Nå har jeg gjort det igjen…..Tror du jeg får det til?

Nå har jeg virkelig gjort det igjen, jeg har funnet den frem og tatt den med til fjells. For denne gang er det min tur til å bli en lesehest. Jeg skal pleie mine indre hjerne komponenter, jeg skal tvinge de til å lese noen sider i en bok. Jeg er jo ingen hjernekirurg, men hvor vanskelig skal det være da! Det å sette seg ned i en god stol, gjerne ute i sola. Nå som det er deilig vær ute, og vi sitter ved hytteveggen i solsteiken, må det være gode muligheter. Det er bare å ta den frem. Kjære vok, nå skal du og jeg pleie dette forholdet!

Jeg tok med med samme boksa som i vinterferien, den skal vøre veldig spennende. Folk roser den opp i skyene, og hva er det ikke min hjerne forstår med den spenningen? Hallo….er det noen hjemme lissom🤦‍♀️😁

Kjære skrullete hode stål sett det for nå skal du få kjørt deg. Du skal trimmes igjennom noen sider, og kanskje er det håp for meg. I vinterferien klarte jeg å lese 1 halv side før jeg måtte legge den fra megg. Jeg husket jo ikke hva jeg hadde lest en gang, da er det jo ikke noe poeng. Nå kjære dere alle sammen skal jeg teste noe nytt. Legge fra meg mobilen, og sette meg i solveggen. Da må det jo kunne gå an å få noen sider inn i dette hodet!

Jeg har forsøkt lydbok, jeg har forsøkt å lese sakte, jeg har forsøkt å lese kun få sider, legge den fra meg for så å se om jeg husker hva som er lest….Men tror du det har blitt noe suksess æ? Neeeeeida ikke så langt ihvertfall.

Jeg girt meg ikke så lett, jeg vil så gjerne kunne sette meg ned med en god bok, og lukke verden ute, forvinne inn i boka. Det er kanskje nettopp det som er problemet, jeg klarer ikke å stenge ute noe som helst. Er redd for å glipp av noe, og dermed kan jeg ike bli noe lesehest. Jeg vil gjerne høre fra deg om du har noen gode råd. Det å lese er ikke for allt, det er nå en ting, men kan man læres eg dette, og bli en lesehest, eller er det helt umulig.

Nå skal det sies at jeg har forsøkt noen år, uten å lykkes på noeno som helst måte, men tro det eller ei, jeg har tatt med meg den samme boka til fjells, og nå er det min tur til å få unna et par sider.

Jeg har trua!

 

Dagen har vært helt nydelig så langt med knall sol, og 22 grader. Det blåser ikke, og vi har smurt oss inn med solkrem. Det er viktig å hjuske i disse tider. Uten den blir vi brent!

Har du noen gode tips til hvordan få dette til, så er jeg svært takknemlig om du kan gi meg til tilbakemelding på det.

Nå slenger vi frem noen skåler med godis og skal nyte lørdagskvelden på HØTTA!

Ønsker deg en nydelig lørdags ettermiddag, og en fin fin pinse videre!

-tenaaringspappa-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg