Mandagen startet hos tannlegen

Go´mandag! Håper du har kost deg i helgen, og nyter det gode været. For i dag skal go´ været skylles bort.

 

For min del startet uka og mandagen  kl 07.00 hos tannlegen, det er tid for årlig sjekk og da er jo den store spenningen om det er hull eller ei. Nå er jeg flink til å passe på tennene i utgangspunktet og det var heller ingen hull å spore under dagens kontroll 🙂

Noe jeg lurer på mens jeg ligger der i stolen er….Hvor skal jeg se. Jeg føler jeg ligger der og flakker med øynene, men det gjør jeg ikke. Jeg vet bare ikke om jeg skal se tannlegen på halsen, rett i øya eller på de taklistene. Så blir du liggende og telle de hullene du ser der oppe. Du kan heller ikke lukke øya, for da tror jeg tannlegen at du nyter det. Og det er ikke noe høydare og der og føle at du har null kontroll på spyttet ditt! Det renner plutselig ut på siden, og den sugedingsen som skal ta i mot dette. Den virker aldri helt som den skal. Den tar bare toppen av vanndammen du har i munnen. Hvor er det du ser når du ligger der og hører på at tannlegen er sulten. Det romler av og til i magen. Og de får de ikke gjort noe med.

Noe av det verste ved en slik service er den dingsen de bruker for å fjerne tannsten. Den pipelyden som kjører igjennom stryta er ikke noe ålereit. Den kan du fort få vonde drømmer av. Den skarpe pipelyden som skjærer seg inn i ørene dine. Tenk deg tannlegen som hører den hver eneste dag æ. De er nok vant med den.

Tannlegene gjør en kjempe bra jobb, og det er helt fantastisk følelse etter at de er ferdige. Tennene er glatte og fine, og det finnes ikke lenger noe votter på tenna! Så er det bare å betale 1000 spenn og se like blid ut. Det var tg flott besøk hos tannlegen i dag og. De er hyggelige og tar godt vare på oss. Jeg for min del er der 1 gang i året for en sjekk. Synes det er bedre enn å plutselig få seg en stor overraskelse fordi det er 5 år siden du var der. Da blir det fort dyrt. Vi er veldig flinke til å stelle med bilen vår, og da synes jeg vi skal stelle med oss selv også. Føtter, tenner og hud må ha service ellers sliter du på sikt.

Nå er det bare til å smile igjen med ny polerte tenner! Kan det bedre bli 🙂

Ha en topp mandag videre

Prekæs

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg