Til deg som lurte….

Woohoooooo det er laurdag!

Men en liten bismak ved at ferien er over, og hverdagen står og banker på.. Det går raskt mot mandag. MEN det går helt fint. Det er kanskje greit med hverdag igjen tenker nå jeg. Nå skal vi avsukres og det blir tilbake til knekkebrød. Kan ikke dytte truten full av rundstykker i hverdagen, men her i huset har vi det hver helg. Vi setter en ekstra spiss på helgekosen.

Det blir ofte slik at vi tar med noe ekstra med godis og snacks når vi skal på tur, og vel hjemme så føler vi at dette må spises opp, ingen tvil om det!  Det kan ikke ligge der i posen og godgjøre seg:) Og da går alle og småspiser, slik at vår dette vekk fra skuffen. Du kjenner raskt på abstinenser etter sukker så fort den siste biten er tatt! Du står igjen som et stort spørsmålstegn og ser rundt deg. Hmmm er det noe annet som vi kan dytte i truten. Det er det selvsagt. Det er alltid noe candy som kan spises. Men det går jo ikke. Da vil pappamagen fort bli en elefantmage og det går ikke. Det er jo sexy med pappamage, så den er det viktig å beholde:)

Når det gjelder bok prosjektet som jeg startet på sist helg i forbindelse med hytteturen, så gikk det strålende. Den gikk så strålende at jeg åpnet boken, og tenkte at nå, nå blir det andre boller! Nå skal den boka tråles igjennom slik at jeg kan få noe tilbake for at jeg drar den med på tur gang etter gang. Tror du det ble lest noe?? Ja det gjorde faktisk det…Jeg leste hele 5 linjer. For så å legge den fra meg. Det var riktig nok sent på kvelden, og jeg var ikke påskrudd nok til å lese mer. Etter 5 linjer tenkte jeg…hva var det jeg leste nå igjen? Hehe det gikk ikke denne gang heller, men forskjellen nå fra de andre turene er at jeg kun tok med 1 bok i håp om at dette kunne gå bedre.

Nei det er nok bare å innse at jeg ikke er en bokorm, så nå tenker jeg å forsøke lydbok på nytt. Gi det en ny mulighet, i håp om at jeg kan få ut av hva den boka handler om. For det står ikke på lysten. Jeg har lyst til å lese bøker jeg, og få den spenningen. Det ser så koselig ut og sitte der dypt inni boka og smile og humre for seg selv. Så skal du nok se at EN dag, så sitter jeg der og har lest både 3 og 4 sider. Jeg er helt avhengig av en god start. Det blir kanskje lettere etterhvert…Tror du det? Jeg håper ihvertfall !

I dag blåser det noe helt sykt, MEN det kunne vært en helt strøken dag. FOR sola skinner og det er digg, det som er noe dritt med at sola skinner, er at da blir det godt synlig at det er en stund siden disse vinduene er pusset! Det gjør ingenting, for det er ikke så lenge lyst allikevel. Kanskje jeg skal svinge rundt på nalen i dag, og vise at jeg kan være en god husfar, for det er helt greit med husarbeid. Det er gøy å bidra med det. Føler jeg er nokså flink her. Så til dere menn der ute, så er det viktig å være klar over en ting. “HAPPE WIFE, HAPPY LIFE” 

Nå tar vi en ekstra kaffekopp, og nyter lørdagen.

Ha en superduper dag!

Prekæs

-tenaaringspappa-

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg