Gjester TV2 nyhetskanalen i morgen

Hei gode mennesker 🙂

Fikk en tlf fra TV2 i går, hvor skal ha en debatt i TV2 nyhetene kl 10.00. De trenger en pappastemme og lurer på om jeg kan stille. Jeg svarte med samme at jeg er superklar. For er det noe jeg virkelig brenner for så er det slike tema, og jeg føler jeg har bred erfaring fra dette området med 3 ungdommer. Deriblant Linus som er 13 år. Akkurat som jenta det skal debatteres om.

En jente på 13 år som har skrevet en kronikk i Bergens Tidende hvor hun mener at gutter snakker stygt til det jenter og at de er lei av å være en bøtte for verbalt piss. Dette er noe som skal snakkes om. Der vil vi nok ikke være enig i alt som blir sagt, noe som er helt greit. For man kan ikke bare kommer her og komme her med slike uttalelser uten å få noen tilbakemeldinger.

Det blir spennende hva som blir sagt, og Bjarte Hjelmeland er en av gjestene som skal sitte i studio i Bergen sammen med jenta. Jeg reiser ikke til Bergen, men kun til studio i Oslo.

Dette er absolutt et viktig tema som bør snakkes om, noe jeg er klar for!

Vi skal ikke finne oss i alt som blir sagt….MEN…..her det flere sider av saken som skal drøftes!

Veldig hyggelig om du tuner in på TV2 nyhetskanalen i morgen kl 10.00, og følger debatten 🙂

Jeg vil selvsagt dele litt bak scenen på min insta og snap, så legg meg gjerne til. tenaaringspappa

Ha en finfin dag, og nyt godisen i skåla. Det er jo lørdag

-tenaaringspappa-

6 kommentarer
    1. Lykke til!

      Håper ikke «men-et» ditt sporer av en viktig debatt og blir til whatoboutisme. Hermine Svortevik Oen er tøff som setter fingeren på problemer hun ser og er reelle for henne, og som flere opplever.

      Har selv to tennåringersdøtre og en tweenie, og er bekymret for den seksualiserte sjargongen…

      Men som sagt: lykke til 🙂

    2. Veldig spent på hvordan du mener denne saken har to sider og hvorfor du ønsker å nedgradere problemet til denne jenta med at “en sak har to sider” og “whataboutme” Hilsen ei som har opplevd det samme og ingen gadd å gjøre noe

      1. Jeg har skrevet et nytt innlegg om dette nå, hvor jeg skriver det jeg ikke rakk å si under direktesendingen. Jeg har ikke nevnt whataboutme, men det utløses en alarm så fort gutter snakker til jenter, men jenter er ikke bedre verken innad i jentesamfunnet eller til gutter. Vet dette er et betemt tema, og viktig at det tas opp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg