Ta det helt med ro, vi har alle opplevd det

Jeg er innom butikken for å handle inn til middag, og ellers det vi trenger av nødvendige ting. Er ofte innom etter jobb, da møter vi mye forskjellig i butikken. Alt i fra skrikende barn, hostende mennesker til folk som skår på skateboard. Det finnes alle type mennesker som ferdes der, noe som er helt naturlig. I går så parkerer jeg bilen, og spaserer inn på den lokale sjappa:)

Det første jeg hører er et barn som står ved lekehylla, skriker så høyt at butikkhylla får en ujevn balanse! Mor eller far er ikke i nærheten og har mest trolig gitt klar og tydelig beskjed om at det ikke tilbys noen ekstra gaver i dag. Jeg går der med kurven i hånda, videre inn i butikken. Så får jeg øye på en liten jente som ligger på gulvet og gråter. Jaja…hun var heller ikke så fornøyd!

Det er svært mye støy i butikken den dagen, og ved godis hylla er det oppsamlingsplass av små barn, de vil selvsagt ha godis hver dag. Det skjønner jeg godt !

De får et klart og tydelig nei fra sine foreldre, som gjør alt etter boka. De overser barna og går videre for å handle resten av varene de trenger. Når er det rene hylekoret i den lokale sjappa. Jeg fikk en følelse at jeg var et helt annet sted enn i matbutikken. For nå manglet bare at noen kom med trommelyder, og og klapp i henda. Da hadde det jo blitt det orkesteret med full pakke.

Det er flere foreldre som føler veldig på dette, men ta det helt med ro, der har de fleste av oss vært. Det er ikke alltid det år som du har planlagt i en butikk. Det viktigste er å stå på sitt og være sterk, for barna kan ihvertfall ikke få alt de har lyst på. Da går det galt!

Barna på sin side er nok trøtte og slitne etter en hel dag i barnehagen. Der har de slått seg løs med masse lek, og hæla i taket. Så skal de i tillegg være med i butikken, og få et nei til noe de har lyst på. Da blir det bråk! Sånn er det bare.

Jeg husker spesielt en gang hvor 1 av våre barn slang seg ned på gulvet og skrek, det er jo flaut da, du føler deg ikke akkurat så veldig kul. Nå i ettertid så er det jo bare helt normalt. Barn er laget slik at de har ønsker og planer, og om de går i vasken så blir det bråk!

Jaja, det blir spennende å se hva som ferdes i butikken i dag, og jeg støtter deg som gir beskjed og går fra stedet. Barnet kommer etter det også etter en liten stund. De blir plutselig bekymret for hvor det ble av mor eller far.

Jeg heier på deg, stå på!

Ha en strålende og energisk dag 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg