Har fått påvist korona

1 stk tenaaringspappa nede for telling. Det er fredag, vi gleder oss over at det er helg. Den skal nytes, og jeg skulle opprinnelig dømt hele helgen. Det gikk i vasken da smittesporer ringte. Du har fått påvist korona.

Der og da kjenner jeg at jeg ble hel uvel, svimmel og rar i hele kroppen. Nå har det altså kommet i hus. Det er dette vi har klart oss uten siden starten på 2020. Jeg har ikke tatt en eneste test fordi det ikke har vært nødvendig. Jeg tar det helt på tampen jeg. Det var ikke akkurat den starten på helgen jeg hadde håpet på.

Har nå isolsert meg inne på et rom, og her skal jeg være i 10 dager. Resten av familien må i karantene i 15 dager, og testes 3 ganger. Det rammer alle når det først kommer i hus. Så sjekker jeg helsenorge sånn for sikkerhets skyld. Der står det at jeg har fått det påvist.

Der og da blir det en rar følelse. Jeg føler plutselig at jeg smaker flaggermus, men det skal sies, jeg var noe forberedt på det. Da jeg våknet med groggy hals i går. Dermed sa jeg til konemor at nå tror jeg at jeg går ned for telling Det stemte det.

Jeg er jo en mann som aldri blir syk ellers. Jeg er alltid frisk og rask og full av energi. Nå blir man litt tvunget til å holde senga, og man orker rett og slett ikke og gjøre så mye.

Formen pr nå er noe tung i hodet, hoster, har feber, er vemmelig i hals og bryst, og er slapp, samt tung i pusten. Det er de vanlige symptomene sies det, så håper det forblir på denne måten. Da går det greit. Det føles litt som en tyngre utgave av influensa akkurat nå. Våknet i dag uten luktesans, men den kommer nok tilbake.

Jeg skulle opprinnelig ha dose 2 i dag, men nå slipper jeg den. Og jeg anses og være fullvaksinert. Det var jo greit, da er jeg ferdig med det og kan se frem i mot en smittefri høst. Det var bare spørsmål om tid før dette kom oss i hus, da det koker greit om dagen med smitte her og der, og det er litt rart at det ikke kommer anbefaling om munnbind ihvertfall. Det er ikke stor inngripende tiltak, og kan raskt iverksettes.

På den måten kan vi nok unngå at smitten seter ennå flere rekorder. For de siste dagene settes rekord på rekord, og det er ikke slike rekorder vi ønsker å sette da!

Det er bare til å ta tiden til hjelp, og dette skal jeg komme meg over på en god måte. Håper bare resten av familien ikke får dette, for da blir det nye 15 dager i karantene på de som ikke har hatt det.

Det er litt vemmelig og tenke på at dette har man fryktet hele tiden, og det går vel ikke en dag uten av man snakker om smitte her og der, og nå plutselig har jeg fått dette i min kropp. Ha deg vekk, jeg vil ikke ha sånt i meg!

Nå må jeg ta det helt med ro, jeg må ligge her og hvile mest mulig, og krysse fingrene for at det ikke blir verre. Det er vel en viss mulighet for det, så er forberedt på det og.

Håper du er frisk og rask, og har en finfin helg. Det fortjener du!

Go´helg og hold deg frisk

tenaaringspappa

 

6 kommentarer

Siste innlegg