Er du en av de ?

Det er mandag i juleuka, det er den siste mandagen før julaften. Det er kun få dager igjen og det er på tide og telle opp. Har du klart og handle inn alle gavene? Har du sendt julekort og føler at du har god kontroll? Ja da kan du bare lene deg godt tilbake og nyte denne uka.

Mange av oss løper rundt og stresser hit og dit, handler gaver i siste lita og har ikke kontroll, men det er litt rart for noen av oss mennesker er født fem over som det heter. De er alltid sent ute. Til møter, til skolen, til arbeid, og i det hele tatt til julegave kjøp.

Jeg for min del kommer alltid tidligere i møter enn det som er nødvendig, for jeg hater og komme i siste lita. Det og komme inn i rommet fem minutter etter at møtet har startet er ikke noe for meg!

Jeg var en tur innom et kjøpesenter på søndag, litt for å ta pulsen på shoppingen og der var det totalt kaos. Det var en trøkk av mennesker der inne og folk ropte, gapa, og skrek i alle ender og bauer. Det var lite kontroll føltes det som, og barn løp overalt.

Jeg tror helt ærlig at det ikke er sunt for barn og være med på den galskapen som er på et kjøpesenter på denne tiden av året, spesielt på en søndag. Dette var ca en halv time etter åpningen. Jeg var innom en butikk hvor det var lang kø, hvor den ene dama bak kassen spør sin kollega. Hvor mange tror du vi er inne i butikken nå…..Hun svarer, jeg vet ikke. Det er bare lov til å ha 35 personer inne i butikken, der var det helt sikkert 50-60 personer på det tidspunktet!

Det var kaos overalt, og det er nettopp det du unngår om du er tidlig ute. Start med julehandelen senest i oktober, så slipper du det kaoset.

Har også hørt om noen mennesker som har det som en tradisjon og handle den siste julegaven på lille julaften. Det er nå en ting om du har en igjen. Da har du allikevel kontroll. Det er noe verre med de som ennå ikke har startet og har 20 gaver igjen. Da hadde det kokt for min del!

Vi har kommet til juleuka, og det er kun 4 dager igjen til den store dagen. Dagen hvor vi kan samles, spise god mat, og barna er forventningsfulle for det ligger gaver under treet. Allikevel er det tid for å tenke litt på de som kanskje ikke har det så bra på den ene eller andre måten. Det er mange som sliter, og kjenner du noen som er i denne kategorien, er det svært hyggelig om du ofrer de en tanke eller to.

Håper du har god kontroll og er i rute 🙂

Ha en fin fin mandag

tenaaringspappa

2 kommentarer
    1. I disse dager er det absolutt greit å være i rute, og helst litt i forkant. Selv har jeg roet jula kraftig ned dette året. Julegavene var i boks i novembter, julekort får ingen fra meg i år. Jeg legger nok en hilsen ut på sosiale medier, men mer enn det stresser jeg ikke. Juletreet kommer ikke på plass i år, men ellers er det kos med julepynt og litt kakebaking. Og da mener jeg KOS, ikke stress.
      Beste jula jeg har hatt, så langt, absolutt gull verdt å senke lista. Null stress, bare kos ♥
      Nyt de siste dagene før julen ringes inn ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg