Nå er det påvist i Norge

Jeg er så lei alt som har med virus,covid, smittevern å gjøre. Det er jeg helt sikkert ikke alene om å kunne si. Det har vært et forferdelig år for mange. Klarer vi et år til med dette? Nå har vaksinene kommet, den første dosen er satt på en mann. Dette er starten på slutten som de sier. Men er det egentlig slik?

Det er i dag bekreftet at det er 2 personer som har fått påvist smitte av det muterte viruset fra Storbritania. Det var dette vi fryktet skulle skje. Nå orker vi rett og slett ikke mer virus. Vi har mer enn nok med det vi har, og hvor skal dette ende om det ikke snart tar slutt!

Vi må få dette ut av verden innen 2021. For drar dette seg over i det lange løp nå, er jeg bekymret for at flere vil ende sine liv. Det er mange mennesker som nå er på randen til å ikke klare mer. De er ensomme, bekymret og vet ikke hvordan de skal takle dette.

Når det nå snakkes om at en ny variant av viruset er ankommet Norge så kan det være det lille ekstra som får begeret til å renne over. Jeg kjenner jeg blir bekymret for enkelte mennesker som sliter tungt nå. Vi må bare innse alvoret en gang for alle, og gjøre det vi må. Holde dere hjemme, og delta i dugnaden. Det er kun denne måten vi kan få bukt med dette på.

Jeg er så lei av å sprite hender, lei av å ha tørre hender som følge av sprit og håndvask 30-40 ganger pr dag. Jeg føler jeg går i en rus av antibac hele dagen, og overalt hvor hen jeg går, så er det spritlukt. De som har tørr hud fra før av har det vondt nå. Det er smerter som følge av dette.

Jeg vil ha tilbake hverdagen hvor vi selv kan bestemme hva vi skal gjøre, og hvor vi skal dra på tur. Denne friheten vil jeg ha tilbake snarest mulig. Nå er det nok, få det vekk. Vi har levd under strenge tiltak nå siden mars, og når skal vi få dette ut av samfunnet.

Vi ønsker en hverdag tilbake der hvor bare tannleger bruker munnbind, og leger spriter sine hender. Det er noe vi savner alle sammen, men fremdeles tror jeg folk går rundt og sier at dette kun er et vanlig influensa virus. Noen vil alltid være i mot det andre tenker, slik er mennesker skrudd sammen.

Nå går vi inn i årets siste uke. Den blir avgjørende for en god start av 2021

Ha en topp dag

Prekæs

2 kommentarer
    1. Syntes det er så flott at du tar opp ting som dette. Har bidratt i dugnaden siden mars og nå har det kostet meg helsa både fysisk og pysisk Jeg kommer til å leve mer i 2021, men samtidig ta stor hensyn til tiltak og anbefalinger som kommer til å komme. Jeg kommer til å leve som jeg har gjort dette året her, men samtidig komme meg litt mer ut og gjøre mer ute i naturen blant annet. Har vært helt innestengt dette året her og er ekstremt bekymret for meg selv og min egen helse nå for nå har det faktisk godt for langt for min del og jeg takler verken et år eller noen uker til med dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg