Mann 41 år og redd for krabber

Det å bade i sjøen er deilig, men det har også liten bismak! Når man oppsøker en deilig sandstrand for å bade, og du kommer deg ut i vannet, og blir stående der og fundere litt på om det er kaldt eller varmt. Så kommer det en krabbe og går over foten din….Da kjenner jeg pulsen stiger i høy tempo:)

Jeg vet den ikke er stor, og jeg vet den ikke klyper noe særlig, men jeg synes de er forferdelige kryp som i tillegg går sidelengs av alle ting. De er rett og slett motbydelige, og ja jeg vet her snakker vi om en 2 meter høy mann på 41 år som er redd bittesmå krabber.

Husker veldig godt når vi var barn, og skulle fange krabber med klype, og blåskjell på snor. Jada jeg gjorde jeg og, men jeg tok aldri på de, da snakker vi ALDRI. Jeg ristet de av i bøtta og gjorde ikke noe mer med de. Venner og bekjente løfter de opp, og holder de. Jeg kan også se en liten bekymring hos de og, for de er litt redd for å bli kløpet. De klyper nok ikke så hardt, men uansett så er de fæle!

De har helt sikkert sin gode nytte der nede på bunnen, og tenk deg for et spennende liv de har, men helt uten forvarsel så havner du i ei bøtte. Og forstår egentlig ingenting:) Kanskje det er litt synd på de?? Men de kommer som oftest ut i det stor hav igjen, så det går nok fint.

Ofte bader jeg i ferskvann, rett og slett for å unngå krabber og tang. Når jeg ser folk tråkker rett i tang, og blir stående der, er det rett før jeg får panikk anfall, for tenk deg det er jo der de bor. De bittesmå krabbene! Er du også litt redd krabber?

Ja jeg vet det er helt teit egentlig, men ikke for meg:)

Se opp for krabber og ha en finfin dag

Hilsen en bekymret mann på 41 år 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg