Konemor mister håret

Det er utrolig og se hvordan et virus kan angripe et menneske, få lov til og herje fritt mens vi står på sidelinjen og er sjanseløse. Det finnes ingenting man kan ta for at dette skal gå over, uten smertestillende. Vi vet lite der og da om hvordan kroppen vil reagere i etterkant og det er det meste skremmende synes jeg. Vi må ta det litt som det kommer men hvordan skal vi takle dette….

Konemor har den siste tiden oppdaget at hun mister mye hår. Hun tar hånden igjennom sitt ellers så lange hår, og sitter igjen med en hårdott. Dette kommer som en ettervirkning etter korona sykdom. Hele familien ble som dere er kjent med rammet i august/september, og det gikk hardest utover konemor.

Etter 13 dager sengeliggende, måtte hun på helsehuset da hun var dehydrert, og var helt avhengig av hjelp til og komme seg litt ovenpå igjen. I etterkant har hun slitt, og hun har pr.t en lang vei tilbake til å bli frisk.

Hun er svært ofte utmattet, hun har lite krefter og ork til og gjøre store sprell, noe som er veldig synd. For hun er ei ellers så livlig dame med mye humor. Vi forsøker og holde motet oppe, vi legger til rette, og vi ser fremover. Det tyngste pr nå er at hun mister store mengder med hår. Og har gjort det i en periode nå.

Det ser ut som barna har tatt det greit etter sykdommen, og jeg har fremdeles perioder hvor jeg ikke har smak og lukt. Det er ubehagelig, men jeg støtter meg til at det gradvis blir bedre og bedre. Håper jeg. Det er mange som har mistet luktesansen i en legre tid i etterkant og det vil nok være en grad verre.

Det føles i en periode evigvarenes, og at vi ALDRI kommer oss ut av pandemikaoset, men du skal se at vi en dag kommer oss nærmere en normal hverdag og vi må nok bare regne med at vi må leve med dette i en lengre periode, kanskje til og med for alltid. Kanskje det blir en del av inlfuensa´n.

Vi holder motet oppe og er positive, vi skal gjøre alt vi kan for at konemor skal komme seg helt på bena, komme seg tilbake i arbeid og beholde håret sitt, så får vi bare ta en dag av gangen.

Ønsker deg en finfin dag

tenaaringspappa

2 kommentarer
    1. God bedring og jeg anbefaler tran for D-vitamin som er viktig for hud, hår og immunforsvaret (hjalp for mitt hårtap etter et annet virus) nå på vinteren og ellers Udos Choice for smøring av ledd (omega 3-6-9) – oljer er livsviktige!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg