Søndagstanker, husker du snake

God søndag

Sitter her og funderer en søndag kveld, og tenker over den verden vi nå lever i. Synes det det er litt rart å tenke at for kun få år siden, var det helt annerledes! For å snakke om sånne kjedelige ting som når jeg var ungdom selv. Det var ikke vanlig at folk hadde en mobiltelefon hver seg. Ihvertfall ikke barn ned i 4-5 års alderen. Det var lensmansskontor husker jeg, og det satt folk i bomstasjonene. Det er jo KUN få år siden. Folk brukte telefonkiosker, og jeg husker godt vi var veldig effektive til å bruke noteringsoverføring. Husker du det? Det var jo stas det.

Husker godt min første mobil, den fikk jeg da jeg var 16 år. Og veide jo en del mer enn den gjør i dag. Det var en Nokia, da var jeg stolt da. Det fantes ikke apper eller lignende som er i dag. Det var kun et fåtall venner som hadde mobil, så var ikke så mange å ringe til. Sms viste vi knapt nok hva var. (det var jo tungvint med de gamle mobilene) De fikk jo knapt noe plass i boblejakka 🙂 Men det var kult da, og gå rund med denne mursteinklossen!


Snake (orm) var det kult å spille, vi ble raskt hektet på dette også 🙂

Det blir jo fort gamle dager for dagens ungdom, og jeg føler meg overhode ikke gammel. Har såvidt passert 40 🙂

Det er klart vi husker jo tilbake ennå lenger i tid enn det, men poenget mitt er at det er så raske forandringer. Og vipps har vi fått en ny dings, nye måter å gjøre ting på. Forandringer og forenklinger er bra det, alt for at vår egen hverdag skal bli så smidig som mulig.

Finnes det en ungdom i dag som går til en venn, ringer på døra og spør…hei er Per inne. Blir du med ut eller.. sånn var det jo før , for kort tid siden. Da kom vi oss ut og hang med venner. I dag går alt via SoMe. Og ja de drar jo til hverandre, men rett før ungdommen er utenfor huset, sender de en snap og sier at jeg er snart hos deg. Slik at de slipper å ringe på. I kassa på butikken, har vi selsvscanning av varer. Dette brukes flittig, og butikken kan spare mange ansatte. Poenget mitt er at maten blir jo ikke billigere av den grunn! Vi må fremdeles betale 1 kr for den posen.

Vi lever nå som vi gjør i denne verden, så det er bare til å henge med i svingene. Jeg nevnte ordet summetone her en dag, det viste ikke barna hva var. En fast tlf finnes ikke så mange av i dag. Litt artig å nevne VHS og. For det må vel være noe gamle greier, hehe.

Er det bedre/enklere å være ungdom i dag, eller var det ikke så gæli når vi var ungdom 80’model og rundt her?

Det er helt geit å ha en plan for kommende uke, slik at er noe forberedt på det som skjer. Du har sikkert en tanke om at i morgen skal du trene, denne uka som kommer DA skal vi gønne på. Gjør det, ikke nøl med det. Og ellers i uka, er det noe som skjer i aktivitetene til barna. Vær klar så blir uka noe enklere. Du slipper å bli tatt på senga 🙂

Uansett lev i nuet, du vet aldri hva morgendagen bringer!

Ha en fortryllende søndag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg