Vi har blitt et munnbind samfunn, men…

Mandag du mandag du er ikke grei….Joda mandager er topp de. For det må alltid en mandag til for at helgen skal komme på nytt. Derfor er mandager helt innafor! Noe av det som er viktig er å stå opp med et smil om munnen, prøv det så skal fu se at dette blir en superdag. Det er alltid godt med litt ferie, og få en stueforandring er smart som vi har hatt nå på hytta, men det er alltid godt å komme hjem igjen…Begrepet borte bra, men hjemme best stemmer! Det er godt å komme hjem etter å ha vært på tur.

Noe av det som slo meg meg på tur, var at det er ulike smittevernregler i de forskjellige stedene, MEN jeg kjenner jeg blir forbanna når syke personer reiser på hytta uten å teste seg. Er de som gjør dette klar over at det kan ramme et lite tettsted…Man bør vel ikke reise til hytta hvis man sitter i karantene, og skal holde seg hjemme!

Vi nærmer oss 1 år siden pandemien rammet oss for alvor, og det året har jo gått fort på en måte. På en annen side har det nok vært det tøffeste året for veldig mange. Det er tungt når noe rammer oss så hardt som dette gjør. Den siste tiden har det blitt flere og flere og flere som bruker munnbind overlat. Det tok litt tid før folk forsto alvoret, men når de først gjorde det så er vi flinkere!

De veldig mange tenker er at så lenge jeg har på meg tøymunnbind så er jeg sikret, og kan trygt ferdes ute i det store samfunn. MEN hvor ofte vaskes det munnbindet? Her tror jeg mange mennesker ikke vasker munnbindet ofte nok til at det skal være sikkert for å ikke bli smittet, eller det å smitte andre. Det er noe av det siste vi ønsker..

Vi har faktisk blitt et munnbind samfunn, og det er ikke lenger rart å se folket bruker munnbind i butikk, på senteret og ellers der ute. Det eneste jeg er litt bekymret over er vasken av det. Flere og flere bruker tøy munnbind, og det kan faktisk være med på at smitten øker.

I asia så har de brukt munnbind i lange tider, der bor det riktignok mange flere mennesker, men de er flinke til å bruke dette når de er ute å ferdes blant mennesker. Her i landet var det inntil for et år siden bare tannleger, leger og ulike yrker som brukte munnbind Nå går vi rundt små tannleger alle sammen og puster og peser i disse engangs munnbindene.

Vi er inne i en periode der det er viktig at vi fortsetter det gode vi gjør. Og Ja vi er lei, men det er viktigere nå enn noen gang!

Nå skal marsmåned nytes, for det er bare 4 uker til påske ferien 🙂

Ha en utmerket dag!

Prekæs

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg