Starter på nytt i dag, bli med du og

Gode menneske, nå har du en gylden mulighet til å bli med meg på moroa. Jeg har ikke fått trent slik jeg ønsker siden oktober/november i fjor. Nå skal jeg finne tilbake til formen og min suksessoppskrift tenker jeg å dele med deg. Jeg er i hovedsak ingen personlig trener, livsstilscoach, eller lignende men har funnet min greie som jeg tenker du får ta del i.

Fra april til august 2020, gikk jeg ned 15 kg. Jeg er en helt vanlig mann uten silikon i tatti, og liker å gjøre dette på en måte som den normale personen i gata kan delta i. Det å komme seg ut i fri luft er helt magisk. Ha musikk i ørene, eller rett og slett høre på naturens musikk. Den er også helt magisk, og dette er ren skjær terapi for sjela.

Terskelen for å komme seg ut av den ellers så gode sofa kan være høy, men noe så fantastisk som dette kan være når du først kommer det ut. Det vi kan gjøre er å motivere hverandre. Mange av oss trenger et kraftig spark i baken! :)Det å gro igjen inne, er verken godt for hodet eller kropp. Og nei du trenger ikke legge opp til en 3 timerstur på 2 mil første dagen. Start pent, og smått hvor du rusler i skogen, eller rett ut fra hjemme ditt og en tur i nabolaget.

Vi har alle våre skavanker, men det er sunt med en luftetur. Kanskje du har ambisjoner om å jogge deg en tur på sikt, eller gå lengre turer. Jeg har ikke alltid vært en jogger, men nå er det nydelig å “spenne” på seg skoene, sette musikk på ørene og spinne i vei. Jeg får en ekstra energi, og kan fint løpe 7-8 km. Før april 2020, gikk jeg bare, og det ser så enkelt ut når mennesker er ute på joggetur. De ser jo knapt nok slitne ut.

Jeg har trent meg opp til å bli en jogger, og ja det er jo tungt i perioder, men det viktigste av alt er å ikke gi opp. Så skal du vite at ved å starte med gåturer/joggeturer så drar det ofte med seg noe annet også. Du får ikke lyst til å spise den sjokoladen nettopp fordi du vet hva den koster å få av igjen. Du må løpe li 30 minutter for å forbrenne en liten snickers. Er det da verdt å dytte den i stryta?!? Det valget må man ta. Mange setter en dato for oppstart av treningen sin. Det er ingenting å vente på, kom deg ut i aktivitet.

Jeg har nå bestemt meg for å ta tilbake kontrollen på min hverdag, og ønsker en mer varig endring. Dette kan fint gjøres uten de store endringene. For man tenker at om jeg skal i gang med en livsstilsendring så må alt endres på, men det trenger man ikke. Den perioden jeg gikk ned i fjor, så spise jeg det de andre i familien spiste, men selvfølgelig i mindre grad. Jeg beveget meg daglig, og fant ut at dette i seg selv ga meg masse energi.

Jeg så etterhvert frem til å legge ut på en lang gåtur. Og jeg har en kickstart du kan bruke, som gir deg akkurat den perfekte starten du er på jakt etter:) Du kan finne kickstarten her. Du kan faktisk gå ned hele 7 kg på ei uke.

Jeg jogga i dag en tur i skogen med brodern  på 5 km. Det var digg, følg med på insta og snap og la deg engasjerer og inspirere

Ha en finfin dag videre 🙂

-tenaaringspappa-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg