Mor bør hedres oftere enn 1 dag i året !

Dagen i dag feires nok i mange hjem, og mor blir hedret. Det er morsdag, og gratulerer med morsdagen til dere mødre. 

Det er nå slik at mor bør hedres oftere enn en dag i året! Uten dere mødre hadde ingen vært til. Da hadde jorda vært en plass full av dyr og ingen mennesker. Og her er det kun satt av 1 dag i året! Det er for lite. Denne dagen har blitt slik, at de som tjener på denne dagen er handel standen. Kjøpesenter og butikker generelt er de som sitter igjen som vinnere. De hauser dette opp i god tid før slike dager, og det blir et lite kjøpepress. Det legges ut i sosiale medier, og det går litt sport i å gi den beste gaven til a mor:) Det kan være vel så fint å bare gi en god varm klem, og si gratulerer med dagen. Og noe som er rart…Det er så mange pappaer der ute som løper bena av seg for å kjøpe den fine gaven til sine koner….Vent nå litt. Er det ikke morsdag, blander vi litt med andre markeringer:) Neida, her skal far høste inn poeng. Det er jo MORSDAG , da mener jeg at barna godt kan være kreative. Og mange er flinke her og lager ting til mor. Det er stas.

Jeg synes vi må tone dette noen hakk. Det er begrenset for hvor mange kopper mor kan ha stående i skapet med teksten “verden beste mor”. Vi var ute  handlet noe helt annet her en dag, så ser vi i en butikk som selger mye stæsj, at det henger mange kopper de sleger med forskjellige tekster på. Nå har de begynt med teksten “du vil alltid være min bestemor,farmor osv”. Men i alle dager, er det andre dager som flettes inn i denne dagen. Bestemor og farmors dag. Hvor skal dette ende…Det er jo allerede kopper og ting med teksten “verdens beste stemor”. Jaaaavel. som jeg sa dette er handels standen som fikser, og vi henger oss på. Ville du kjøpt en kopp med teksten “verdens beste eksmamma”. Det tror jeg neppe. Jeg synes det er godt nok med en klem jeg til a mor, og si noen gode og varmende ord. Det er ofte godt nok, og mor blir glad for dette. Det er ikke om å gjøre å kjøpe store flotte gaver for å hedre mor. Ikke det at de ikke fortjener det. For er det noen som fortjener heder og ære så er det dere mødre. Dere gjør en formiddabel flott jobb med å holde oss i ørene, slik at i får en god oppvekst. Det er takket være dere vi kan oppføre oss osv…

Dette diktet synes jeg passer utmerket

Den personen jeg nå har blitt,
er et resultat av verket ditt,
med omsorg og råd gjennom alle år,
er jeg meget godt rustet her jeg står

For verden kan føles urettferdig og tung,
og vanskelig å takle for en som er ung,
jeg er derfor glad for at du er min mor,
som kan veilede og støtte meg med gode ord.

Disse ordene beskriver helt tydelig hvor viktig mamma er for oss alle, det er stålkonstruksjonen i alles liv. Du skal være god mot din mor og ikke bare hedre henne en dag i året. Det er for lite. Om du er av typen som ikke snakker så ofte eller ser mammaen din så ofte, ringe henne en dag i uken. Fortell at du er glad i henne osv. Hvordan ble egentlig morsdagen til? Hvem skapte den dagen? Var det en som hadde dårlig samvittighet for noe, som synes det var en dag som a mor måtte hedres.? Ikke vet jeg og jeg har heller ikke dykket ned for å finne det svaret. Det er en helt vanlig dag, og du skal ikke trenge å kjøpe 10-12 gaver for å tenke av det gjør mamsen glad. Det er andre dager du kan stikke innom på en god varm kopp kaffe og bare prate. For du skal vite at det er mye bekymringer der ute blant mødre når det gjelder barna sine. Det er det ingen tvil om.

Mamma, jeg er veldig glad i deg, og du er alltid vært der når jeg trenger en skulder å gråte på.

Ha en super flott søndag, i dsg tilbringes dagen ute i det fri med bålkos og hygge!

Ønsker deg en topp søndag

tenaaringspappa

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg