Er pandemien over?

Jeg blir litt usikker på om det hele er over, eller om de er noe jeg ikke har fått med meg når det gjelder pandemi osv?

Jeg gikk en tur på butikken i går for å handle lunsj, samtlige der gikk uten munnbind og ingen av de 4 som gikk foran meg tok antibac fra dispenseren! Da er det grunn til å stille seg spørsmålet…Er det over nå? Har vi klart å slå dette helt ned. Svaret er ganske enkelt nei. Det har kommet mange lettelser, og smittetallene er lave. Det er flott at det går den veien, og det er deilig at tiltakene myknes opp.

Jeg trodde her for en tid tilbake at vi kom til å fortsette med munnbind en stund til, rett og slett fordi vi er livredde for at en ny bølge skal skylle over oss. Jeg både tror og håper at det ikke skjer, men vi vet aldri her til lands. Hva som skjer og når det skjer noe rundt dette er det ingen som kan forutse.

Nå i dag kunne vi lese at Delta varianten er påvist her i Fredrikstad. Det er jo ikke noe kjekt å lese. Derfor er det viktig at vi fremdeles vasker hendene godt, bruk gjerne munnbind og ta en dæsj antibac og vær generelt forsiktig med hva vi gjør og hvor vi ferdes.

Årsaken til lave smittetall i landet nå, kan også skyldes at de ikke tar tester. Vi mennesker har lett for å senke skuldrene når det går den riktige veien, men å senke for mye på en gang gan være dumt.

Har ikke tenkt så nøye over det før jeg gikk inn i butikken og ingen brukte munnbind, vi tar det av oss ved første mulighet og ja det er deilig at vi har åpnet landet opp igjen, men det gjenstår fremdeles mye. Noe riktig har dette landet gjort, som har ført oss dit vi er pr i dag og vi har få dødsfall sett i forhold til mange andre land.

Jeg synes vi mennesker generelt sett er veldig flinke, vi engasjerer oss og det siste vi nå ønsker er at vi igjen må stenge ned. Nå må vi bare få med oss alle på å våkne til liv igjen, og for mange så vil det bli en ny hverdag nå som vi gradvis i høy fart åpner opp. Det er mange ensomme der ute som trenger en ekstra håndsrekning og ta den telefonen til de om du kjenner noe som sitter alene!

Nå ligger alt dette i våre hender, og det er opp til oss. Veldig mange har tatt vaksine, noe som er bra. Alt blir bra igjen, vi må bare ikke kaste alle klærne med en gang!

Ha en herlig dag i sola, og kos deg masse!

Prekæs

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg