Reisebrev dag 3

Onsdag 5. juli 

I går var det ikke meldt noe spesielt godt vær, men temperaturen var slett ikke så gæli allikevel. Det var i hvert fall ikke regn, og det i seg selv er jo knakende godt!

Det ble satt ut garn av Kari og konemor, dette er vi ikke så vant med å gjøre. Så det ble en ny og lærerik opplevelse. Det å sette ut garn, er en kunst i seg selv. For gjør du det ikke på riktig måte, så blir det krøll. og da kan fangsten være lik 0. Garnet skal tas opp i dag formiddag, og da er vi spent på om det er noe fisk der, eller ei 🙂

Vi går så en 2 timers deilig tur, på en sti langs vannet. Og her i Nord, vokser det vanvittig mengder med gress, se på bildet. Prøver å dokumentere det så godt jeg kan, men det blir jo aldri slik vi ser det in the real life. Du vet det, at min frykt når jeg går i høyt gress, er at det skal være orm der, som jeg har fobi for! Og det fine med det hele, er at her i Nord, så er det verken hoggorm, eller flått! Det er jo helt magisk. Spesielt når vi går i høyt gress.

Det ble laget hjemmelaget fiskegrateng til middag, den kan ikke måle seg meg den ferdigkjøpte greie du får i butta. Den er det langt mindre fisk i, enn den hjemmelagde. Her i Nord blir det mye fisk, fisk og fisk. Det er jo godt det, spesielt når vi har fiska den selv.

Senere på kvelden tar vi en sykkeltur på 5-6 km med hundene. Vi låner oss sykler av husverten, som ikke er 2023 modell, men tro meg de setene der er langt bedre enn på de syklene, du kjøper den dag i dag. Og gira virket, bremsene virket, og luft i dekket var det. Da var det bare å sette i gang!

Vi har en topp dag, hvor det skapes nye minner, opplevelser og lærer stadig nye ting. Vi er fortsatt i lykkerus over alt vi ser, og i det hele tatt denne naturen 🙂

I morgen skal jeg fortelle dere hva var i garnet, og det kan dere glede dere til……

Ønsker dere en finfin dag. Og du, der er jo freeeeeedag!!!

Prekæs

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg