Kleint foreldremøte på skolen!!

Det er tid for foreldremøte på ungdomsskolen, og sikkert hos de andre skoler også i disse tider. Mange tenker her at jeg blir hjemme, for jeg vet alt allikevel. Slik skal man ikke tenke, for det handler faktisk om deres barn dette, og det er viktig å følge med på utviklingen. Plutselig har skolen kommet med nye rutiner, eller nye funksjoner som er greit å få med seg. Her har vi samtidig en gylden mulighet til å snakke med lærer, og komme med innspill i hverdagen til våre barn/ungdommer.

Det hele foregår klassevis, og ikke samlet først slik vi er vant med, dette grunnet smittefare. Lærer informerer om ditt og datt. Og kommer med mye info, som vi absolutt bør få med oss. Så kommer det….

Så har vi et punkt igjen her og det er valg av klassekontakter. Vi må ha en klassekontakt og en vara. Da blir det stille i rommet. Dette er noe alle “frykter” og holder hendene godt plantet nede under stolen, ja nesten så vi setter oss på hendene! Folk titter litt sånn forsiktig rundt seg og ingen sier noe. Vi er nødt for å ha 2 stk sier lærer, og sier vi kan gå så fort dette er avgjort og valgt. Hehe stillheten er der fremdeles. Lærer sier at han går ut og tar seg en kaffe i mens, slik at vi kan komme til enighet. Så fort han er ute av døra, er det en forelder som begynner å snakke om noe helt annet!! Men i alle dager, nå må vi holde oss til valg av klassekontakter. Han ene sier nei han har OVERHODET ikke tid, nei heller ikke den og den og den sier de.

Det er jo ingen som har tid tydeligvis til dette i disse dager. OG dette er nok grunnen til at flere holder seg hjemme under foreldremøtet. Litt trist da , for det handler jo om barna våre. Og man må delta i noen FAU møter i løpet av skoleåret. Det er egentlig en gode å være med her, for du kan faktisk være med på å bestemme slik at poden får det bra på skolen. Blant annet. Når stillheten har vart en stund er det en mor som sier forsiktig…..jeg kan være vara jeg… Alle ser på henne og tenker takk. Men vara ja, vi må jo også ha en hovedperson her. Det blir helt stille en stund til. En mor sier ok jeg kan ta på meg jobben jeg. Du hører da at alle puster lettet ut, PJUH nå slapp vi unna i år, og neste år da kommer de sikkert ikke engang på foreldremøte. For dette var ubehagelig.

Både jeg og kona har vært dette flere ganger på barneskolen og føler vi har gjort vårt.Jeg tenkte jo at ok hvis absolutt ingen andre melder seg så kan jeg godt ta den jobben. Det er ikke store jobben i løpet av et år. Du skal jo ikke drive klassen alene.

De begge ble klappet inn og vi kan avslutte møtet. Lærer akker for fint oppmøte og ønsker oss vel hjem. Det hele føles ekstremt kleint der og da, men tenk over dette til neste gang. Det er ikke noe i veien for å ta på seg noe slikt. Bare gjør det. Lærerikt er det også:)

Da er det bare å stålsette seg for det kommer fort et foreldremøte snart igjen for de andre barna Skal….skal ikke….Joda der møter vi 🙂

Ha en toppers dag !

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg