Hvor flink er du?

Det snakkes mye om trening, pappakroppen, pappamage, riktig kosthold osv, men finnes det en fasit på hva som er riktig? Nei det gjør jo ikke det, og hvem er det som skaper dette “kaoset” av tanker? Kjøttfri mandag, ja hva er problemet lissom. Det må jo være opp til hver og en hva de spiser. Kjenner til en familie som ble meldt til barnevernet fordi barnet ikke fikk kjøtt!! Men kjære vene, hvem skal legge seg opp i hva du gir til barnet dit!! 

Jeg hører stadig om folk som forteller om deres hverdager, og hvordan de skal leve livet sitt egentlig. JAVEL så noen skal bestemme hvordan du og din familie skal ha det? Føler meg ikke enig i slike påstander. Om du skal ned noen kg for eksempel, så tenker du ofte ja nå skal vi “gønne” på . Stopper helt opp med ditt og datt og har bare fokus på det du leser om i sosiale medier osv. Jeg er en tilhenger av å bruke sunn fornuft. Ikke få panikk om du spiser en sjokolade en dag eller 2. Det er jo ikke rart at psykologene her til lands tjener fett på personer som får angst av alt de leser som skal forsøkes, noen føler at de feiler på flere ting. Da går man litt i kjelleren. Hvor var jeg..jo sunn fornuft…Spis det du føler for, men ikke mengder. Det sier seg jo litt selv. Du blir hva du spiser er det mange som sier. 

Vet du forresten det at…OM du kjører innpå en snickers, må du jogge i 45 minutter for å komme i balanse igjen. Kan fint bruke det som et utgangspunkt. Spiser du 2-3 store plater med sjokkis, samt drikker et par liter med brus. Og i tillegg er lite aktiv så går det etter hvert galt med kroppen. Joda om du er flink til å holde deg i form og tar litt hverdagsgodis er det fortjent. Vi skal jo kose oss, lever kun 1 gang hører jeg folk si 🙂 Så den kroppen din bør du ta vare på. Og ingen kjenner din kropp bedre enn  deg selv! De er vi enige om. Jeg skal bare nevne at jeg er ingen superslank mann på 39! Jeg har en god del kg for mye. Men blir noe mer bevist med årene. Jeg sier ikke nå at du skal ut å kjøre med maraton første kvelden, da skal jeg love deg da blir det med den ene kvelden:) Som jeg har vørt inne på tidligere, bare det å gå seg en tur om dagen er jo helt fantastisk. Noe du bør ta deg tid til. Hvordan ser din hverdag ut. Send meg gjerne noen ord til [email protected]. Sp kan det bli interessant å se hva dere driver med i en ellers hektisk hverdag. 

Jeg er nødt for å tenke meg om, nærmer meg 40 og sykdommene kan fort stå i kø og jeg ikke tenker meg om i hverdagen. Nå har jeg funnet litt trenings form og i tillegg går noen turer på kveldstid. Jeg får så mye energi av dette at det er moro. 
 

Setter punktum her for mine tanker så gleder jeg meg til å høre hva dere gjør en hverdag! Ha en toppers søndags videre

Prekæs

-tenaaringspsppa- 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg