Men jeg vil jo bare…

Kjøre gode følger

Når man sitter og tenker etter så er det litt rart hvordan en kropp er satt sammen, og hvor forskjellig det går an å bli. Finnes det egentlig noen som er helt lik meg der ute på væremåte, utseende osv. Det er nok et spørsmål veldig mange spør seg. Det er mange som lurer på mye, og her ligger jeg nok i tet for å si det sånn. Det er kanskje det som gjør meg sterkere hver eneste dag.

Det å være fremoverlent er noe som driver meg. Uten min indre drift, hadde jeg kanskje ikke vært der jeg er i dag. Jeg har en herlig familie, et hus, en stor hage, flotte barn, og en jobb jeg stortrives i. Og for ikke å glemme en ting som betyr mye. Det er deg som daglig leser det jeg skriver, det jeg poster her og der og du skal vite det betyr mye!

Jeg er et utpreget a menneske, jeg kan si en dag til konemor at i morgen ser jeg frem til å sove lenge, og vi legger oss som regler rundt midnatt. Og klokken kan fort bli 00.30. Det er noe med den kvalitetstiden på kvelden. Det å sette seg ned, det er mørkt ute, tenne litt lys og sette på en god serie. Det er magisk. Da får vi ro i kropp og sjel, og samtidig tid til hverandre.

I en hektisk hverdag går det ofte unna med mye annet, og dermed er det en ekstra god følelse med denne tiden.

A mennesker er jo som B mennesker, forskjellen er at B mennesker liker å sove lenge, og ikke minst får til å sove lenge. Jeg kan ha ønske om å sove lenge jeg, og føler at kroppen kanskje trenger det. Glem det, jeg våkner tidlig jeg og ofte ved 8.30 tiden. Det virker som det er en innstilt klokke i min kropp. Alarmen kimer i hele meg, og kroppen roper etter å stå opp.

I dette momentet så får jeg plutselig kaffeluft i nese, og smaken av kaffe legger seg i munnen. Det er rart hva vaner gjør med oss mennesker. Det inngår i den daglige morgenrutinen å ta seg en kopp nytrukket kaffe.

Det som kan være litt frustrerende er kanskje helgene hvor man faktisk kan sove lenge, da våkner denne kroppen tidlig. Og hvis jeg våkner tidlig, og forsøker å sovne igjen så er ikke så enkelt. Da har hjerne kontoret startet dagen, og da er det ikke bare til å slukke lyset og legge seg igjen. Da står jeg like gjerne opp, og våkner i det jeg setter bena i gulvet.

Nå skal det sies at jeg også er den typen som sovner på vei inn på soverommet. I det jeg treffer puta, sovner jeg ofte. Det er selvsagt frustrerende for konemor som kan bruke noe lenger tid, mens der ligger jeg og purker og sover. Det er rart å se hvor forskjellige vi mennesker er, spesielt det med søvnrytmer.

Har høstferie denne uka, men det gjør meg ingenting å våkne tidlig og gå en tur med Trico.

Er du et A eller B menneske?

tenaaringspappa

2 kommentarer
    1. Jeg er kanskje hakket værre enn deg Remi..😂 Men kunne ønske jeg ikke var det. Har vanskelig for å sovne av meg selv, og våkner ofte på natta og da er egentlig bare til å innse at kampen med kroppen er tapt. Da er det å finne frem den største koppen og fyre på med kaffe ha med kattene ut for de vil jo ha de faste rutinene sine med å få snacks.. Blir litt misunnelig på han som ligger å putrer og sover, men unner ingen å ha så dårlig søvnkvalitet. Har jo egentlig mye å sette pris på jeg også, men jeg trenger å ofte skrive det ned. Har min egen lille bok, hvor jeg setter opp alt de A til Å, matvaner, ting jeg kan glede meg over og ting som også er tøft, som jeg strekker meg etter. Ønsker dere en nydelig dag. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg