Hjeeelp hvilken gruppe, kohort, sone er jeg i

Nå kjenner jeg at det går trill rundt i pappahodet, det snakkes om kohort, sone, gruppe osv. Hva skal jeg forholde meg til. Nå er det bare blitt et salig rør ut av dette. Jeg klarer snart ikke henge med på hva som er riktig. Og forsøker å tenke på vår egen by her og nå. Hva gjelder her…

Jeg føler meg nokså oppegående jeg altså, men det blir verre og verre og henge med i disse dager…
Hva med oss i kohort 2, i sone C innefor Ring1 og gul gruppe med tiltak Foxtrot Alfa Nova? Kan vi spise suppe med karri?
Ja er det rart vi blir totalt forvirret, og ikke nok med det….Når nabobyen havner i ring 1 pga muterte saker, MEN ikke vi når det blir påvist mutert her. Hvor er grensa og vet egentlig Erna og Co hvilken sone de sender oss i?
Vet de hvilken sone de selv er i? Og hvordan i alle dager skal vi klare å forholde oss til dette? Jeg har skjønt at det beste vi kan gjøre er å holde oss hjemme i fred og ro, hva tenker du? Vet du hvilken sone du er i akkurat nå? Sleng gjerne inn en kommentar om hvilken kohort, sone, gruppe og hvilke tiltak du er i så skal vi se at dette vil bli en salig blanding av rør og virvar 🙂
Vi kan snart skrive en bok om alle tiltak som gjengen på tingen har kommet med siden 12.mars 2020!!
Jeg tror ikke det bare er meg som er forvirret akkurat nå. Får jeg egentlig lov til å gå i butikken? Nei kjære Erna, nå må du få ut noe som er enklere å forsto for Ola Nordmann!!
Tenk at Olga på 90 også skal prøve å henge med her…Smitten synker, muterte virus øker-. Og oppi alt dette så er det nå lov å klemme igjen kan vi lese i medier. MEN det er kun de som har tatt vaksine. Det står det lite om i overskriften!
Pappahodet ruller videre, og sover snart med munnbind på døgnet rundt for jeg er jo redd for å gjøre feil. Plutselig blir jeg stoppet på vei til bussen, og få en bot fordi jeg kjøper feil krydder. Et krydder som er i karantene :):)
Hvordan skal vi forholde oss til alt dette som er fortalt, de øser jo ut med nye tiltak hele tiden, og ikke nok med det. Det er mange soner, kohorter, grupper og JA mange type virus. Om ikke det er nok så kommer det nok et magevirus fra FINLAND!
Da er det bare å takke for seg, og legge inn årene for å si det sånn!
Vi skal i tillegg til alt dette holde orden på hvilke regler som gjelder på jobb, skole, på sykehjemmet og alt dette styret. Kjære Erna og Bent Høie det var så mye enklere når landet stengte 12.mars. Da skulle vil holde oss hjemme! Rett og slett  1 regel. Den kunne ikke misforstås. Det så vi jo når halve Norge tømte butikken tømte butikken for doruller og hvetemel !
Da tok det jo helt av, og vi fikk ikke tak i munnbind, og flere munnbind ble igjen på andre siden av grensa.
Nå er vi flinke til å bruke munnbind, og ta hensyn og smittetallet går heldigvis ned. Nå synes jeg denne Koronaen kan ta seg en lang vinterferie, slik at vi kan gjøre litt som vil. Ellers havner du rett i ring 1, sone 2 og gruppe 3. Da kan du ta deg en bolle og ta første fly tilbake der du kom i fra. Når det er sagt så er jeg usikker på om det faktisk var en mann som spise en flaggermus…..Har ikke tanken slått det og ?
Nå er det best jeg gir meg, før jeg havner i kohort gruppe 3, for da må jeg sikkert holde senga!
Vi har ihvertfall blitt SVÆRT gode på ordspill og tall i dette landet:)
Ha en smittefri dag og kos deg, det er jo freddan!
Del gjerne
tenaaringspappa
8 kommentarer

Siste innlegg