Det finnes så mange idioter på 2 ben

Hei gode du 🙂

Det er på tide at vi tar et oppgjør med oss selv. Tiden er inne for å se litt på hvordan din holdning er utad i samfunnet og ikke minst fra menneske til menneske. Du kan gjerne klage på ditt barn, din ungdom eller dine nærmeste. MEN her kan det hende du har et større ansvar enn du selv er klar over.

Det finnes så mange mennesker som går rundt, er sure, gretne og det kan fort bli smittsomt. Om du har en dårlig dag er det helt greit. Og Noe som selvsagt respekteres. Vi kan ikke forlange at alle går rundt med et smil dagen lang, men ikke la det smitte over på andre. Ja jeg vet at det ikke er så lett.

De fleste av oss har dager som er tyngre enn andre. Det et mange årsaker til at en dag er dårlig, men det er forskjell på å ha dårlige dager og konstant gå rundt å være sur og grinete. Da har du det ikke bra med deg selv tenker nå jeg.

Med idioter så mener jeg udreglige mennesker. De som ikke gjør annet enn å spre dritt, være stygge mot hverandre osv.

Hvorfor skal jeg smile til deg, når du aldri smiler til meg? Ja det er det store spørsmålet. Har dette noe med oppdragelse å gjøre, eller er det mennesker som bare er sånn. Det lurer jeg litt på, så om noen kan hjelpe meg til å forstå dette så rop ut da 🙂

Tenk om vi en dag kunne gå rundt, smile til hverandre, ikke mobbe, og rett og slett være hyggelig mot hverandre. Vi er faktisk like mye verdt hver og en av oss, enten vi har annen hudfarge, annen legning, tro osv. Vi er ikke annerledes selv om vi tror på forskjellige ting. Det å finne sin plass her i samfunnet kan være utfordrende, men vi fortjener alle en sjans. Gi hverandre rom til å feile. Det er mange der ute som er redd for å feile, for da får de kjeft.

Det å kjefte på hverandre føler jeg er litt gammeldags. Forsøk å snakk rolig til hverandre. Da vil vi alle føle oss hørt. Jeg vet ikke hvordan formelen ser ut, men vet at det er forbedringspotensiale der ute i de store samfunn.

Jeg blir provosert når jeg ser eller hører folk som mobber. De fortjener å bli snakket hardt til, så hardt at de faktisk forstår. Mobbere fortjener egentlig å bli mobbet ! Selv om det ikke er pent å ta igjen, eller gjøre slik mot andre så er det fristende å gi de samme medisin som de gir til andre. Men HALLO mobbing burde ikke forekomme i 2021. Vi bør holde oss for gode til det. Det er ingen der ute som er perfekte, og vi alle har hver vår særegne måte å være på.

Det er nettopp det som er vårt kjennetegn, vår personlighet. Og igjen som kommer nok dette i bunn og grunn av foreldre. Hvis det gis en aksept på dette, og dårlig oppførsel så vil ungdommen fortsette med det. Hvorfor skal de endre seg når de har fått lov til det helt siden de var små? Godt spørsmål !!

Vær med og gjør en forandring, så skal du se at våre etterkommere vil få et bedre sted å være enn mange av oss!!

tanaaringspappa

2 kommentarer
    1. Enkelte mennesker later til å leve for det å kunne forsure tilværelsen for andre.
      Noe av det er nok medfødt, men jeg tror hovedårsaken til dårlig oppførsel er dårlig oppdragelse.
      – I det en har med seg en viss ‘ballast’ fra foreldrehjemmet, så blir denne sittende som et slags moralsk kompass og rettesnor livet ut.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg