Kan vi egentlig venne oss til det?

Hællæ!

Solen skinner, gradene er i ferd med å stabilisere seg. Eller gradene og været spretter jo opp og ned akkurat som de vil, noe vi bare må ta i mot. Tenk om vi hadde hatt mulighet til å styre vær og vind. Tror du det hadde vært bare sol da? Det er sunt med regn, og sunt med vind. Se for deg en hel verden uten nedbør….Da hadde vi jo ikke hatt det så bra tror jeg. Så det svinger og står i. Når det gjelder været, så lever jeg litt i nuet. Det kan meldes om en værtype, så kan det bli helt noe annet. Og helt presis kan det jo ikke bli, selv om de har en viss formening og de er jo flinke. Det beste er som jeg gjør, står opp og ser på været akkurat nå, det er det mest tryggeste 🙂

Dette året synes jeg er litt spesielt på flere måter, men dette gjelder livet som går sin gang, og barna er i ferd med å vokse seg ut av huse og hjem. Det er selvstendige, og tar egne valg her i livet. De følger sine drømmer, og vi sitter på en måte på gjerdet og følger deres livsreise. Det er så rart å tenke på at Nadin som er eldst har fylt 21 år! Hun er faktisk ikke tenåring lenger, og er over i en ny fase i livet. Hun bor ikke lenger hjemme, men sammen med kjæresten sin Tobias som er en topp fyr!  Eline ble 18 år og myndig for 4 dager siden, og hadde oppkjøring på mandag denne uka. Hun besto på første forsøk, og siden har vi knapt nok sett henne. Vi forstår henne veldig godt, at det er stor stas og kjøre rundt i bilen, hente venninner og bare kose seg. Man vil jo egentlig bare kjøre hele dagen og døgnet har dessverre for få timer 🙂 En helt ny verden åpner seg for henne, og vi har faktisk en sjåfør til som kan kjøre og hente om det skulle være så. Linus fyller 16 år i august, det er også en ny epoke i livet. Det å fylle 16 år, da kan man få lov til å jobbe flere steder, og det beste med det hele er at de er midt i den beste ungdomstiden. Livet leker for Linus akkurat nå, han er opptatt med sin kjæreste Norah, som er en god jente og passer fint med han. De kunne kanskje ønske at døgnet hadde flere time, slik at de kan være ennå mer sammen 🙂

Jeg og konemor sitter da igjen med mye ekstra tid, men det er litt rart og uvant også. Jeg er da opptatt med mye trening, hund og hagekos 🙂 Den følelsen når barna blir såpass store at de er selvstendige og klarer seg stort sett selv er god. Men klarer man helt å venne seg til det? Fordelen vi har nå, er at vi fremdeles er unge når barna vokser ut. Det er jo fordelen med å få barn tidlig 🙂 Vi får jo nesten igjen ungdomstiden !

Du som har eldre barn, klarer du helt å venne deg til det?

Ønsker deg en nydelig dag, og håper sola skinner der du er 😊

tenaaringspappa

2 kommentarer
    1. Mine er 13,15 og 17 og nei! Man venner seg ikke til at de plutselig ikke “trenger” oss lengre, medmindre de trenger penge🤷‍♀️ eller en klem, som heldigvis stadig skjer her. For meg er det en ny frihets epoke, og DEN kan jeg venne meg til!! Nå kan jeg begynne å leve litt på egne premisser igjen og det er faktisk litt deilig.

      1. Helt klart, fordelen med dette er at man kan tenke mer på seg selv og gjøre litt mer det man ønsker, helt uten å ta hensyn i en hver sak 🙂
        Ønsker deg en finfin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg