Blir nesten litt forbanna

Her en dag var vi i butikken for å handle, og ble litt sjokkert over at….

Jula har kommet i butikken. Det er altfor tidlig, og ja jeg vet at jeg ikke trenger å kjøpe noe som helst. Men vi har ennå ikke hatt høstferie, så skal vi se på julevarer helt frem til langt ut i februar. Vi blir lei, og dette ødelegger julegleden totalt. Det kan vel ikke finnes mange som kjøper dette allerede nå, men det er det helt sikkert. Det er vel det leverandørene vet, derfor ruller de dette ut.

Når jula kommer i butikk før halloween, da har det virkelig gått galt! Om vi ikke kjøper noe som helst før ut i november, så vil de heller ikke rulle dette ut i butikk. Dermed bør vi bare boikotte dette. Vi vil ikke ha jul i september. Få det vekk, og jeg håper ingen kjøper noe som helst.

Jeg kan ikke forstå at det finnes en logisk forklaring på dette heller, og hvem vet kanskje det er fjorårets marsipan som rulles ut. Restene som har vært lagret kaldt og kjølig får du, og det er ikke akkurat billig for ei marsipan pølse heller.

Det er jo godt, men det får da være måte på. Det er nesten så vi boikotter hele butikken. Jul er jul og høst er høst, det bør helt klart vært en klar skille her!

Hva tenker du, synes du jula skal komme i butikken før vi har lagt bort sommershortsen? Er du en av de som kjøper det allerede nå?

Nyt høsten, og ikke tenk på jula!

tenaaringpappa

2 kommentarer
    1. Den logiske forklaringen er at handelsstanden vil ha pengene dine, jeg personlig kommer til å slite med å holde meg unna de julepølser av marsipan du har avbildet 😱

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg