Dette så vi på spøkelsevandringen

En flott dag i Oslo i går, og tro det eller ei vi fant det vi jaktet på. Vi gikk 2 timer vandring med en guide som var helt rå. Hun tok oss med på en runde ved noen bygg, samt inne på akershus festning. Det var en opplevelse vi sent vil glemme. Man tenker at jaja, spøkelsesvandring det får bli som et blir. Det viste seg å bli veldig spennende !

Vi møter opp ved Christiania torg, sammen med flere andre, vi var ca 40 personer som møtte opp, og var klare for en spenning vi sent vil glemme. Som jeg skrev i går hadde jeg litt blandede følelser, og tenkte kanskje dette kom til å bli skummelt og vemmelig, det var det ikke. Derimot var dette veldig spennende og med en superguide så ble det en bra vandring, og dette kan anbefales.

Dette er ikke bare for voksne, det var flere barn med på vandringen og de var nok helt ned i 7 års alderen. De synes dette var like spennende eller mer ennå mer spennende enn oss voksne, MEN kunne gjerne vært med på denne igjen.

Vi vandrer til et bygg hvor det fortelles en historie, så til et nytt bygg hvor det tidligere var et barnehjem. Der kunne vi ta noen bilder av byget og så skulle vi se om noen fikk opp noen ansikter når vi gjorde det. Det er tydelig så mye energi i bygget fremdeles, at det kunne hende vi så noen av de på bildet.

Jeg tenkte som du sikkert tenker nå at dette vil vi ikke komme til å se, for dette tror ikke jeg noe på sånn egentlig, men når jeg zoomet inn så fikk jeg opp et gutteansikt, og flere ansikt, hvor du ser helt tydelig tenner og øyne. Det er jo helt trått, og når jeg og Eline fikk dette frem på våre mobiler, så lurte guiden på om alle kunne få se dette.

Selvsagt kunne vi det. Vi sto der og viste frem det vi så, og alle var helt overbegeistret over det de så, det var flere som sa SHIT er det virkelig sant. Og jeg er ingen person som gjør sånt eller tror på sånt til daglig, men dette overgikk virkelig mye!

Se selv, om du ser en gutt i speilt i vinduet på dette bildet.

Inne på festnigsområdet, var det flere som ble tungpustet uten å si for mye om det!

Du må bare ta turen hit om du har lyst på litt spenning 🙂

Ha en finfin dag og nyt sommersola!

tenaaringspappa

 

4 kommentarer
    1. Jeg har vært med på en sånn tur 2 ganger, en sammen med kolleger og en alene. Det er interessant og spennende, så kanskje jeg gjør det igjen 😉

    2. Å herregud så kult!!!
      Med fare for å fremstå som en kvasireligiøs tulling her, så må jeg ærlig innrømme at jeg opplever at stadig mer taler for dette med at bevisstheten overlever ens legemlige død etter som tiden går.. Aller sterkest, er det at det liksom ble for mange folk av den oppegående typen og troverdigheten på stell som delte opplevelser, hadde ‘evner’, e.l til at det ikke kunne tas alvorlig. Dernest har jeg grublet, studert og fabulert, for så at det syntes mer og mer sannsynlig at det er så..
      – Men for all del.. Jeg er ikke i ferd med å bli religiøs eller noe på mine ‘gamle dager’ *haha*. Jeg har ikke engang noen tro på at det er noen begripelig ‘mening’ bak det hele, da det eventuelt er ren fysikk! – For det er nemlig også en stadig økende interesse for dette her innen den seriøse vitenskapen, hvor det bla.a jobbes ut i fra en hypotese om at svaret er å finne innen kvantefysikken..
      – På bakgrunn av dette, syntes jeg vel det er litt rart at det tillates småunger på slike ting.. Jeg mener.. Unger er jo åpne til sinns, og hva har en 6-7 åring eventuelt å stå i mot med om de skulle komme utfor en ondsinnet fra ‘den andre siden’?.. Nå bare tenker jeg høyt, men jeg tror nok iallfall jeg ville innhentet info før jeg lot ‘arvingen’ bli med! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg