Vil du lære å spille gitar helt gratis…se her

Jeg begynte å spille gitar når jeg var 13-14 år og lærte meg dette helt på egenhånd uten noen gitar timer eller lignende. Og nei det fantes ikke youtube den gang for å si det sånn! Jeg hadde derimot et par gitar bøker som jeg flittig brukte. Og jeg synes det er befriende og stemningsfullt og sitte der og klunke på mine 6 strenger jeg fikk i 40 års gave av familien.

Jeg har hatt flere gitarer gjennom årene, og har en 12 strenger stående her som gir en behagelig klang. Har du noen gang prøvd å spille på en 12 strenger?

Jeg er i overkant glad i fingerspill, og det er noe vanskelig med 12 strenger, men det går det og. Jeg ønsket meg en ny gitar og var heldig å få ønsket oppfyllt når jeg fylte 40! Så det blir mye spilling om dagen, det er beroligende, og hele familien synger med om det er en låt de kan.

Når vi sitter rundt bålpanna i hagen vår en kveld, tar jeg med gitaren ut, og da har vi en meget godt stemning. Noe av det barna er gøy, er når vi lager låter selv. Vi tar f.eks en runde hvor de kommer med en liten setning hver, og til slutt har vi en låt som vi synger og hygger oss med.

Det er mange der ute som har en gitar som står og støver ned, og den har du kanskje arvet fra dine besteforeldre. Det hadde vært gøy å kunne bruke den, og det er mange som spiller gitar. Vi blir glad av å høre gitar spilling, og den kan tas frem akkurat når du vil. Det som er gøy er at barna også er med på å synge, og vipps så har du en sangglad familie.

Jeg vet det er mange gitar lærere som tar seg godt betalt for å lære bort dette, men det kan du få av meg helt gratis Jeg skal lære deg å spille gitar på hobbybasis, slik at du en dag kan imponere dine venner, familie, besteforeldre eller lignende.

Tenk hvor kult det hadde vært om du tar frem gitaren, og drar en låt på gitaren du har arvet fra besteforeldre, og gjerne foran de!  Da blir de imponert, og det skaper garantert god stemning!

Jeg vil gjøre dette fra min instagram, så søk meg opp der. tenaaringspappa, så skal jeg ta det helt fra starten av. Ellers kan finner du direkte link øverst i min profil her på bloggen. Legger ut første video der allerede i dag. Jeg viser deg hvordan jeg lærte å spille. Dette er selvfølgelig helt gratis. Jeg synes det bare er gøy å lære deg!

Jeg håper du har lyst til å lære deg å spille, det hadde vært kult! Jeg er ingen stor gitar legende da, men kan ihvertfall mange grep.

Da ses vi på Insta, ha en nydelig dag enn så lenge 🙂

Del gjerne så flere er klar over dette og blir med!

tenaaringspappa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg