Tror du det er håp for meg?

Kjenn det bruser, kjenn på følelsen, du vet det er fredag og snart helg når det er rett før det bruser over:) Det er en elegant følelse kan du si. Ikke nok med at det er fredag, men det er vinterferie om kun få timer! Det skal nytes, det skal koses, og det skal rett og slett bli godt med litt fri.

Jeg har hele tiden tenkt og håpet på at jeg skal kunne klare og lese en bok. Det ser så koselig ut, sitte der med en god bok og forsvinne helt i sin egen verden. Jeg og har lyst til og bli en slik lese hest, MEN jeg har ikke lyktes med dette så langt og vet ikke helt hvordan jeg skal få til det.

I en hektisk hverdag har jeg rett og slett ikke tid, og når helgen kommer så er det så mye annet som skjer. Når jeg da først har noe ledig tid, så blir jeg sittende og bla på denne mobilen, gå tur med Trico eller ha kvalitetstid med familien.

Jeg tar alltid med meg en bok på feire i god tro om at jeg skal kunne sette meg i godstolen, eller ute i sola lese og nyte. Jeg åpner friskt og leser 2 sider, før det begynner og surre i hodet. Jeg begynner og tenke på alt jeg kan gjøre osv. Kaoset oppstår!

Jeg har forsøkt med lydbok, og tenker at det må jo være tingen. Setter på en lydbok, men jeg sliter tungt med å få med meg hva som blir sagt, det vil si jeg hører hva de sier, men husker ikke hva som blir sagt. Tankene er lissom ikke der!

Kan egentlig alle bli lesehest? Svaret er nok nei, men er det andre som har noen suksesshistorier så del de gjerne. Kanskje jeg en dag kan føle meg som en lesehest, og kunne sitte der og nyte en god bok.

Pr nå er jeg bare en hingst som hopper hit og dit, og har ingen ro i verken kropp eller sjel! 🙂

Nå er det vinterferie, og den samme boka bli med i år på hytta. Jeg har funnet frem en bok, og tenker at nå er det min tur. Jeg skal bli en lesehest…

Stay tuned og følg med på om det er håp eller ei, underveis så tar jeg gjerne i mot gode tips !

Lag deg en fin fredag 🙂

Prekæs

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg