Gode tips for å komme i gang med trening

Den berømte dørstokkmila er hard, spesielt om du ikke er i modus. Er man overhodet ikke klar for å gjøre en forandring i hverdagen så er 2 muligheter du har. Vente til kroppen sier litt i fra, Eller presse seg litt ekstra til å komme seg ut. Tro meg, er du som meg som lenge har tatt det med ro, så ønsker kroppen mest ro. Er du vant til å henge på sofa´n  etter middag og ligger der frem til du skal sove, er det tungt. MEN slett ikke umulig allikevel.

Det som er litt urettferdig synes jeg er at enkelte mennesker sliter med å legge på seg. Ikke de som har sykdom vel og merke, men de som kan putte hva de vil i munnen sin uten at de går opp et gram. Det er virkelig forskjell på oss mennesker! Fortvil ikke det finnes håp for oss alle 🙂

Jeg er av den typen som legger på meg 3 kilo når jeg spiser en snickers, det føles ihvertfall sånn 🙂 Og jeg som er så glad i godis a gitt. Kunne ikke jeg bare hatt fri flyt, spis så mye godis du bare vill! Kan jeg søke om dispensasjon?

Det å komme seg i gang kan som sagt være tungt, men jeg skal gi deg noen tips på veien. Slik at du kommer deg i gang.

  • Ikke vent til en spesiell dag
  • Start umiddelbart
  • Ha kortsiktige planer
  • Ikke tenk både kosthold og trening i starten
  • Begynn med gåturer
  • Kosthold faller automatisk litt på plass
  • Gå 1 km vekk fra huset ditt, gå deretter et par kilometer og vipps så har du gått 4 km
  • Det å dele i sosiale medier kan være med på at du holder deg i gang
  • Gå gjerne sammen med andre, på den måten kan dere motivere

Det finnes mange mange flere tips og råd, men det skal jeg komme tilbake til fremover. Det er bare til å bli med på moroa, så skal vi sammen klare dette. Det er jo mer gøy når vi tenker på at andre også er i gang, ikke sammen med deg i gata nødvendigvis, men visuelt sett.

Jeg vet godt hva jeg snakker om når det er tungt, for jeg følte jeg var flink før jeg virkelig gikk inn for dette. Var jo ikke det, men lurte meg selv til å tro det.

Vi er gode på å finne unnskyldninger for å ikke trene, det kan være flere årsaker til dette, men det å ta seg en tur ut fra sofan er magisk. Det er rekreasjon. Send meg snap, og insta meldinger av at dere er ute å går, så bli vi en gjeng visuelt sett. Blir du med?

Kan vi ikke si at vi setter av hverdager fra ca 18.00, og en times tid. I det tidsrommet skal vi ta steget ut. Om du har mulighet til å gå ut på dagtid, så gjør du det. Bli med´a !

Kanskje vi til og med ses ute i skog og mark, eller langs veien. Det hadde jo være koselig det og

Go´tur !

tenaaringspappa

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg