Luke nr 9

 

Remi hadde kjent Mirjam i en måned da de fant ut at hun var gravid: – Ikke gitt at dette ville vare

Remi André og Mirjam Berg fant fort kjærligheten etter at de møttes på en fest.

Remi André og Mirjam Berg fant fort kjærligheten etter at de møttes på en fest. Foto: Geir A. Carlsson

Av Pernille Storhaug Dalene

Publisert:09. desember 2019, kl. 08:32

I starten var forholdet deres preget av ryktesnakk og dømmende blikk. Selv sier Remi André Berg (39) at de har kommet sterkere ut av det.

Da vi møttes var Mirjam 16 år og jeg 21. Jeg kjente søsteren hennes, Laila, som arrangerte en fest. I det Mirjam gikk ned trappa fra andre etasje, fikk hun øye på meg sittende i en stol.

Vi møttes med blikket, og i ettertid har Mirjam fortalt at hun tenkte «han der vil jeg bli kjent med».

Jeg tenkte nøyaktig det samme, og vi endte med å prate hele kvelden. Jeg merket umiddelbart at det var kjærlighet i bildet. Samme kvelden kysset vi, og jeg hadde så mye sommerfugler i magen. Det er noe helt spesielt med det første kysset, og den spenningen husker jeg den dag i dag – det var en god følelse.

Remi André Berg (39)

Remi kommer fra Torp og møtte Mirjam i 2001.

Etter noen dager med teksting, gikk det fortrinnsvis raskt til vi var et par. Bare en måned etter vi ble sammen, kom sjokkbeskjeden om at Mirjam var gravid. Da vi skulle hjem til moren hennes og dele nyheten, var jeg kjempenervøs. Hun er veldig kristen, og det falt ikke helt i god jord. Hun lovte likevel å støtte oss, og det fikk vi også av familie og venner.

Det var ikke alle som gledet seg på våre vegne. Mirjam kommer fra Nesodden, og der gikk det noen kjipe rykter der da hun ble gravid. Det gikk mest på at hun var for ung. Rykter kan være vonde, men det rodde vi fint over. Dessuten har Mirjam alltid vært veldig voksen for alderen. Hun oppførte seg aldri som en vanlig 16-åring.

På grunn av svangerskap har det vært vanskelig for Mirjam å ta en utdanning, og det har vært enkelte perioder som har vært tøffe økonomisk. Men igjen har vi fått mye hjelp fra familie, og vi har reist oss fra tøffe stunder.

- Kjærligheten blir sterkere for hver dag som går, sier Remi om forholdet til kona Mirjam.

– Kjærligheten blir sterkere for hver dag som går, sier Remi om forholdet til kona Mirjam. Foto: Geir A. Carlsson

Mirjam var som født inn i morsrollen, og hun visste instinktivt hva hun skulle gjøre da datteren vår ble født. Et spedbarn tar mye tid, og store deler av tiden blir brukt mellom mor og barn. Kjærligheten vår ble helt klart styrket, men man får mindre tid til hverandre.

Senere har vi fått to barn til, og kjærligheten er sterkere enn noen gang. I 2013 giftet vi oss endelig. Jeg gleder meg alltid til å komme hjem til Mirjam og ungene. Det er et hektisk liv, men et svært rikt et. Kjærligheten mellom oss blir bare sterkere for hver dag som går.

Dette sto i dagens avis av Fredrikstad Blad

-tenaaringspappa-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg