Glem dette i Januar

Vi går et helt år hvor vi tenker, planlegger og spekulerer hvordan vi skal nå våre mål. Hvordan skal vi klare å nå det vi ønsker. Det er en utfordring for mange av oss. Det er noen få enkle grep som kan gjøre livet vårt enklere. Om du følger disse gode rådene.

Jeg mener nyttårsforsett er en uting. Det er ikke mange som klarer å holde dette, og tro det eller ei det er mange som allerede den 1.uka i nytt år går på en smell. Det er enkelt å sette seg store mål og ha helt klare forsett når du er midt i romjula. Da er du lei godis, mat og kan egentlig klare deg fint uten det meste den perioden der. Det er en ting vi glemmer når vi setter oss forsett.

Mange av oss setter store mål om at 1.januar da skal det legges bort alt vi har liggende i skap og skuffer. Julegodis er noe vi gjerne kjøper inn litt ekstra til. Det er Jo sånn, og i tillegg så baker vi og fyller boksene med småkaker. Mange har tradisjoner rundt dette og det er ikke jul før dette er i boks!

1.januar har de fleste av oss mye småkaker igjen og derfor mener jeg det er dumt og ha et mål om å gå fra å grafse i godis til og ikke ta en eneste bit 1.nyttårsdag. Sett heller mål om å endre dine vaner i løpet av januar. Det er langt enklere å følge dette og jeg mener du vil lykkes på en helt annen måte enn det som er kjent.

Vi mennesker er kjent for å sette oss høye mål, som holder i 14 dager. Hvilken følelse sitter du igjen med, jo det er en følelse av å ha sviktet deg selv, og så trøstespiser vi gjerne litt for det er sånn vi mennesker er sammen. Dette ble ingen suksess allikevel, og det er nettopp derfor jeg forsøker å få deg inn på andre tanker.

Dette året er langt, og det er mange dager igjen av året for å si det sånn. Mange nok dager til å ta gode valg, som er ment for å vare lengre enn en uke. Jeg har selv vært der og snakker kun av erfaring. Den siste tiden, siden spirl har jeg gjort noen grep som har endret min livsstil. Jeg trives godt med det, og vil neppe tilbake til det jeg gjorde tidligere.

Med mine små valg så er jeg med på å gi meg selv masse energi. Jeg bobler til tider over av energi, og den hadde jeg ikke tidligere. Jeg spiser det meste, men tenker bare litt ekstra over hva jeg dytter inn i stryta:) Vi finner alltid en unnskyldning for å kunne spise noe som er usunt, og du vet det er galt der og da, men klarer ikke av den grunn å stoppe med det.

Har du allerede nå gått på en smell, så fortvil ikke. Utvid dette til februar. Start nå smått, så skal du se at dette blir en suksess de neste månedene!

Ha en knallfin dag, og jeg ønsker deg alt godt

tenaaringspappa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg