Dette MÅ jo bare bli gratis for alle kvinner!

Kvinner får en ekstra utgift hver eneste måned, som de ikke har bedt om. De må ut med en del kroner som går til innkjøp av bind, tamponger osv. Dette er noe de ikke selv har valgt, og staten bør helt klart gi dette gratis til alle kvinner mener nå jeg. Selv om jeg er mann så ser jeg jo helt åpenbart hva dette koster med 2 tenåringsjenter og ei konemor i hus. Hvorfor er ikke det gratis, hver det politikere ikke forstår med dette. Dette er noe som bør gis av velferds Norge.

For en ting skal dere kjære politikere ha helt klart for dere….Damer er faktisk de som bidrar mest til at AS Norge skal få inn skattepenger og lignende. Uten kvinner hadde det ikke vært mennesker på denne jorda, så enkelt og greit er det!

Damer er inntektskilden til landet vårt. Derfor bør dere gi noe tilbake til de som bidrar mest og det er kvinnene.

I skottland har bind og tamponger nylig blitt gratis, og her bør Norge følge etter. Det koster faktisk mye penger hver eneste mnd i bruk av dette utstyret. Og det er helt nødvendig. En kan ikke la det blø nedover bena for å si det sånn!!

Jeg vet jeg beveger meg inn på et område som jeg kanskje ikke kan noe med, men jeg har tilegnet meg en del kunnskap om dette, for jeg blir bedt om å kjøpe med dette når han far er i butikken. Noen fedre synes dette er flaut, men hvorfor skal det være flaut. Det er helt vanlig og absolutt nødvendig i en familie. Om ikke begge deler blir gratis, så bør ihvertfall en av tingene bli gratis, slik at en kan velge i bruk av dette.

Så kjære dere som styrer vårt land, hva skulle dere gjort uten våre kvinner, da hadde dette landet vært konkurs for lenge siden. Det hadde ikke kommet inn noen skattepenger, og dere hadde heller ikke hatt en jobb. For vi trenger ikke dere politikere om det ikke er noen mennesker igjen!

Vær med å støtt dette, og del slik at det kan nå politikere i håp om at det kan skje noe med denne ordningen. Dette har vært snakket om i mange år, men vi får ikke gjentatt dette ofte nok!

Takk for at nettopp du bidrar og sprer det gode ord.

Til slutt vil jeg gi dere kvinner en stor klapp på deres skulder, for uten dere finnes ingen mennesker!

Kvinner må verdsettes mer enn det de gjør i dag

tenaaringspappa

 

8 kommentarer
    1. If you cant beat them, join them. Forslag til deg, meld deg inn i et politisk parti. Kjemp for dine viktigste saker. Kom til og å begynne med inn i by/kommunestyre , så fylkestinget, etter det Stortinget. Bli minister, så Statsminister. Fult mulig. Det eneste vi ikke kan bli i dette demokratiske landet er Kongen av Norge. 🙂

    2. Hei. Jeg skal begynne på dietten din i morgen . Jeg tåler ikke melon er det noen annen frukt du kan anbefale som er like effektiv ? 😊

    3. Prøv å få konemor og jentene til å teste ut tøybind og menskopp 😀
      Det er miljøvennlig, både for planeten vår og underlivet. I tillegg så kan en få mindre menssmerter og enkelte opplever også å ha kortere blødninger, og så er det jo ikke minst mange penger å spare. Etter å ha testet dette selv kommer jeg ALDRI til å bruke tamponger mer, og engangsbind går til nøds.

    4. Forstår ikke helt hvorfor dette burde bli gratis for alle kvinner? Handler det om at utgiften er knyttet til kjønn? Menn har jo høyere utgifter på andre området, som f.eks høyere næringsbehov uten at man forventer at de skal få økonomisk støtte til ekstra mat. Burde ikke heller pengene gå til det lille mindretallet som er så dårlig økonomisk stilt at de faktisk har problemer med å få råd til bind og tamponger? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg