Mange tanker når du ligger der i tannlegestolen

Det er fredag den 13. og denne mannen har tannlegetime kl 07.00 Tidlig på´n kan du si. Om man skal være litt følsom og overtroisk blir det bare trøbbel hos tannlegen! MEN det å kjenne tannlegelukta så tidlig var helt greit. Gikk ut med et smil om munnen og null hull. Da er tennene eu godkjent, og holder 1 år til !

Det som kan være litt artig å tenke over er alle rare tankene vi mennesker har når vi ligger der i stolen og gaper så høyt at kun tannkjøtt og tenner syntes 🙂 Du føler deg ikke akkurat høy i hatten der du ligger og har egentlig lyst til å prate med tannlegen. Det dukker opp ting du ønsker å snakke om der og da, men det kan du bare glemme. Du har jo munnen full av redskap som tannlegen bruer, og om du klarer å få frem noen få ord, så hører det ut som du har fått drypp. Det er best å vente til tannpleier er ferdig med sitt. Da har du egentlig spart på ord i en halvtime. Og når du først har en rekke ting du vil si, så har tannlegen egentlig bare lyst til å si at alt var bra, og gå¨ut av rommet, for da skal de forberedes til neste pasient.

Noe jeg lurer på mens jeg ligger der i stolen er….Hvor skal jeg se. Jeg føler jeg ligger der og flakker med øynene, men det gjør jeg ikke. Jeg vet bare ikke om jeg skal se tannlegen på halsen, rett i øya eller på de taklistene. Så blir du liggende og telle de hullene du ser der oppe. Du kan heller ikke lukke øya, for da tror jeg tannlegen at du nyter det. Og det er ikke noe høydare og der og føle at du har null kontroll på spyttet ditt! Det renner plutselig ut på siden, og den sugedingsen som skal ta i mot dette. Den virker aldri helt som den skal. Den tar bare toppen av vanndammen du har i munnen. Hvor er det du ser når du ligger der og hører på at tannlegen er sulten. Det romler av og til i magen. Og de får de ikke gjort noe med.

Noe av det verste ved en slik service er den dingsen de bruker for å fjerne tannsten. Den pipelyden som kjører igjennom stryta er ikke noe ålereit. Den kan du fort få vonde drømmer av. Den skarpe pipelyden som skjærer seg inn i ørene dine. Tenk deg tannlegen som hører den hver eneste dag æ. De er nok vant med den.

Tannlegene gjør en kjempe bra jobb, og det er helt fantastisk følelse etter at de er ferdige. Tennene er glatte og fine, og det finnes ikke lenger noe votter på tenna! Så er det bare å betale 1000 spenn og se like blid ut. Det var eg flott besøk hos tannlegen i dag og. De er hyggelige og tar godt vare på oss. Jeg for min del er der 1 gang i året for en sjekk. Synes det er bedre enn å plutselig få seg en stor overraskelse fordi det er 5 år siden du var der. Da blir det fort dyrt. Vi er veldig flinke til å stelle med bilen vår, og da synes jeg vi skal stelle med oss selv også. Føtter, tenner og hud må ha service ellers sliter du på sikt.

Eller håper jeg du har det greit i disse virus tider, og til deg som gikk amok i butikken i går, så vil jeg bare informere deg om at jeg var i butikken i dag og handlet både brød og andre matvarer. Det var ikke tomt i hyllene. Så igjen det er ingen grunn til å hamstre. Men skjønner fremdeles ikke hvorfor vi hamstrer brød og dopapir. Er det fordi det ene må jo ut igjen, og da må en være beredt? Men uansett så kan jeg melde om at det fremdeles er masse do børster igjen i butikken. Nå tar vi helg, og håper dette flater ut litt neste uke, for nå har det vært mye greier med too much informasjon fra alle kanter. Skole, arbeidsplassen og Erna Solberg som vil så gjerne håndhilse på andre:)

Jo forresten sa ikke Erna i går på pressekonferansen at vi skal holde avstand, men allikevel ta vare på hverandre. Var det noe av det vi ikke forsto. For så fort pressekonferansen var ferdig så dro flere tusen ut i butikkhyllene på do papir raid. Tenk deg smittefaren i køen!! Tenkte du over det ?

Ohoooooiii for en uke det har vært. Nå tar vi helgen, samler oss og finner på noe flott med barna. Eller med hverandre. Så går dette sin gang av seg selv.

Ha en topp fredag

Vi prekæs

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg