På denne måten ble de kvitt pandemien

Om det nå skal komme en bølge nr 3, så er det mange som vil slite. Nå er vi så lei, og selvmords statistikken øker i takt med pandemien..Svært mange sliter både med arbeid, økonomien og få hjulene til å gå rundt. Og hvor skal dette ende. Jeg føler så fort vi begynner å få noe lavere smittetall, så øker det uka etter. Hvor i all verden skal dette ende?

Det snakkes om en 3.bølge….dette kan være starten på denne bølgen. Og jeg har skrevet om dette tidligere, det med plutting og plotting. Jeg føler vi har holdt på slik i 1 år!! Og jeg tror om vi fremdeles fortsetter på denne måten, så vil det gå LANG tid før vi igjen kan leve tilnærmet normalt.

I Australia lever de som normalt nå og de har ikke hatt et eneste smitteutbrudd på 50 dager. De går på konserter med 30 000 mennesker, og er i full jobb, idretten er i gang og der er det som det var før pandemien.

De hadde her for en liten stund siden noen få tilfeller, da stengte de grensene og landet helt ned, portforbud og fullt opplegg i 6 uker. De ble raskt kvitt smitten, og det var ikke lenger noe snakk om utbrudd! Tenk hvor deilig det er å kunne leve som normalt nå da. Hvorfor gjør vi ikke det her i landet, og hvorfor er så viktig å ikke røre ved høytider!

Jeg føler de er så redde for å “ødelegge” jul, påske og lignende, det er vel ikke en nødvendighet å feire dette. Vi har jo dette hver eneste år. Og jeg er helt overbevist om at om vi nå stenger ned Norges land i 4-6 uker, helt ned, så vil vi kunne få en normal sommer. Med modellen vi nå bruker her i landet pr nå, så vil det ta årevis før vi er tilbake.

Nå som vaksinen er tilgjengelig, så går det ikke fort nok. Det vaksineres litt da og da. Og nå stoppes det hele pga blodpropp hos et knippe personer. Nå vet vi riktignok ikke om det har en sammenheng, men det ville jo vært katastrofe om det skulle være en sammenheng her. Vi krysser fingrene for at det ikke er sånn!

Men hvor vanskelig er det å forstå at formelen her. Det koster mye å stenge ned, MEN det koster ekstremt mye det som gjøres nå også. Det hales ut i det lange løp, og folk er på randen til å gi opp alt! Nå må det være nok med utbrudd, mutert virus, bokstav a,b,c og ring 1,2 osv. Jeg får ikke sagt det nok hvor lei vi alle er. Det kan ikke finnes et menneske der ute som synes dette er innafor slik vi har det nå.

Vi vil ha tilbake vår frihet, muligheten til å gjøre som vi vil, samt det å kunne klemme, kose og ha nærkontakt med mennesker som vi er glad , men ikke bor sammen med.

Kan vi ikke bare gjøre noe som får dette ut av samfunnet. Det vaksineres flere og flere, men jeg synes smitten øker i takt med vakrineringen!

Noe annerledes må gjøres fremover, og vi ser at smittetallene øker etter ferier…Nå står påsken for tur, og vi vil garantert få et smittehopp den neste måneden.

Er du ikke enig´a ?

Del gjerne

tenaaringspappa

8 kommentarer
    1. Hei,hei 😊

      Eg tror at målet er å skape mest mulig frykt og forvirring fremfor smittevern og omsorg for folk.Denne konklusjonen har eg kommet til etter utallige forbud,stenging og åpning,påbud og diverse andre dugnader som ikke henger på greip.
      Dette vil ingen ende ta før folk virkelig har fått nok og folk forstår at makta ligger hos folket og ingen andre steder.
      Eg føler at eg er tvunget inn i et eksperiment som ikke nødvendigvis har mitt beste i tankene..
      Myndighetenes håndtering av denne påståtte pandemien virker å være preget av inkompetanse fra a til å,det virker ikke som om noen vet hva de holder på med,det er prøving og feiling,og hele tiden med kommersielle og kapitalistiske interesser i første rekke.
      Og nå også,for å gjøre frykt og forvirring enda mer umenneskelig for folk,er det full forvirring ang.de utallige vaksiner man blir tilbudt og nærmest blir pålagt å ta med eller mot sin egen vilje.

      Men,alle sliter med sitt.Eg har en god jobb,har ikke de store problemene med noe faktisk.Men eg har venner som eg er bekymret for,bla.en god venninne som ringer og skyper langt nede i vinflaska flere dager i uken,hun som var svært måteholden med alkohol før.Eller en god kompis som har isolert seg og har fått diagnosen sosial angst,han som var så grei og omgjengelig før.
      Det er ikke bare bare å ha en jobb å gå til heller når smittevern på arbeidsplassen så og si er helt fraværende og arbeidssituasjonen er sånn at meterregelen ikke alltid kan overholdes,da har man alt for ofte tanken i hodet,hva om eg blir smittet og drar smitten hjem til min familie,mitt barnebarn på bare seks mnd.Det er en ekkel situasjon som eg må forholde meg til hver dag.
      Det er jo også et tankekors at flertallet av norske folk ønsker full nedstengning i håp om å bli kvitt smitten,men foreløpig vender myndighetene det døve øret til det ønsket,man kan jo bare begynne å spekulere i hvorfor…

      Hilsen synskepeggy.

    2. Jeg er helt enig med deg!
      Jeg har et barn med en sykdom som gjør at jeg ikke vet hvor lenge han lever. Både jeg og mine to andre barn er redde for at han skal få coronaviruset. Barna og jeg ønsker oss full nedstegning og hjemmeskole i noen uker så vi kan få bukt med dette her! Jeg har vaksinert meg da jeg er helsepersonell, men ble kjempedårlig etter vaksinen, sliter enda… Jeg fikk den som det snakkes høyt om nå..
      Jeg føler at de som styrer dette her bare prøver seg frem. Det nytter ikke å stenge/åpne/stenge/åpne. Det ser vi gang på gang! De tenker på barna som ikke har det bra hjemme. Selvfølgelig er det bra. Men da får de gjøre mer der! Jeg tror det beste for alle mennesker uansett må være full nedstegning så vi kan få tilbake det normale livet vårt.
      Og få åpnet grensene… Jeg har ikke lommebok til å handle i butikkene her i landet, går i minus hver mnd og nå er sparekontoen tom. Og ikke minst bompengene, må kjøre til alle kontroller i forskjellige byer med mitt barn som er kronisk syk. Og nå de dyre strømregningene på toppen. Jeg er helt sikkert IKKE alene med å slite om dagen…

    3. Jeg er helt enig med deg!
      Jeg har et barn med en sykdom som gjør at jeg ikke vet hvor lenge han lever. Både jeg og mine to andre barn er redde for at han skal få coronaviruset. Barna og jeg ønsker oss full nedstegning og hjemmeskole i noen uker så vi kan få bukt med dette her! Jeg har vaksinert meg da jeg er helsepersonell, men ble kjempedårlig etter vaksinen, sliter enda… Jeg fikk den som det snakkes høyt om nå..
      Jeg føler at de som styrer dette her bare prøver seg frem. Det nytter ikke å stenge/åpne/stenge/åpne. Det ser vi gang på gang! De tenker på barna som ikke har det bra hjemme. Selvfølgelig er det bra. Men da får de gjøre mer der! Jeg tror det beste for alle mennesker uansett må være full nedstegning så vi kan få tilbake det normale livet vårt.
      Og få åpnet grensene… Jeg har ikke lommebok til å handle i butikkene her i landet, går i minus hver mnd og nå er sparekontoen tom. Og ikke minst bompengene, må kjøre til alle kontroller i forskjellige byer med mitt barn som er kronisk syk. Og nå de dyre strømregningene på toppen. Jeg er helt sikkert IKKE alene med å slite om dagen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg