Pappahodet i skolekaos

Nå kjenner jeg at kaoset begynner å bre seg over denne kroppen, og jeg er glad de er så store som de er. Ja det er våre barn jeg tenker på. Det er nesten håpløst å følge med om dagen, men så langt har vi ikke gjort så mange feilene. Og det er vel lov å feile mener jeg, om så skal være et tilfelle:)

Vi får et hav av meldinger og informasjon fra skolen, og de kommer døgnet rundt. Det føles slik. Når du i tillegg begynner å drømme om Vigilo meldinger, da ja det er mange!

Det er viktig at skolen informerer, så meldingene må ut til oss foreldre. Vi har 3 barn og Nadin på Videregående skole, hun ordner selv. Der får vi ikke mange meldingene. På ungdomsskolen så er det 3 dager på skole og 2 dager hjemmeskole. Men tror du de er på samme dag da? Nei de er på vidt forskjellige dager. Og jeg da vettu skal prøve å henge med på alt, jeg sliter nå. Klarer ikke helt å få dette inn i hjernebarken!

Når jeg endelig har fått dette inn, og klarer å henge med så kommer det nye endringer. Da er vi plutselig på gul skole, og da er det flere dager på skole, men kanskje kortere osv. Og så lenge barna henger med så er det viktigst, men de og kan gå i surr. De har i såfall min fulle forståelse. Det er mye som skjer om dagen, og takk til lærere som gjør den jobben de gjør. Det kan neppe være enkelt for de heller. Det er mange elever å ha kontroll på.

Lærere i karantene, elever i karantene. Plutselig dukker det opp en elev med rennende nese, og hoste. Ja den eleven må sendes hjem. Oh Lala nå går et rundt i topplokket til han far du si. Jeg trøster meg med at vi er helt sikkert ikke de eneste nå som sliter med å holde tråden i skole opplegget. Det er mange der ute som helt sikkert ikke får med seg alle meldinger som blir sendt ut, og hva gjør vel de. De sender sikkert barna på skolen kanskje, og det kan jo være feil.

Så er det kortere barnehage dager for de som går der, og for en jobb de barnehage ansatte gjør også. For det er mange hensyn å ta i denne hverdagen. Det er smittevern, munnbind, sprit og i tillegg skal de opprettholde en aktiv hverdag. De skal gå på tur og ha det pedagogiske i orden. Nei nå er det bare å stålsette seg. Og om vi i det hele tatt skal få til å ta på hverandre snart så la oss stenge ned januar og februar for så å komme sterkere tilbake!

Jeg føler meg over snittet engasjert i det som skjer, men nå må vi sjekke hver dag. Hvem har skole i morgen, dette for å huske å stå opp i tide. Det er lett å ta feil av dagene, timene, og i det hele tatt alt som som skjer i løpet av en uke. Vi aner jo ikke pr nå hva som skjer til uka. Vi tar en dag om gangen, mer kan vi ikke kreve 🙂

Tiden går vannvittig fort, og 1 dag føles bare som noen få minutter

Ha en kul dag, og rydd hodet for kaos. Plutselig kommer det nye tiltak som må gjøres. Alt blir bra til slutt

Del gjerne

tenaaringspappa

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg