På med klokka, det er vinterferie

Det har gått 2 dager, og vi er i rute når det gjelder døgnrytme. I rute betyr altså at vi er ute av kurs, det er et faktum. I dag planla vi en tur i alpinbakken. Nesbyen Alpinsenter ligger i nærheten og alle gleder seg. Det er åpent fra kl.10.00. Vi går offensivt ut og tenker vi kan være der fra 10.30. Sånn ca. Da setter vi faktisk på klokke, slik at vi er sikre på å rekke dette. For uten vekkerklokka, hadde vi raskt sovet lenger enn 9. Vi velger å sette den på til kl. 9. Slik at vi kommer oss dit i grei tid.

Det blåser frisk ute i det vi står opp, samt at det laver ned med snø. Det blir en digg dag i bakken. Det vi først må igjennom er hvem som skal sitte foran til og fra bakken. Den er obligatorisk! Har dere det sånn? Barna husker alltid hvem som satt foran sist osv. Jeg husker det veldig godt da jeg var liten, og det kunne fort bli høylytt krangel om det ikke gikk min vei. Stakkars foreldre som sto i dette. Nå er vi jo der selv med barna våre. Når ikke konemor eller jeg er med. Da er det alltid en mulighet for at en av podene kan sitte foran! Så fortvil ikke om du har det slik, for det er helt vanlig.  Så fort de er store nok til det da. For det er ikke noe særlig å sette en liten pode foran der, som knapt nok kan se over dash’en.

Vi smeller avsted og klarer å være på plass ca 10.30. Som var planen. Det er takket være klokka som vekket oss 😁 Det snør fremdeles tett i det vi ankommer. MEN det fine ved det er at det er færre folk i bakken. Så langt. Det kommer flere folk utover dagen. Det er stas med litt folk. Folk ler og hygger seg og barna som setter utfor er veldig fornøyd. En god stemning i bakken.

 

Vi setter kursen mot toppen av bakken og DER blåser det. Og det virker som hele snøfallet blåser mot oss. Men dette løyer noe og det slutter å snø. Helt greit. Sola titter til og med frem. Det er digg! Vi har noen flotte timer i bakken, og fornøyde vi vender hjem til hytta. Sånn passe støl i låra:) Det blir nok verre i morgo. Det er da du kjenner at du hadde der gøy dagen før.

Vi planlegger en ny dag i bakken i morgen, for det et knallbra forhold sånn ellers i bakken. Ikke noe is, og mye flott snø. All ære til gutta i isfjellet som prepper og står i slik at vi kan få en best mulig opplevelse når vi er her. Nå skjer det mye spennende der i vinterferien. Så ta turen dit om du er i nærheten! Anbefales absolutt om du vil stå på alpint.

 

Noe av det som er fasinerende er hvor tøffe små barn er i bakken. Du føler deg sånn passe flink og har en grei fart ned bakken. Og i det du ser til høyre siden, så kommer det et barn på 6 år gjerne på snowboard. Rett forbi deg! Hehe litt sånn som roadrunner den fuglen vettu som sa “mipp mipp”og snurra bena. Litt sånn følelse fikk jeg. En skulle jo tru at noen kg med kropp skulle gå fort, men er nok noe redd for at jeg ikke skal komme hjem hel. For det hadde vært trist å humpe rundt på krykker i 6 uker, bare forbi du skal henge med på barna:)

 

Jeg spør barna om det går fint, jadda roper de og setter fart. Det er heller de som burde spøre papsen sin…går det bra?? De er vakre da. Jeg spør om de skal være med en ny tur til toppen. Da er vi litt småslitne, og velger å avstå. De tar en annen bakke med hopp. Da tar jeg en tur til topps sier jeg til de…ok svarer de men ikke gå på trynet da!!

 

Vel vel jeg kom meg helskinnet ned og da føler vi oss ferdig for dagen. Setter deretter kursen tilbake mot hytta og her lager konemor en deilig middag.

Takk for en topp dag i bakken

Ses i morgen Nesbyen Alpinsenter !

-tenaaringspappa-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg