Pappa jeg har fått mensen

Jeg husker det veldig godt, da jeg selv var ungdom streifet tanken meg…..Hvordan skal jeg takle det når jeg selv stifter familie, og jeg får barn. Jenter har mensen, sånn er det og det er helt naturlig, men jeg tror jeg snakker for flere fedre når jeg har litt ekstra tanker rundt det at mine jenter skal få sin første mens. Det er nok ikke meg de først vil si det til uansett tenker jeg:)

Det bringer med seg mange tanker rundt dette temaet, og dagen jeg skal kjøre til butikken og kjøpe med bind som min egen datter skal bruke. Er det kleint? Nei det synes ihvertfall ikke jeg, det er jo helt naturlig. Det er få ting som er mer naturlig enn nettopp dette. Litt ekstra tanker blir det jo selvsagt når jeg får spørsmålet….Pappa kan du kjøpe med tampong, bind osv!

Puberteten handler mye om det å finne seg selv, barn skal bli ungdom og det er et hav av hormoner i kroppen. Mange av de løper løpsk, og det kjennes i et pappahjerte. Hver eneste dag står vi ovenfor ulike utfordringer og beslutninger må tas. Det er ikke alltid enkelt å ta de beste beslutningene, og da kan det fort bli høylytt.

Foreldre, spesielt pappaer beskytter sine barn på en spesiell måte. Det er ingen som skal være ufine mot våre barn, da hever vi bryst kassen og sier…..Da blir det bråk !

Jeg har sagt det selv, at den dagen jentene får seg kjæreste så skal jeg være ekstra påpasselig. Og ja man blir det, men du lærer barna dine og kjenne underveis i oppdragelsen. Det er nå en gang slik at barna våre vokser seg til å blir eldre, finner seg kjæreste og da vet du de må også lære seg å bli selvstendige. Det går som regel fint det, med litt oppfølging av oss foreldre

Uansett så er det ikke kleint å kjøpe med en pakke bind fra butikken, selv om mange fedre føler på det.

Bare vent selv du til dine døtre kommer til deg og sier pappa, jeg har fått mensen !

Det finnes så mange andre ting som er kleint, det skal jeg komme tilbake i andre blogginnlegg.

Ha en superdag videre, og husk å vær der for barna våre

tenaaringspappa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg