunge løft. Så jeg tenker jeg følger denne sånn som det skal, men til lunsj spiser jeg wok og litt frukt. Så får jeg i meg en fornuftig mengde mat til jobbdagen. Er det innenfor eller ødelegger det for hvordan denne dietten egentlig skal fungere på kroppen?

      1. Har liten erfaring fra dette selv, men.føere hatt hatt suksess med å kun spise suppe også den uka i tillegg til vanlig mat så den forbrenner litt. Prøv deg gjerne frem og gi en tilbakemelding 👌😀

    17. Hei. Er på dag 5. Har fulgt oppskriften og dagene, men synes ikke jeg har gått ned så mye. Noe jeg gjør feil?

      1. Hmm, det er litt forskjellig fra kropp til kropp hvordan de reagerer.
        De fleste går ned ca 4 kg, og nylig var det en som gikk ned 7 kg på en uke.
        Husk jo mer suppe du spiser, jo mer forbrenner du

    18. Har gått ned 800gr på 3 dager, hva gjør jeg galt tro? Har spist en hel porsjon suppe på 3,5 dag, så føler jeg har spist masse av det og holdt meg til planen på annet jeg kan spise. Har drukket masse vann🤔

    19. På dag 2… Står at vi skal spise grønne bladgrønnsaker som spinat og salat.. er det utelukkende salatblader? Eller kan man pife opp salaten med agurk og tomater og lignende?

        1. Kjører du suppa i blender når alt er kokt, eller skal den være i de bitene du skjærer opp først?

      1. I teorien ja det kan man, har ikke prøvd det selv, men det skal man kunne gjøre. Da starter man bare på nytt igjen, gi gjerne beskjed om du gjør det, og hvilket resultat du fikk🤗👌

    20. Hvordan holder du vekta etter endt kur? Ofte går man ned MYE under kur og opp det dobbelte etter en liten stund. Fortsetter du med lavkarbo eller annen form for livsstilsendring?

    21. Heisann. Spennende konsept. Er inne i 3. dagen nå. Vekta viser 2 kg mindre enn da jeg begynte så dette lover godt. Kan man drikke juice hver dag og spise bananer de dagene man skal ha frukt? Ser det står en dag nevnt med masse bananer, men hva med de andre dagene? Tenkte å lage smoothier fremover for varisajon og da er det jo greit å kunne ha både bananer og juice som ingredienser. Hvis man mener det ikke velter hele opplegget da 🙂

      1. Hei Harald, så kjekt at det ser lovende ut. Man får en helt ny energi av å se vekta gå i riktig retning 🙂 Banan er viktig den dagen grunnet “stoffer” som kroppen trenger den dagen. Det er noe søtning i banan, så har liten erfaring selv med dette igjennom uken ellers, og man bør så langt det lar seg gjøre følge uken. MEN prøv deg gjerne frem og gi et tilbakemelding på hvordan dette gikk om du prøver deg på banan andre dager også.

        Masse lykke til og spør om noe er uklart 🙂

    22. Heisan🙂

      Veldig inspirerende å lese kommentarene her😃 Jeg holder på med vektnedgang og kosthold og har hittil gått ned 11kg. Men vekten har stoppet veldig opp nå så tenkte å prøve meg på denne neste uke. Men har noen spørsmål utifra dags menyene.

      På dag 5: er det d eneste man skal spise ila 1 hel dag? Kun 1 skål med suppe utenom de grammene med kjøtt og tomat?

      På dag 6: er det kun et måltid med biff eller flere utover dagen mellom de 4 suppe måltidene?

      På dag 7: hvor mye ris kan man spise? Skal risen fordeles utover dagen eller er det et måltid utenom de 4 suppe måltidene?

      Takk for inspirasjon😃

      1. Hei Susanne
        Så hyggelig å høre, gøy å inspisere andre 🤗

        Dag 5, skal du spise det som står og minimun 1 skål. Spis så mye suppe du vil hver dag. Jo mer suppe du spiser, jo mer forbrenner du👌

        Dag 6 kan du spise så mye du vil i løpet av dagen, jeg for min del tok et par posjoner som til middag f.eks og suppe ellers.

        Dag 7 spis deg mett, gjerne flere ganger i løpet av dagen.

        Spør bare om eet oppstår noen spørsmål underveis👌

        Masse lykkt til, jeg heier på deg

    23. Hei! Jeg lurer på hva du mener med juice uten sukker. Finnes det? Fruktose er jo sukker like mye som vanlig sukker, men er som regel ikke tilsatt juicen. Men uten sukker?

      1. Juice uten tilsatt sukker er det som menes. Jeg selv droppa dette, så har ikke noe bred erfaring på akkurat dette. Appelsinjuice, eplejuice fra konsentrat kan være en god løsning har jeg blitt fortalt

    24. På dag 5 og 6 (kjøtt og tomat dagene) kan man ikke spise salat/grønnsaker denne dagen? Vil noe grønn salat ødelegge noe, tenker på å lage en salat med kjøttet. Men, det vil kanskje “forstyrre” dietten?

      I tillegg – jeg drikker noe kalorifri saft (Zero). Dett er jo uten kullsyre, vil det kunne påvirke resultatet?

      1. I teorien har jeg ingen erfaring på om grønt kan ødelegge, det kan godt hende det går fint. Det beste er å holde seg til det som står. MEN prøv deg gjerne frem 🙂

    25. Jeg hadde store forventninger for suppedietten. I dag er 5. dag og jeg gikk ned kun 300 g. Veldig skuffet. Orker snart ikke mer suppe. Har spist den 3-4 ganger om dagen. Eneste positiv resultat at magen krympet, blir fort mettere.

      1. Hei, kroppen vår reagerer forskjellig på dette, noen som dubser går ned mye mens andre går ned mindre. Det er viktig at dietten følges og husk jo mer suppe du spiser mer forbrenner du💪

    26. Hei eg ha prøvd alt. Har siden nyttår klart og gå ned fra 87 til 79. Men føler det stopper litt no. Ha so lyst og kome meg ned til 70 i løpe av året er omme. So no skal eg prøve denne suppa, har hørt om den for noen år siden og men har ikkje hatt trua på den.. Men ser ut som den virker på mange 🙂

      So håper det vil vise resultater 🙂

      1. Hei, så spennende🌞 Husk jo mer suppe du spiser jo mer for renner du. Har virkelig trua på deg, og håper du lykkes. Det er mange som har suksess🌞🌞 Masse lykke til

    27. Heia deg. Selvom dette innlegget ble skrevet for en stund siden satser jeg på å få svar uannsett.😄 Tenkte jeg skulle gå igang med denne kickstartern da corona, hjemme-med-små-barn og veldig lite sosial har satt sine 10-15 kilo spor 😢🥵 Noen som har prøvd å gå på denne “dietten” si 2 uker på rad, eller en uke først å så ta den opp igjen om 1 til 2 uker? Resultat?:)

      1. Hei Maria🌞 så spennenee. Mange her som du ser har suksess med dietten og kickstarten. Man kan nok gå på den i 2 uker og gå av mye, men ta 1 uke først 🌞 Spør om det er noe usikkert 💪

        1. Takk for svar. Lurer litt på dag 2. Spis kokte, rå eller boksgrønnsaker – er det ok å tygge gulrøtter? Altså rå? Står jo at det er fint å prøve “grønne” grønnsaker som spinat å sånn, men er det grønnsak som grønnsak liksom?🤪🙈

    28. Hei, jeg begynner på denne dietten i dag faktisk. Selv om det er sommer ferie. Men men
      Lurte på hva slags grønnsaker vi kan spise på dag 2.er kan jeg spise agurk og paprika salat, brokkoli, blomkål ?

    29. 2 dag på denne dietten. Jeg har gått opp 2 kg istedenfor. Veldig oppblåst i magen..
      Noen med lignende opplevelse?

      1. Det er nok litt forskjellig hvordan kroppen reagerer på dietten, men 2 kg opp har jeg ikke hørt om tidligere.
        Har du fulgt oppskriften ?
        Kanskje dag 3 og 4 skal du se nedgang.

      2. Jeg er på 4. dag og har og gått opp 1,8 kg. Oppblåst, og magen er tjukkere enn noensinne 😁 Fiser mye og😂 Har fulgt oppskriften til punkt og prikke! Jeg tenker at denne dietten virker best på de som har endel å ta av. Jeg skulle bare ned 2-3 kg. Funker dårlig på leg.

      3. Jeg er nettopp ferdig med første dag og har gått opp 2 kg på en dag. Sjokkert! 😂 Hvordan endte dette for deg? Veldig nysgjerrig 😂

        1. Hei
          Det er forskjellig hvordan kroppen vår responderer på denne, og hvordan du spiste dagene før denne osv, men det er noe tidlig i prosessen, så gi dette noen dager og følg den. så vil du nok bli positivt overrasket om 6 dager 👍🤩
          lykke til videre i uka. Heier på deg!

    30. Skal begynne på denne om en uke da jeg blir alene hjemme. Er det ok å kutte ut etter 5 dager eller delvis. når mannen min kommer hjem fredag til søndag blir det vanskelig å ikke lage noe ekstra. Da tenker jeg ikke fråtsing, men et rundsrykke til frokost f.eks. Kan jeg spise egg? Kan evt fortsette etter helgamed mere suppekur.

      1. Prøver å komme inn på henvisningen din til sunn kost videre, men siden eksisterer ikke står det. Kan du gjenta det her?

          1. Dag 1 med bare suppe, vann å træning….Svopp så va æ gått opp nesten 2 kg 😢 Nattevakt nu, å ha tatt m suppe, men æ blir jo litt bekymra vess æ heller går opp enn ned. Så d va nån andre å som ha gått opp, å lura på kordan d går nu. Itellegg holl æ på å frys ihjæl. E d kroppen som e bynt å forbrenn?

      2. Kikket ikke nøye nok og har spist to knaskegullrøtter i dagpå første dag! Gjør det noe? Ellers prøvde jeg å finne innlegget ditt om kost videre, men siden finnes ikke?

    31. Hei, vurderer denne over ferien 😊
      Hvordan gjorde du med trening denne 1. uken?

      Mvh Kjetil

      1. Hei Kjetil🌞
        Jeg fikk ikke til så mye trening den uka, men om man får til en gåtur om dagen er det veldig bra og øker forbrenningen ennå mer! Anbefales om du orker.
        Masse lykke til🙌🤩

    32. Hei! Jeg begynner på denne dietten idag, er spent! Men jeg lurer på to ting, kan man drikke juice/skummet melk utenom suppen alle dagene? Et par glass om dagen? Eller bare vann?
      Og, kan man ta snus under dietten?

      Takk for svar!😄

    33. Hei. Jippi skal til på fjerde dag og har gått ned ca 2 kg.. koker nå andre porsjon med suppe. Har kuttet ut selleri da jeg ikke er så begeistra for det. Håper det ik, da jeg vet det har sin misjon. Har puttet i litt hvitløk. I dag har jeg laget banan smoothie med skumma melk og hatt i litt frosne bringebær. Så spørsmålet mitt er . resten av dagene står det ikke noe om frukt og grønnsaker. Er det selvsagt at en spiser det eller skal vi ikke ha det? Føler meg ganske hjelpeløs på jobb viss jeg ikke kan ta noen gulrøtter eller et eple som mellommåltid. Har ikke tid til noe suppe på jobb utover lunch. Forresten den smoothien var kjempegod og hjalp på søtsuget.

    34. Hei 🙂 Skal ned 5-10 kg..3 av de kg MÅ av til en konsultasjon på sykehuset i oktober. Tenkte å prøve denne dietten og se om den er like snill mot meg som mot deg 😉🤞🏻 Motiverende lesing ihvertfall 👌🏻 Kan man ta en 7 dager nå og en 7 dager igjen nærmere oktober? Eller blir det litt voldsomt?

      1. Hei, så spennende. Da er du svært nærme målet ditt 🙂
        Du kan vint ta denne om igjen innen kort tid, men anbefaler en liten pause som du nevner.
        Har ikke forsøkt det selv, men har fått tilbakemelding på at noen har gjort dette 🙂
        Masse lykke til

    35. Hei, sikkert et dumt spørsmål, men på dag 2 med bakt potet, er det en vanlig størrelse potet eller en sånn stor bakepotet man finner på butikken?

    36. Hei!
      Jeg skal på ferie den 5 november og er nødt til å gå ned før det. Jeg skal i en bursdag på lørdag og tenkte drikke litt hvitvin. Går dette fint når man er på denne dietten?

    37. Hei:) Jeg har et par spørsmål i forhold til denne dietten. Mulig noen har spurt om dette før meg, men orket ikke bla igjennom absolutt alle kommentaren her🙈
      Spiste du suppen kald, til lunsj liksom? For jeg har ikke mulighet til å varme opp på jobben.
      Og – kan man dra det til to uker, om man gidder og orker?

      1. Hei Solveig, så fint at du spør. Nei jeg varmet den før jeg spiste deg. Et godt tips til deg da er å ha den i en termos, slik at den holder seg litt varm. Den er best varm synes jeg, men kan helt sikkert spises kald også:)
        Masse lykke til, og spør igjen om noe er uklart.

        1. Tusen takk for svar:) Nå fullført dietten 7 dager, og gått ned 2,5 kilo. Viktigst er at jeg føler meg mye MYE bedre etter denne uken!:) Fikk ikke helt svar på forrige spm, om man nå kan gå tilbake å gjøre dette igjen, si om 3 uker?

    38. Hei
      Jeg er på dag 2, fulgte dag 1 eksemplarisk. Tisser kjempemye, så det er helt klart en renselse på gang😊 men jeg hadde gått opp 0,5 kg, har noen andre som har erfart lignende?
      Men til tross for dette fortsetter jeg målrettet og det blir nok en god uke

      1. Hei Christine
        Spennende og høre hvordan det går med deg, og hvordan din kropp tar dette.
        Det er helt naturlig og kroppen vår reagerer forskjellig. Etter dag 3 kan du gå på vekta, da skal det være
        forandring der vil jeg tro:)
        Hold oss gjerne oppdatert, og masse lykke til i uke. Heier på deg!

    39. Fungerer det å ta 3-4 dager på, ett par dager av og på igjen? Vanskelig med ei uke i gangen her.. Hørt om noen med erfaring med det?

    40. Hei. Jeg og mannen min har vurdert å prøve dette. Skal handle inn alt imorgen for hele 7 dagene. Men det jeg lurte på dag 2 så kan man spise bakt potet. Er det bare smør man kan ha som tilbehør, eller kan man ha ost, becon, skinke rømme osv, som man pleier å ha i en baktpotet? På dag 4 og 5 kan man spise biff og tomater, kan tomatene stekes i ovn med litt grillkrydder, eller må den spises rå? Og i dag 7, brun ris og grønnsaker, hvordan forbereder dere denne retten? Kan man ha noe krydder? Vi liker med mye smak 🙈 Og til siste spørsmål, hvilket juice uten sukker fins det?

      1. Hei
        Så spennende, det er vil dere ikke angre på. Bakt potet er da med litt smør, og evnt krydder da.
        Tomatene kan du lage slik du vil, bruk fantasien.
        Det beste er og wooke grønnsakene, og stek gjerne risen og.
        Hmm har kun drukket vann og kaffe. Ikke juice. Ønsker dere masse lykke til og jeg heier på dere👌👌

    41. hei😊. Bruker mye fersk chili og hvitløk i suppa. Da syns jeg den blir enda bedre. Dette må da være bra👍🏻

    42. Hei. Startet i dag på denne suppen. Men jeg lurer på hva jeg kan erstatte bananer og melk med. Jeg er en som ikke liker banan og ei heller melk.

      1. Hei, så spennende. Jeg har dessverre ingen erfaring med det, det du kan gjøre er og spise mer suppe den dagen . Banan og melk skal gi en påfylling av kalsium o.l i dietten.Forsøk og finn erstatning med kalsium
        Masse lykke til

    43. Hei og tusen takk for inspirasjon. Jeg har tenkt å prøve meg på suppekuren, men blir så usikker på mengde suppe man kan spise… i stort sett alle andre kurer skal man jo begrense matinntaket så da føles det litt som å jukse når man kan fyre på med så mye suppe man ønsker? Forstår jeg deg rett når du skriver at man kan spise så mye man orker ila en dag?

      1. Hei, takk for gode ord🤩 Ja av suppen kan du spise så mye du vil. Jo mer du spiser, jo mer forbrenner du👍 Av det andre må du følge det som står. Masse lykke til, og rop ut om det dukker opp flere spørsmål underveis🤩

    44. Vurderer å starte opp, men min store svakhet er sukkerfri brus…… Ser man skal holde seg unna brus, men tror ikke jeg greier det. Noen som har gjort kuren men drikket brus?

      1. Hei Lise
        Forsøkte du med sukkerfri brus, og kan jeg evt få tilbakemelding på hvordan det gikk?
        Hilsen p-max avhenig 🤪

    45. Kanskje æ blir litt personlig, men kordan går d med viljestyrken dåkkers? Æ slit allerede på dag to, men tveng suppa i mæ. E dær fleire som føl d som at d e som å kom inn i en ketose? Ånden blir ille, så nu e d tyggis inærheta a folk 🤣 Æ e bynt å frys meir enn tel vanlig. Har ett mål æ ska ned, men ingen nedgang, bare opo. To kg…. men gir mæ ikkje. Tænk at i dag droppa æ den bakte poteten å kun holl mæ t suppa

    46. E d bare æ som ikkje får opp vess d e skreve meir etter 15/2? Uansett.. Starta mandag m suppa, å fram t i går, torsdag, så alt mørkt ut. I dag da æ sto opp å gikk på vekta viste den nesten 4 kg mindre. Skjønte nåkka må ha skjedd pga natta ha vært både varm å kald. Skikkelig feberfølelse. I dag ska æ nyt litt kylling å tomat. Kjenn æ træng nåkka ainna enn bare suppe nu

      1. Er på dag 5. kokt opp suppe 2 ganger. Da mannen og ungene ville teste suppen. Gikk opp 2 kilo etter dag 2. Jeg er nå på samme vekt som i utgangspunktet (70 kilo). Er skikkelig demotivert. Lørdag i tillegg. Men har bestemt meg for å holde ut og teste om det fungerer og hvordan kroppen vil reagere. Gått ca. 5 kilometer hver dag. Hilsen en som fortsatt tenker på mandelstang, is, brus og Snickers 😅

    47. Skal starte på denne i morgen. Koker den opp nå. Men i denne er det kjøttbuljong.. i en annen ingefær og cayennepepper og chilli. Er det ikke mye salt i buljong i forhold til de tre andre ingrediensene ?

    48. Hei igjen, Skummet melk og banandagen i dag… Hvor mye melk… nå har jeg tvunget i meg 1 liter… Jeg drikker ikke melk til vanlig, for brekker meg av smaken.. men bør jeg ta mer ? Og ca hvor mye suppe åt du de siste dagene ? Jeg har kokt 2 omganger nå, gått ned 800 g i morges . Vet ikke om jeg må kjøre på en omgang til .. har vel kanskje til 1,5 prs. de siste 3 dagene.

      1. Hei, det er så mye du orker. Du må ikke tvinge i deg mer enn du klarer. Men det handler om å få i seg de rette vitaminer. OG suppa spiser du så mye du kan av. Jo mer du spiser jo mer forbrenner du. Jeg laget 3 vendinger av suppen. Masse lykke til

    49. Jeg har lyst på en kickstart, aller mest for å få bort sukkertrollene som sitter i hodet, så jeg googlet “fastealternativer”, og kom over din blogg. Jeg spiser vanligvis ganske sunt i hverdagen, men det er all sjokoladen mellom de sunne måltidene som er problem. Jeg tenker på sjokolade 24/7, og det er utrolig hvilke mengder jeg klarer å trykke i meg i løpet av en dag. Det har rett og slett raknet helt på den fronten med 2 år på hjemmekontor.
      Jeg startet med suppen i går. Den smakte helt forj… En bitter smak jeg ikke klarte helt å identifisere. Klarte å få i meg 3 porsjoner + frukt. Tenkte faktisk ikke på sjokolade et sekund! Varmet opp suppe til lunsj i dag, og som en gledelig overraskelse virker det som smaken har satt seg litt, og den er faktisk ikke så aller verst. Bittersmaken er så og si borte. Dette kan fungere. Gleder meg til bakt potet til middag.
      Ha en fin dag 🙂

      1. Hei 🙂
        Fantastisk og høre, og veldig spennende uke du har foran deg! Det ene drar ofte meg seg det andre, og i enden her så skal du se at det ligger en forandring. Det har gitt suksess for svært mange, og husk jo mer suppe du spiser jo mer forbrenner du!
        Masse lykke til og rop ut om noe er uklart 🙂

    50. Hei. Jeg er nå på dag 3 , og har gått ned ca 1,5 kg. I morgen er det melk og bananer, og det er det verste du kan by meg 🥺 Hsr du noen formening om hva jeg eventuelt kan erstatte det med?

      1. Hei, først og fremst veldig bra jobba! Grunnen til melk og banan er mineralene kroppen trenger. Jeg har ingen erfaring fra andre produkter, men fortsett med suppa, og forsk og få ned 1 banen og 1 glass melk slik at kroppen tar opp noe av dette. Tror det skal gå fint om du spiser annen frukt som et supplement.
        Rop ut om noe er uklart
        Heier på deg

    51. Hei. Har lest litt om suppe dietten på nett, der er det mye negative kommenterer ang denne dietten. Har selv lyst å prøve. Men spørsmålet mitt er; har du opplevd noe negative bivirkninger av denne dietten, eller gått opp igjen i etter tid, slik som mange påstår at man gjør av denne dietten?

      1. Hei Magnus, jeg har kun positive ting og si om denne og det er en fin måte og kickstarte på f.eks. Den gir deg rask vekt nedgang og så vil du fortsette med å gå ned i etterkant ved å spise sunt. Jeg spiser kun knekkebrød til morgen, lunsj og kveld og vanlig middag, men kun 1 porsjon. Er stor fornøyd

    52. Okay. Tenker jeg prøver om ikke lenge. Men forstår jeg det riktig; kun en pakke med nudler på suppe som rommet opp til 8 liter? Skjønner at det er rene karbohydrater, men har det noe for seg når det blir så lite?

    53. Hei 🙂 jeg lurer litt på om jeg kan spørre hva du veide før du startet dietten?
      Vurderer å teste selv, men tenker at utgangspunkt og kanskje har en del å si for hvor mye man kan gå ned med den.

      Håper ikke dette spørsmålet blir tatt ille opp! Forsøker bare å finne ut om den kan være noe for meg, og syns det høres merkelig ut med en “suppe som forbrenner fett”.

      1. Hei
        Vekten spiller ikke så stor rolle i denne dietten, det er flere som kun mangler 8-10 kg, og
        etter og ha utført denne kommet seg raskere til sitt mål.
        Det er bare til og hoppe i det, og jeg er overbevist om at du ikke bil angre 🙂

    54. Hva gjorde du av fysiske aktiviteter den uken du kjørte suppekuren? Tenker om du gikk på jobb eller trente noe? Jeg er på «banandagen», altså dag 4, men har knapt gått ned 1 kg.. kan nevnes at jeg har en friuke og verken trener eller går på jobb denne uken.. har fulgt planen, men bomma litt på dag 2, spiste litt frukt.

      1. Hei Magnus!
        Jeg hadde ingen aktiviteter denne uka. Var mye i ro, men det er en fin bonus om du
        går deg en dag pr dag, så gjør det susen.
        Men må ikke det heller, vent til siste dag og vei deg etter endt kur 🙂

    55. Kan man drikke skummet melk hver dag? Litt forvirrende at det er nevnt spesifikt den ene dagen, men også noe man kan drikke i tillegg til mye vann hver dag helt nederst. Og skal man ikke spise grønnsaker eller frukt de dagene man kan spise kjøtt? Bare kjøtt, tomat og suppe?

      Snart ferdig med første dag og veldig motivert 🙂

      1. Hei Kine
        Det er en balanse igjennom hele dietten, derfor er det satt opp slik. Du bør holde deg til det som er står den dagen. Dette handler som sagt om balanse i dietten. Melka den dagen er kalsium påfyll den ene dagen.
        Ikke grønnsaker andre dager enn de dagene det står.
        Men suppa den kan du spise så mye du vil og orker igjennom uka. Husk jo mer suppe du spiser, jo mer forbrenner du 🙂 Flott at du er motivert.
        Masse lykke til, dette klarer du!

    56. Jeg er forundret av at det ikke er egg noen av dagene. Bra med proteiner i tillegg til alle andre viktige næringsstoffer.
      Ble anbefalt å spise mye egg etter cellegiftkurer. Kroppens byggesteiner, kan byttes ut med litt av kjøttet eller fisken???

      1. Hei Marianne 🙂
        Har ikke så mye erfaring rundt det og bytte ut kjøttet, men prøv deg gjerne litt frem.
        Jeg for min del spiste mye, og spiser mye egg i etterkant av dietten. Dette er rense, forbrenne osv de 7 dagene.
        Gi gjerne beskjed om du bytter ut noe, og har suksess med det
        Masse lykke til, og rop ut om noe er uklart

    57. Jeg går nesten ikke ned i vekta. Dette er min 6.dag.har fulgt dietten til punkt og prikke

    58. Hei. Synes det høres forferdelig ut med så mange blokker kjøttkraft. Prøver å være forsiktig med salt i alt jeg spiser. Må man bruke så mye for å få riktig effekt?

      1. Hei, dette har jeg og flere hatt god suksess med, men man kan sikkert ha i ferre og, men det er mineraler i alt som gjør at vi får i oss riktig mengde mineraler. Prøv deg gjerne mitt frem🌞

    59. Et tips er å tilsette litt chilli og hvitløk i suppa, som er med på å gi høyere forbrenning, samt det er godt og bra for helsa også 🙂

    60. Hei 🙂 Skal prøve meg på denne nå etter ferien. Kan man drikke iste uten sukker i stedet for juice?

        1. Er det mulig å spise noe roastbeef på dag 6, når det er ubegrenset med biff/kylling? Eller må det være ytre/indrefilet?

    61. Hei;) har kommet til dag 5 og gått ned kun 1 kg. Litt lav motivasjon. Er dette innafor? Manglet brekkbønner i suppa, ellers alle ing. Spiste ikke bakt potet på dag 2, men ellers er planen fulgt slavisk.

      1. Hei💯
        Det er forskjellig hvordan kroppen vår reagerer på dietten, og ting skjer fort så dag 7 blir spennende med tanke på din vekt. Husk jo mer suppe du spiser jo mer forbrenner du og jo mer går du ned så kjør på med suppe🙌

          1. Men nesten 2 kg er jo 2 kg ned på kun 1 uke. Det er bra og du har fått en kick start. Prøv den på nytt om en stund så jan det være andre resultater 🙌 våre kropper er forskjellige og hvordan den reagerer på denne. Men bra jobba uansett synes jeg🤩

    62. Hei!
      Hvor viktig er det å holde seg unna lettbrus? Type pepsi max. Vil det ha noe å si for ressultatet?

    63. Vi var en gjeng som prøvde dietten. En gikk ned 3 kg, en 4 kg og sistemann hele 7 kg. Vi to med minst vekttap ble veldig lei og kvalm av suppe siste 2 dager å klarte ikke få ned mer. Trolig derfor sistnevne lykkes bedre. Tipper at hovedhensikten med å spiste massevis av suppe er at kroppen ikke skal gå i sparemodus å forebenne mist mulig. Kjenner at der vil ta lang tid før runde to av dietten – men den funket og vi alle fikk en kickstart! Ps. en av deltakerene valgte å drikke kullsyre uten at det utgjorde vesentlig forskjell.

      1. Hei Kristin 🙂
        Så hyggelig og høre, da har dere faktisk gått ned hele 14 kg til sammen på ei uke. Det er veldig bra og godt jobba! Det sies jo mer suppe du spiser jo mer forbrenner du. Veldig spennende å høre at dere gjorde det som en gruppe og sammenlignet litt, det kan ofte være greit når flere er i diett modus 🙂
        Det er ikke slik at man tar suppe til middag de første dagene nei, så er helt enig og man blir lei etter en uke

        Jeg fortsatte på denne måten og fortsatte vektnedgangen

        https://tenaaringspappa.blogg.no/slik-gikk-jeg-ned-8-kg-pa-6-uker-uten-a-sulte.html

        Takk for hyggelig og inspirerende tilbakemelding

    64. Hei. om man ikke får tak i brekkbønner, er det noe annet man kan ha i eller er det krise å droppe dem i suppa?

    65. Dag 3 på dietten, synes det går veldig bra og suppen er god. Men, jeg gikk på vekten i morgest, og jeg har gått opp 1 kg.
      Har du eller noen andre her erfaring med det?

      1. Hei
        det er litt forskjellig hvordan kroppen reagerer på dietten, så ikke la deg knekke av denne. Det er vekten på dag 7 som er gjeldene.
        Husk jo mer suppe du spiser jo mer forbrenner du👍

        1. Jeg lar meg ikke knekke👊🏼
          Men på dag 5 og 6 er det bare biff og tomater i tillegg til suppe? Ikke andre grønnsaker og frukt? Og siste dag, ingen biff? Står litt ulikt her og der, men nå er det liksom «din» jeg har fulgt!
          Takk for at du svarer 🙏🏻

    66. Hei, jeg holder på å tester denne nå. Jeg er på dag 4 og har fulgt den til punkt og prikke. Gikk på vekta idag, og har lagt på meg 300gram. Hva kan jeg gjøre galt?

      1. Hei, du gjør nok ikke noe galt, men det er litt forskjellig hvordan kroppen reagerer på dietten. Ikke gi opp, så skal du se at du blir overrasket når du veier deg dag 7 🙂

        1. Hei, nå er siste dag kommet. Bruker du noe krydder på risen? Blir ikke veldig tørt og smaksløst?

          Renate

    67. Etter flere år med fornuftig bruk av lavkarbo testet vi den omtalte suppa for et par uker siden og vi var fornøyde med resultatene. Hun gikk ned 4kg, han gikk ned 5,5kg.

      Det krever viljestyrke og disiplin for å gjennomføre og spesielt dag 2 er litt heftig syns vi. Som nevnt, jo mere suppe du spiser jo mere forbrenner du men samtidig må du forvente å være MYE sulten. Jeg spiste suppe 4-8 ganger hver dag og dagen med melk og bananer ble høydepunktet for min del med hele 8 bananer og over 2 liter melk + suppe 😁

      Da vi fortsatt er nysgjerrige startet vi opp igjen med runde 2 i går og nå oppleves det enklere da vi vet hva vi går til.
      Gleder meg fortsatt til dag 4 og bananene og denne gangen blir det kun kylling på biff-dagene.

      Blir morro å sjekke resultatet om noen dager og når vi er ferdige og strømpebuksa sitter som støpt har vi selvsagt en plan for videre kosthold 😉

      Lykke til

        1. Nå er vi på melk & banandagen og ble noe overrasket over morgenens innveiing. Kona står på stedet hvil etter 4 dager og jeg har gått OPP 100 gram 😳 Nå er vi så gamle i gamet at vi ikke lar oss sette ut men det betyr muligens at når det meste av vannet i kroppen blir borte under uke 1 vil ikke uke 2 ha tilsvarende effekt 😊 Det er jo greit å vite for andre også. Vi går dietten ut uansett men svitsjer til alternativt kosthold etter dette 😉

    68. Har omsider lagd suppa og spist av den to ganger. Ble veldig god! Tilsatte litt persille og litt tørket chili, så ble litt mere «futt» i den. Hadde i både kjøtt- og kyllingbuljongterninger.
      Litt intens smak av sellerien, men egentlig veldig godt.
      Så gjenstår det å se om dette får effekt 🙂

    69. Hei. Spørsmål til suppekuren;) jeg så nå at man ikke skulle spise noe sterkt utenom Tim biffen. Er på dag 3, men har brukt en del chili som krydder. Tøyser det mye til for resultatet?

    70. Gjenoppliver denne litt med en liten oppdatering og mine erfaringer, jeg! 😊

      Jeg er i en vektnedgangsprosess og har allerede gått ned 20+ kg, men både vekta og motivasjonen har stått stille lenge, så nå trengte jeg en liten restart.

      Er nå på slutten av dag to – i dag var definitivt tyngre enn i går, og suppa er allerede litt kjedelig. Har bare spist en bolle av den i dag, men satser på at den frister igjen i morgen.

      Lagde en nydelig ratatouille med bakte grønnsaker med tanke på full grønnsaksdag, og det kan anbefales. Smakte fantastisk til bakt potet! 👍🏼

      Gleder meg til frukt i morgen. Anbefaler å lage en smoothie av frossen ananas, ananasjuice uten tilsatt sukker og noen frosne jordbær. Følte at jeg koste meg skikkelig!

      Ønsk meg lykke til med resten av uka!

    71. hvordan kombinerer du dette med fulltidsjobb? jeg jobber 12timer dagen og har ikke tilgang på mikrobølgeovn for stadig suppevarming, ei heller mulighet til å drasse rundt på masse frukt/grønt som spises i hytt og gevær.

      og hva skjer fysiologisk om man følger dette ift hodepine, lavt blodsukker osv.?

      1. Hei🙋‍♂️
        Det må tilpasses på en eller annen måte. Jeg regner med at du spiser mat i løpet av dagen på jobb, og da kan du ha med suppa i en termos f.eks . og frukt etter behov. Noen får noe hodepine, men det går som regel fint. Kanskje du evnt må ta det i en ferie💪
        Dette får du til, heier på deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg