10 dager i isolasjon

Det er mange tanker som flyr igjennom hodet ditt i det du får vite at du er smittet av korona..Hvordan takler du det, hvor dårlig blir du, og vil de andre bli smittet. Hodet løper løpsk i det øyeblikket du får vite om det.

Dette har vi hørt om siden staren av 2020, og vi har hørt mye om hvor dette kommer fra osv, det spekuleres i om dette virkelig er fra en flaggermus eller om det er kjemisk fremsatt. Sannheten er at pr nå finnes viruset, og det er nok noe vi bare må leve med i fremtiden, akkurat som influensa.

Nå er det påvist i min kropp, det vi har snakket om, det vi har kjempet i mot, og det mange har blitt veldig syke av. Det er mennesker som dør av dette, men det virker som det som herjer nå, ikke er fullt så sterkt som det som var i 2020.

Jeg synes det uansett er litt skremmende å tenke på at viruset nå er i min kropp. Nå har jeg heldigvis ikke noen underliggende sykdommer, så dette skal gå veldig fint. Det er naturligvis vemmelig når det står på allikevel. Så er det nå slik at man blir satt i isolasjon. Der skal du være i 10 dager, noe som i og for seg virker ekstremt lenge. Tiden går ikke så veldig fort for å si det slik, men det blir jo slik man gjør det til.

Du har ikke så mange andre valg, enn å lytte, gjøre det beste ut av det og bli frisk igjen. Et superviktig element her, er jo at man ikke skal smitte flere, for dette er ikke noe særlig for noen.

Jeg sover dårlig, har feber og alt er egentlig bare helt boring. Det er noe dritt å være i isolasjon, men helt nødvendig Man får jo god tid til tv serier, filmer og i går fikk jeg låne PS4 til Linus, så nå kan jeg spille litt og det er med på at dagene går litt bedre, så er jo planen til uka og jobbe det jeg kan fra hjemmekontor.

Nå har det blitt slik at man kan gjøre svært mye digitalt heldigvis. Så jeg er ikke avhengig av å være på kontoret for å få utført mine arbeidsoppgaver.

Håper formen blir bedre til uka, og at det verste nå er over. Det er vel ofte slik i starten av et virus at man føler seg dårlig i starten, for så å bli bedre utover i dagene som kommer. Heldigvis har jeg en flott konemor, og noen fine barn som varter opp, lager mat og setter det på utsiden av døra til rommet osv. Uten disse hadde jo ikke dette gått!

Det går greit med meg, men isolasjon det er boring. Det er ikke noe jeg unner noen. Så valget er vårt. Ønsker vi å få en smittefri hverdag, må du ta ditt ansvar. Du kan ikke se lett på det, for dette ønsker du ikke i kroppen din. Noe av tankene mine spoler dit hen av hva som skjer etter at jeg har blitt frisk. Hvordan vil pusten se ut. Vil jeg få noen varige mén, eller vil alt bli som før. Det er mange spørsmål som dukker opp.

Men du det er søndag, og gjør ditt beste for å holde smittetrykket nede. Sammen skal vi bekjempe dette!

Ha en optimal finfin søndag 🙂

tenaaringspappa

4 kommentarer
    1. Jeg tenker at det er greit å være hjemme i karantene/isolasjon når en er syk. Det er jo noe alle burde være uansett, spesielt når en har catchet noe smittsomt som en kan smitte videre. En burde liksom ikke bli fortalt at en må gjøre det. Kjedeligere er det når en blir karantenesatt og isolert fordi en er uvaksinert og ikke syk. Frihetsberøvelse provoserer meg. Men uansett, god bedring videre, du står han av 👍🏾

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg