Slik holder du motivasjonen oppe

Jeg får ofte meldinger fra forskjellige mennesker som spør, hvordan i alle verden holder jeg motivasjonen oppe. Hvordan klarer jeg å være så blid hele tiden. Bare for å nevne det så er det stor forskjell på oss mennesker. Tenk om vi hadde vært like. Det ville vært kjedelig spør du meg. Da hadde vi gått rundt og sett like ut. Ingen utfordringer i hverdagen osv. Nei la oss være forskjellig og ha ulike meninger og synspunkter. Det er nettopp det som holder oss i gang:)

Det er dager som er tunge, også for meg. De lærer jeg meg å takle på en måte som passer for meg. Jeg gleder meg faktisk til hver eneste dag i livet. Det er selvsagt en gave jeg har fått, for det er ikke alle som har det slik. Hvorfor har ikke du det bra? Hva er det som gjør at du har dårlige dager? Er det familiært, økonomi, venner, barn, hus. Ja det finnes mange ting som gjør at det kladder litt i hverdagen. Det er likt for alle. Og det ikke slik at de velstående menneskene har det prima hele tiden. Snarere tvert i mot. De har også sine problemer, som de må ta hånd om.

Det er mange som tenker at penger er veien til suksess. Det er veien til mye, men ikke alt. Det er ikke alt som kan løses med penger.

Om du er i en situasjon som meg, så har jeg alltid noe strekker meg etter. Jeg er så heldig at jeg har en jobb jeg stortrives i. Ser frem til å gjøre min entré på kontoret hver dag. Det å ta seg en morgen kaffe er kost, det å spise lunsj ser man frem til. Det er alltid noe å se frem i mot i løpet av en hverdag. Du må bare finne frem gledene, og holde motivasjonen oppe.

Nå som jeg har har en stor vektreduksjon, så holder det meg oppe. Det å se den forandringen er gøy, spennende og det gir meg mye glede. Jeg har dager hvor det er tungt å tenke at jeg skal ut å jogge for eksempel, men da får jeg backing hjemmefra. Konemor er en viktig støttespiller i det hele. Det å dele mine daglige gjøremål med dere på insta og snap, gir meg glede. Det at dere er engasjerte er flott. Den totale pakken her er fantastisk. Og pr i dag har jeg det helt som plommen i egget.

Om du er nede i en periode, forsøk å finne årsaken til at du ikke er i form. Det er ikke alltid man vet hva som er årsaken, men finn et lyspunkt som gjør deg glad. Hold motet opp, og snakk med noen om et blir altfor tungt.

Ønsker deg en nydelig dag videre.

Det er tacofredag, noe som vi alle gleder oss til!

Go´helg 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg