De vaksinerte utgjør en viss fare

Opp med humøret, på med smilet det er fredag. En fantastisk følelse som kjennes på hele kroppen. Slipp deg løs og nyt dagen!

Det er mye prat om korona, vaksiner, smittede om dagen og vi er mer lei alt det der enn noen gang. Vi kan ikke helt fordra ordet Korona, og nå har vi kommet til et stadige hvor svært mange tenker at de like greit kan få sykdommen, slik at de blir ferdige med det. Jeg hører daglig mennesker si dette. De ønsker å bli smittet, i håp om å kunne komme seg videre. Men frykten er alltid til stede. Hvordan vil kroppen min takle det å bli smittet?

Det snakkes daglig om at de uvaksinerte utgjør en viss risiko for samfunnet, hvor de blir svært syke, blir innlagt osv. Jeg er ingen lege, så det kan jeg ikke uttale meg så mye om, men jeg tenkte her en dag på at de vaksinerte, de utgjør faktisk en viss fare for seg selv og andre. La meg forklare hvorfor…

De vaksinerte er godt beskyttet, men de er ikke immune for smitte. Dermed kan de gå rundt og være smittet, uten å vite om det. Da det er mange av de vaksinerte som ikke har noen symptomer i det hele tatt. Snakket med en bekjent her en dag, som fortalte at familien var smittet, han dro som vanlig på jobb og utførte sine daglige plikter, for slik er jo regelverket.

Han har ingen symptomer, men velger å ta en test allikevel. Den er positiv. Hvor lenge han har gått rundt og vært smittet er det ikke godt å vite helt kontret.

De uvaksinerte er ikke like godt beskyttet, og de merker mer tydelig symptomer. Dermed oppdages det at de er smittet på et tidligere tidspunkt. Dermed er det mindre sjanse for at de smitter så mange. Hvordan i alle dager skal man vite at man er smittet, om man ikke har noen symptomer.

Jeg må bare si meg en gang at jeg ikke er noen motstander, og synes det er bra at folket vaksinerer seg, men det er nå slik at de vaksinerte også blir smittet, mange blir syke, men de hadde kanskje blitt ennå kraftigere rammet om de ikke var vaksinerte.

På en annen side hører vi om tilfeller hvor en person ikke er vaksinert, blir smittet og blir faktisk ikke noe syk i det hele tatt.

Nå er de fleste vaksinerte, noe som er fint for samfunnet, men smitten er høyere enn den noen gang har vært. Det beste nå er kanskje og åpne opp alt for fullt, slik at vi bare kan få smitten og bli ferdig med det. Nå har vi kommet dit hen at vi orker ikke mer, orker ikke holde igjen, det gjør jo ikke akkurat smittetrykket noe lavere. Vi er ikke like gode som dagene etter 12.mars 2020 med hygiene, sprit osv.

Det fine nå er at vi ikke lenger tømmer hyllene for dopapir og hvetemel, det er nok til alle!

Har du forresten sjekket hvor hurtigtester, smittevernutstyr osv har blitt laget…Og så tenker du hvor smitten stammer fra….Skjønner du hvor jeg vil hen 🙂

Fredagsfølelsen er der, slipp deg løs og lag deg en fin fredag. Gjør noe du lenge har hatt lyst til!

tenaaringspappa

2 kommentarer
    1. Jeg måtte le litt av utsagnet «På en annen side hører vi om tilfeller hvor en person ikke er vaksinert, blir smittet og blir faktisk ikke noe syk i det hele tatt» Tilfeller? Altså dette er jo praktisk talt alle de rundt 300 000 som ble smitta før noen vaksine kom på bordet. Folk ante ikke at de hadde noen smitte før de hadde fått en pinne stukket langt inn i sjela. Narrativet endrer seg hele tiden.. jaja.. Og hva jeg får med meg blant venner, familie, slekt kolleger etc så blir de som har tatt vaksiner sykere enn de som er uvaksinerte, men i media taler de en annen sak, det synes jeg er veldig rart. Men de sa jo også at 90 000 – 300 000 ville bli smitta ukentlig. Så da skulle jo hele landet hatt korona noen ganger nå. Fulgte også med i bloggen din da din familie hadde korona samtidig som en venninne og hennes familie, de var uvaksinerte og merket dette såvidt, noe som ikke var helt tilfelle hos dere?Med det sagt, riktig god helg 😊

      1. Godt skrevet🙋‍♂️ Nei her ble vi syke. Har er vennepar hvor 1 ikke er vaksinert, som ikke ble noe spesielt syk nylig. Så det er litt forskjellig på hvordan smitten angriper kroppen. Det er noe shit hele korona styret, og lei er vi alle. Ønsker deg en super helg🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg