Nå har det skjedd!!

Nå er det et faktum at Corona virus har kommet til Norge!! Så hvordan skal vi håndtere dette?? Vi var vel alle klar over at dette også ville komme til lille Norge. Nå er det mye kaos rundt om i samfunnet vårt for å si det sånn!! Hvem er det som har skapt dette hysteriet?  For nå er det slik at det blir hauset opp av media hver eneste dag. Folk ringer nødnummeret vårt for å spøre om de kan være rammet av corona virus ! Men kjære vene er det vanlig å ringe 1 1 3 hvis du har snørr i nesa. Nei det er i hvertfall ikke noe jeg pleier å gjøre 🙂

Det er viktig å dempe hysteriet blant folk, ellers blir man jo syk av hysteriet også. Og da kan vi snakke kaos. Det som er litt rart synes jeg er at dette skal vi snakke om og hause opp i alle medier, men er det egentlig noen som snakker om alle de som dør av sult hver eneste dag?  De er i flertall…Så bli med på å hjelpe myndighetene med å puste dypt og senke skuldrene. Vi er nødt for å leve som normalt og man trenger ikke sette munnbind på for å gå ut blant folk.

Kan du huske svineinfluensaen som tok oss med storm det også ble jo en stor greie folk tok helt av ble bekymret og pådro seg unødvendig mye angst og feber Jeg synes Det er viktig og nevne at det kun er påvist to tilfeller blant nesten fem millioner mennesker. Det kanskje mange kan forveksle med å være påvist virus smitte eller det å sitte i karantene. For selv om en gruppe mennesker er satt i karantene hjemme eller der det måtte være så er det ikke slik at de er rammet av dette viruset.

 

Det jeg synes er litt sykt å tenke på er at det norske folk har begynt å hamstre både det ene og det andre og da snakker vi virkelig om hysteri. Er det noe vits å dra til butikken tømmer hyllene?  Hvorfor gjør du egentlig dette er det i tilfelle du blir syk? Hvis man skal hamstre en del ting nå i frykt fordi man kanskje blir satt i karantene så blir man jo litt frustrert i tankegangen. For man kan ikke gå rundt å være redd for å bli syk til enhver tid. Mitt gode råd oppi det hele er å leve som normalt Du trenger ikke engste deg unødvendig med mindre du sette deg på et fly og reiser til Kina eller utsatte steder da kan jeg forstå at du er litt bekymret.

 

Det er så mange andre årsaker til at man kan bli syk som det er greit å tenke gjennom blant annet omgangssyke, vanlig influensa, vondt i kropp og sjel Her kan jeg nevne sykdommer I fleng. Det er sykdommer som like også kan ramme deg. Det jeg synes er veldig trist oppe i hyteriet er alle de menneskene som sliter med angst Det sitter mange unge mennesker og eldre mennesker i de norske hjem som fra før sitter med uro i kroppen de er redde for å gå ut. Hva skjer med disse menneskene når de får med seg at de kan bli smitta. Sannheten er at det er ikke sånn at alle blir smittet. De sier i mediene i dag at det var hele 29 mennesker som døde i Kina og dette viruset igår. Da spør jeg meg for jeg kan jo spørre deg også Hvor mange mennesker bor det i Kina? Det er vel noen hundre millioner?? Da er ikke 29 mennesker av det mange per dag. Det dør mange mennesker i Norge også hver eneste dag, dette snakkes ikke om.

Jeg har i hvert fall bestemt meg for en ting og det er at Corona viruset skal ikke få ødelegge for taco fredagen Det er en nydelig deilig fredag, sola skinner og tanken på at det er helg er helt topp. Tenk positivt og ikke bekymre deg unødvendig mye om dette viruset leve som normalt er egentlig mitt beste tips må være å ikke reise eller oppsøke steder som kan være utsatt.

Ha en genrelt god håndhygiene så går nok dette veldig bra 🙂

 

Jeg ønsker deg en nydelig fredag og god helg

Prekæs

-tenaaringspsppa-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg