Nettroll, hvem er du egentlig ?

Hver eneste dag, hører vi ordet nettroll. Vi leser om de i kommentarfelt, de er raskt ute med sine kommentarer, og ikke minst hets. De er eksperter innen sitt fagfelt, men de er jo så ufattelig feige og bruker falske profiler!

Jeg kjenner jeg blir provosert ved å skrive dette, men hvorfor sitter voksne, barn og unge mennesker og har en trang til å være idiot !? Hva oppnår de ved å være nettroll ?

Jeg kan lese innlegg på f.eks Facebook. Hvor landets store aviser og tv kanaler deler ulike nyheter, om både kjendiser, personligheter og hva den nå måtte være. Det deles mange nyheter hver eneste dag, og det hagler med kommentarer fra såkalte nettroll. Det legges ut et innlegg, og kommentarene er raskt på plass. Det kan være kommentarer som

  • Jeg skal ha torsk til middag! 
  • Hvem bryr seg ?
  • Dette blir for dumt, dra til H…..
  • Gå å heng deg

Dette er noen av de mildere kommentarene som blir skrevet.

Jeg tror det kan være mye misunnelse der ute, men det vil det alltid være. Det er ikke noe grunnlag for å være dum i kjeften. Dere nettroll er store tapere i samfunnet, og har du ikke noe positivt å skrive eller dele med andre, så dropp det! Det skal ingen ting godt av at du spiser torsk til middag.

Det er faktisk en god del mennesker som har helt åpne profiler, som igjen kommer med teite kommentarer. Det er ikke alt av nyheter eller innlegg som som er relevant og interessante for meg, og sånn er det bare! Jeg har allikevel ingen grunn til å skrive noe dumt.

Så kjære nettroll, hvem er du egentlig ? Hva ønsker du å oppnå ?

Jeg tror det fint kan være en av dine gode kollegaer, venner, barn, eller foreldre som utfører dette. De har ikke noe annet fornuftig å gjøre ennå spre hat, hets og dårlige kommentarer.

Hvis en nyhet deles om at en kjendis har gjort noe spesielt, tar det ikke lang tid før det skrives tåpelige kommentarer

Hva om det er du som deler en gledelig nyhet, så får du bare hets mot deg. Hvordan vil du føle det ?

Full skjerpings! Oppføre deg ordentlig, eller dropp hele kommentaren . Det skal ingenting godt!

Ønsker deg en fortreffelig dag videre

Det er fredda!

Prekæs

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg