Trening, familietid og tidsklemma

Hei på deg

Kjenner du på tidsklemma du som har barn, om de er små, store eller mellomstore? Det kan fort være helt sjuke tilstander i blant med taxinæring ut av en annen verden, og hvordan skal du rekke alt, er ikke helt uvanlig å tenke:) Sett ovenfra så fyker du rundt om en “huggern” høne eller hane fra sted til sted, du engasjerer til og med besteforeldre for å rekke rundt og at alle blir fornøyd.

Hjem fra jobb, rett på aktivitet. Ikke alltid du rekker hjem, og svinger innom en stasjon og smeller i en baguett/pølse eller noe annet i forbifarten! Så et det barn nr 2,3 og 4 osv som skal avsted på noe. Kjenner du deg igjen i flere ting her?

Du skal vite at du er i godt selskap! Det er jo litt gøy og følge med på hva barna gjør også på aktiviteten. Se på de, eller vise interesse setter barna utrolig stor pris på. Så går den dagen, og dagene ja de sklir i vei! En ting er ihvertfall helt sikkert. Dagene går esktremt fort. Innimellom føles det at vi ikke henger helt sammen. Hender det at du stopper opp og tenker,hva gjorde jeg egentlig i går, husker du hva du gjorde for 1 uke siden?

 

Uansett så er det ofte slik at vi nedprioriterer oss selv veldig ofte. Vi har ikke tid til det. Egentid, er noe vi alle trenger. Om det er å gå deg en tur i 15 min. Det bør du gjøre. Sett av tid til det. Det gagner deg på sikt, og du får litt energi av en avkobling. Hvordan i all verden skal du tid til deg selv, få tid til trening og møte venner. Det handler mye om prioritering og hvordan du legger opp dagen. Min greie er å stå opp kl 05.00, dra på Sportsclub Sarpsborg, trene der. Møte andre personer og være sosial. Det som er tyngst er å åpne “gluggene”, og komme seg ut av den deilige varme sengen. Når du først står i stua som en zombie, så er du nærmere noe enn for kort tid siden. Om du ønsker å trene og komme deg ut til en egenaktivitet bør du bruke tiden før jobb, skole osv. Ellers må du trene rett etter jobb, og du et jo hvordan det ofte ender. Da er du sulten, litt sliten. Og reiser du hjem først kan det ofte være kjørt. Da blir terskelen høy for å komme seg ut av huset igjen.

Ellers kan du selvsagt trene mens barna er på sin aktivitet, om du har mulighet til det. Det er folk som forteller meg at de aldri har tid til å trene og lene sunt. Det handler igjen om prioritering. Du får til det du har lyst til. Du må bare finne den tiden du trenger, og da før jobb/skole, så garanterer jeg deg masse energi. Du kjenner faktisk på kroppen av du har vært å trent, brukt kroppen i positiv forstand. Planlegg noen dager på rad så skal du se at dette ordner seg på en god måte. Det å komme i gang med spinning eller en tur på tredemølla er en god start på morgenen. Dette får du igjen for.

Når klokka ringer kl 05.00, tenker jeg..hva driver du med. Er dette egentlig noe vits. Har mest lyst til å skru av vekkeklokka. Jeg setter meg i bilen og kjører 10 min. Har en deilig treningsøkt. Og når det er gjort, er jeg glad jeg gjennomførte. Får jo også mye energi av dette. Da gjør jeg unna den biten på morran, så slipper du å tenke på det resten av den dagen. Når du kommer hjem fra jobb, har spist middag og setter deg i sofan. Da er du passe ferdig. Kansje dupper litt av, og er sliten.

Kjenner du deg igjen?

Sånn har vi det, mange av oss

Ønsker deg en flott og energifylt dag videre

Prekæs

-tenaaringspappa-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg