Nå er det faan meg nok!

Ja det er fredag, men nå er det så varmt i topplokket at dette overgår faktisk fredagsfølelsen!

Sorry for at jeg banner, men nå begynner det å bli nok. Hvor mye skal vi finne oss i? Har vi egentlig noen mulighet til å stoppe dette? Den eneste muligheten vi har til å påvirke er å bruke stemmen vår. De som for tiden styrer landet vårt, er i ferd med å kjøre landet helt i grus. Ikke økonomisk sett, men menneskelig sett. Norges økonomi går så det griner hvor milliardene renner inn, MEN hva med oss mennesker som bor her!?

For å starte et sted sted så kan vi se på matvareprisene…Nå har vi et par år og sammenligne med. Pandemiårene hvor grensen var stengt. Vi var tvunget til å handle i vårt eget land, noe som vi opprinnelig ønsker, men ikke til den prisen som er tilgjengelig pr i dag. Det har lenge vært snakk om at grensehandelen må ned. Norge må senke avgifter og ta noen grep for å komme å posisjon til å kunne matche de prisene som er i vår naboland Sverige.

Nå har Norge en gylden stor mulighet til å virkelig sette inn støtet nå som grensen er stengt, men hva skjer i samme moment, joda matvareprisene øker, avgiftene øker og i det hele tatt det blir dyrere og handle her. De griske store matmaktene, ser sitt snitt til å bli enda rikere enn det de allerede er. Mens de som har det trangt, får det ennå trangere.

Nå i etterkant av åpningen så stuper både salg på vinmonopolet, og de norske butikkene har nedgang i antall kunder. Det er jo ikke så rart med de prisene som er her i landet. Det sier seg jo selv, at vi betaler ikke mer enn vi må for det vi trenger når veien er kort til å betale langt mindre

Det verste av alt oppi galskapen er norske varer som produserer i Norge, er en god del billigere i nabolandet! Her må det da være noe riv ruskende galt!

Strømprisene øker, drivstoffprisene øker, og ikke minst boliglånsrenten øker. Hvor skal dette ende? Lønnsinntektene øker jo ikke i takt med alt det andre, dermed er det svært mange som blir stående igjen på perrongen mens toget kjører fra de! Hvem skal hente disse menneskene? Hvem skal hjelpe de, slik at de kan ta neste tog?

Landet vårt trenger en regjering som faktisk tar vare på sine medborgere. Det må skje noe lynraskt, ellers er jeg stykt redd for at mange familier må selge sine boliger, da de ikke har råd til å betale for seg. Hvor skal dette ende? Hvordan kunne det gå så galt med et land som Norge? Vi som har så mye penger på bok, hvem skal disse pengene gå til? Hva sparer de til? Det har tidligere blitt sagt at pengene skal være der i tilfelle kriser o.l. Hva er det vi står midt oppe i nå….kriser!

De er i ferd med å skape store forskjeller blant menneskene som bor her….De rike blir ennå rikere, mens de fattige blir ennå fattigere….Det var ikke slik det skulle bli når regjeringen ble dannet!?

Hvor ble det av latteren til Vedum? Den har stilnet totalt!

I dag er det fredag, helgen står for før…Ikke alle gleder seg til helg!

Nå er det nok!

Hilsen en opprørt og engasjert tenaaringspappa

 

10 kommentarer
    1. Her var ett innlegg som var kjempegodt skrevet, er fullstendig enig med deg og ja det er nok flere enn noen kan tro som ikke gleder seg til helgen og det langt i fra. Jeg er en av dem som ikke gleder meg til helg, jeg gjør det motsatte jeg gruer meg.

    2. Jeg skal lage meg en så grei helg som det går, gleder meg mer til mandag for da retter noe seg. Er jo en ting som er bra med helg er at det er en del flasker å finne langs veien da jeg går tur.

      Ønsker deg en kjempefin dag og helg.

    3. Nyter helga og finner på noe som ikke koster så mye. Lar vær å engasjere meg for mye i politikken, for nå begynner det å bli rimelig mye svada unnskyldninger for hvem som jar skylda og at de følger nøye med på utviklingen. Jeg blir så irritert på handlingslammede folk.

    4. Renteøkning og prisøkning på drivstoff og strøm er ikke regjeringens skyld, uansett hvilken regjering det hadde vært. Dette skjer over hele verden akkurat nå, og i Europa merkes det spesielt godt pga. krigen i Ukraina.

      1. Drivstoffpriser økte før krigen brøt ut og hvem sitter på makten til å redusere skatter og avgifter….det er nettopp regjeringen. Det er flere land som har redusert drivstoff avgifter slik at det blir lavere pris. Så er uenig med deg i din uttalelse

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg