Nå må vi ta grep, og bekjempe mobbing

Etter et tidligere Innlegg har jeg fått mange historier tilsendt, og det er vondt å lese alt det som blir skrevet, det setter ting i perspektiv. Det er allikevel viktig å være positiv å all negativiteten. Det er nemlig i motbakken det går oppover er det noe som heter og det er noe i det. For de som blir mobbet så er det vanskelig å se lyspunkter, det er tunge dager hver eneste uke, og mye mørkeperioder en skal klare å komme seg over. Jeg forstår veldig godt at det ikke er lett å tenke positivt da. Det må ihvertfall tas tak i, det må gjøres noe. Og sitter du der og leser dette innlegget, så skal du vite at jeg heier på deg. Jeg forstår at det er tøft for deg å bli mobbet. Du skal vite at det er ikke din skyld. Det er ikke alt vi kan rå over, men noe at det som er greit å tenke igjennom er det å snakke med noe. Snakk med venner, foreldre og andre du føler deg trygg på. Da slipper du å sitte med dette alene!

Det er ikke bare i skolen det mobbes var det en som skrev i en epost til meg. Det er mye mobbing ellers der ute, deriblant på arbeidsplassen. Selv om vi er voksne er det ikke gitt at det er noe enklere av den grunn. Det er mange grusomme voksne personer som bare spyr ut av seg og slenger ut ting i sosiale medier og på en arbeidsplass. Det er flere ansatte som velger å si opp sin jobb, da de føler seg mobbet. Og da kan vi tenke oss, hvorfor i alle verden skjer dette. Er ikke vi noe bedre da, vi voksne skal vite bedre. Hvorfor mobber voksne andre voksne? Hallo tenker jeg, det skal jo ikke skje. Du skal kunne gå på en jobb og ha det bra. Slik bør det være for alle, men det er det ikke pr i dag.

Når det gjelder mobbing på en arbeidsplass så kan du oppsøke en tillitsmann, som skal hjelpe deg videre i prosessen. Når det gjelder mobbing på skolen om du opplever det, så kontakter du rektor. Snakke med rektor om hva du opplever, for skolen har plikt til å gjøre noe, for du skal ikke gå rundt å bli mobbet. Noen tiltak er de pliktig å til å gjøre, om ikke det hjelper så anmelder du dette. Gjør noe, slik at det blir synlig. Det som ofte skjer ved mobbing er at du blir så liten og får så liten tro på deg selv, at du ikke tror noen ting hjelper, Du blir innelukket, og det er vondt.

Det er dessverre mange forskjellige tilfeller der ute av mobbing. Men som jeg etterspør i går…Hvorfor mobber du som mobber, Hva vil du oppnå? Fint om en som har mobbet kan ta kontakt med meg, for her trenger jeg svar. Nå er det på tide at vi tar et ordentlig tak i dette, og gjør noe. For det blir bare mer og mer mobbing i hele samfunnet. Tenk deg om hva du publiserer i sosiale medier og ikke legg ut noe som kan ramme deg på et senere tidspunkt.

Jeg håper det er mange mobbere der ute som leser dette og tar det til seg. Du er ikke noe mer verdt enn andre mennesker, så hvorfor du holder på som du gjør skulle jeg gjerne vist noe om. Slik at jeg kan forstå hvordan et menneske skal gjøre slik mot andre mennesker. Om det er pga økonomi og at du tror du har bedre klær enn andre så bare glem det! For det er ingen grunn til å mobbe eller plage andre av den grunn. Det er ikke barnas feil at foreldre ofte ikke har penger, de kan ikke noe for dette. Skal ikke de få den utdannelsen de har rett på fordi foreldrene ikke har råd til å kjøpe den jakka til 10 000 ? Slutt å tull a, for det har vel ingenting å si! Jeg ser daglig ungdommer som går rundt i byen men dyre jakker, og sko og tror de eier hele byen. De tror de er langt bedre enn andre personer. Det er overhodet ikke tilfelle! Hvorfor skal du som mobber være mer verdt bare pga at du har en dyr jakke eller sko?

Nå er det på tide at vi tar dette et hakk videre og tar grep om dette, for det vil ingen ande ta om det ikke skjer noe! Det er bare vi i dette samfunnet som kan gjøre noe? Det er mange personer som til og med ender sitt liv pga mobbing. Sånn skal det ikke være!

Ta grep og gjøre noe, snakk med noen. Om du trenger råd så ta gjerne kontakt

Ha en utmerket flott dag

-tenaaringspappa- 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg