Gleder meg sykt til det kommer tilbake

Helløv! Håper alt er bra med deg og at du holder deg frisk. Korona sykdommen er ikke noe unner noen. Det er ubehagelig, men jeg har nok en langt mildere utgave enn de som virkelig legges i respirator osv. Jeg tror uansett ikke mannen gata kan forstå hvilket ubehag dette gir oss som er smittet. Hadde det vært så my smitte om vi var flinkere i sommer?

Det er av stor betydning at man har smak og luktesans. Uten dette smaker ikke mat eller drikke noe som helst. Her er jeg nå jeg hadde heldigvis noe smak på lørdag når jeg spiste godis, og hjemmelaget pizza. Det var så innmari godt, men våkner på søndag blottet for smak og lukt. Jeg får litt sånn panikk, men tenker at dette kommer jo snart tilbake.

I dag det dag 3 uten smak, det er litt vemmelig og putte noe i munnen uten å kjenne noe som helst av smaken. Det kan ikke forestilles hvor vemmelig det er. Jeg ble servert en deilig kopp kaffe på søndag morgen, men det verken luktet eller smakte noe som helst, Det var en stor nedtur.

Så her sitter jeg da og tenker hva skal jeg spise? Det kan vøre hva som helst, for det smaker jo det samme. Nemlig ikke noe!

Hva hadde du spist om du ikke smakte noe?

Jeg kjenner jeg sliter med det, og har mest lyst til å bare droppe og spise, men det går jo ikke i lengden. Kroppen er avhengig av mat og drikke for at den skal bearbeide det irriterende viruset som herjer i kroppen.

Jeg gleder meg sykt til smaken kommer tilbake. Da skal jeg spise god mat som jeg faktisk får noe utbytte av. Nå er ikke jeg noe spesielt glad i blodpudding, men akkurat nå kunne jeg nok like godt spist det!

Våknet i dag og formen er mye bedre. Feberen er mer av og på, men har hatt veldig vondt i halsen i natt. Det føles som det sitter pigger der når jeg svelger. Veldig ubehagelig!

Jeg er ved godt mot, og du er så heldig at du får ta del et korona liv 🙂

KOs deg og hold deg frisk!

tenaaringspappa

2 kommentarer
    1. For noen år siden hadde jeg en øreoperasjon som utgjorde at jeg mistet smakssansen en periode. Det første jeg spiste etter operasjonen var brød med brunost på. Maten vokste i munnen på meg og brunosten var bare klinete og skikkelig ekkel. Såvidt jeg har forstått med å miste denne sansen også iht koronavirus, så kan det ta tid å få tilbake smaken. Jeg er enda «bedøvd» i tippen av tunga, så det blir nok egentlig aldri som det skulle vært.

      Blodmat er det verste som finnes, både å se, smake og lukte. Så enig der. Når det gjelder spørsmål om hva jeg hadde spist om jeg ikke hadde smakssans, jo det sunneste og kjedeligste, lite kalorier og mest mulig C og D vitaminer. Paprika. Og stuff som inneholder sink.

      Fortsatt god bedring til deg, godt å se at du blogger, da vet man at du i hvert fall er sånn nogenlunde tilstede 😜👍🏾

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg