God dag kjære mandag

Så var det mandag, vi kjenner oss litt småtrøtte i begge øyne, men har ikke så mange andre valg enn å komme seg opp fra den gode varme senga!

Det er kun 10 dager igjen med skole før det er skoleferie, så det nærmer seg faktisk med stormskritt. Det føles litt rart at barna nå skal ha ferie i 8 uker. De har nettopp vært hjemme i flere uker allerede, men det blir en litt mer normal sommerferie. Så normal som den kan få blitt i disse tider 🙂

Takk til dere alle for en fantastisk respons på gårsdagens innlegg i forbindelse med vekttap, og en kickstart. Det er viktig å få frem at dette er ihvertfall noe som fungerer for meg, og jeg har funnet min formel. Så er det helt klart noen som vil mene ditt og datt rundt dietten. Det tar jeg med knusende ro, og kjører min stil.

Det er viktig å finne noe som passer deg, og tenke seg noe bedre enn å ligge i sofa´n og kjøre innpå med fet og usunn mat. Det er noe rart med at det er digg det meste som er usunt, men fortvil ikke jeg har vært der i mange år. Jeg har vært overvektig i lange tider, og har lenge tenkt at jeg skal gjøre noe med dette. Jeg har nå passert 40 år og det blir ikke noe enklere å gå ned i vekt. Så ta små steg, slik at du klarer å holde deg der. Litt av det som jeg skrev i går var at du har din egen livsstil som du nå lever i, og den passer jo for deg. Så er det rom for utskeielser, vi mennesker er ikke laget for å være uten f.eks søtsaker et helt liv. Kroppen har behov for det av og til.

Formen kan føles helt på bånn noen dager, da er det lurt å ta seg en sjokoladebit, eller noe annet med sukker. Skal si det gjør susen. Du kvikner litt til, og sukker kan også gjøre deg gira. Som på barn, der er det helt tydelig hvor mye sukker gjør med kroppen. De blir høyt oppe, og kan være vanskelig å lande til tider. Og det er ikke “farlig” å ta seg en sjokobit eller noe søtt, det er helheten av din livsstil som legges til grunn for å lykkes.

Noe av det som energi er å komme seg ut av husets 4 vegger, ta på noen gode sko og gå deg en kort tur, 20 minutter eller lignende. Du trenger ikke galoppere som en hingst i 1 time om du ikke er i stand til det, men hvem vet….Kanskje du en dag er der at du kan jogge en lengre avstand.

Gikk du glipp av gårsdagens innlegg finner du den her

Jeg kickstartet med en suppediett som du kan gå ned fra 4,5 til 7,7 kg kun på 1 uke! Den gjorde susen . Du finner oppskriften her

Det finnes et hav av slankedietter og lignende hvor du skal drikke proteinshake og lignende i lengre tider. Det er jeg svært liten tro på. For det er ikke noe du vil kunne klare for alltid. Bruk sunn fornuft og finn en uke du ikke skal noe spesielt, så tar du kickstart med suppedietten, og jeg tror du vil ha mye glede av den!

Sammen har jeg stor tro på at vi får til dette. For jo flere vi er, enklere blir det!

Ha en knakende flott mandag

tenaaringspapa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg