Reisebrev dag 2

Tirsdag 4.juli

Etter å ha kjørt i mange timer dagen før, var det godt å sove lenge, og ikke minst i ei god seng. Men tror du vi klarte å sove så lenge som vi ønsket? Neida det blir jo sjelden slik. Men lenge nok til at vi fikk innhentet noen av det tapte dagen døgnet før. Om vi hadde et innholdsrikt døgn, det hadde vi uten tvil 🙂

Dagen startes med en deilig frokost, husverten varter opp med deilig egg, fisk og fersk hjemmebakt brød. Vi har en god frokost, er fremdeles helt i hundre over det vi ser utenfor vinduet. Med fjorden, høye fjell og det er jo noe vi ikke har hjemme i Østfold. Det er riktignok sjø, men ikke på langtnær slike forhold som her i Nord.

I dag skal vi ut med båten og fiske. Vi gjør oss klare etter frokost, og rusler ned til båten. Vi kjører ikke mange minuttene, før vi stopper og tar ut snørene…Vi får ingenting…Men vi har hørt at i Nord, så er det så mye fiks, og den biter hele tiden. Det gjør den ikke akkurat nå.

Vi drar opp og kjører litt lengre ut…..Plutselig sier konemor….Jeg har fisk! Hun drar opp en nokså stor sei. Den er omtrent rundt en kilo. Det er fantastisk. Middagen er i boks! Vi forsøker og dorge litt, og hiver ut snøret.  Vi andre drar og drar, men får vi noe da…Neida 🙂

Konemor drar opp og der er det jaggu en ny sei! Den er noe mindre, men nå begynner vi å snakke middag. Vi prøver en stund til, men det eneste vi får er noe bunn blader…Jeg drar opp mitt snøre, og er i ferd med å gi meg. Da ser jeg at jeg har fangst…Vet du hva jeg fikk….Hehe ei lita sjøstjerne, men det var ikke helt som en sjøstjerne heller…. Jeg legger ved et bilde, og kanskje du vet hva det kan være…Den hadde litt sånn hardt skall…Litt sånn skjellaktig dings.

Vi får ikke mer enn to sei, men er fornøyde med det 🙂 Drar tilbake til hytta, hvor det tilberedes middag. Det blir helt knall. Man får ikke ferskere fisk enn dette! Det smaker helt himmelsk i lag med potet, grønnsaker og smeltet smør.

Vi har en fantastisk dag, med fiske, hyggelig lag og mye sjøluft. Det hindrer oss ikke et par iskalde øl 🙂 Vi har gjort oss fortjent til det…  Vi har en hyggelig kveld, før vi finner sengen ved 2 tiden på natten…Vi blir som sagt helt døgnvill her oppe, siden er så lyst hele døgnet 🙂

I morgen venter en ny og spennende dag

Vi prekæs!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg