Jeg føler meg litt i overkant avhengig!!

Whoop Whoop vi noterer oss at det er lørdag, og high five for en godt gjennomført uke!

Har du sovet godt i natt? Det har jeg gjort. Jeg er av den typen som skrur av tanker og alt det der, når jeg legger hodet på puta:) Det synes konemor til tider er noe frustrerende. Da vi kan ha sett lite til hverandre i en hektisk hverdag, og vi begge har mye og snakke om, så merker hun fort at jeg er i overkant trøtt! Jeg skjønner godt at det er kjipern at jeg sovner sekundet etter at vi har sagt natta. Jeg kan ligge og snakke med konemor og samtidig sovne mens jeg prater. Hun kan ha det litt artig med det. Vi ligger å snakker, jeg sovner og plutselig skvetter jeg noe sykt, for da lager konemor en sånn lyd hvor du trekker pusten raskt inn! Jeg skvetter noe i i h….og føler jeg ramler ut av sengen, og treffer puta igjen. O M G dette har vi det mye moro med. Og jeg får jo som fortjent. Tenk deg noe så irriterende æ, som å føre en samtale så sovner kællen.

Vi mannfolk er veldig enkle sånn. Vi har nok en tendens til å skru av hjernekontoret i det øyeblikket vi treffer puta!  Jeg kan ikke noe for det da, og det hender jeg har dager hvor jeg ikke får sove, noe så irriterende det er.Det er svært sjelden. Kanskje 2 dager i året:) Du ligger der og hører på pusten til personen du deler seng med. Sånn har konemor det mest trolig hver eneste dag.

Jaja jeg føler ikke at jeg våkner et eneste minutt før klokka ringer 06.00. Da spretter jeg opp som et skudd og en ny dag tår for tur. Gleder meg litt til helgene, for da kan jeg sove litt lenger enn i en hverdag. Helt nyyydelig! Jeg gleder meg hver morgen til den første kaffekoppen. Det å stå opp og kjenne den kaffelukta, det gjør noe med hodet. Den første koppen smaker helt klart best, og når den kan nytes i stillhet er det helt helt topp. Det kan en ikke alltid gjøre når barna er små og løper rundt bena dine. Du er kanskje litt bakpå i utgangspunktet, så står du opp grytidlig og barnet trenger ny pampers. Fortvil ikke det kommer bedre tider, hvor du helt klart får mer ro, og barna klarer seg gradvis mer selv.

I natt hadde jeg en syk drøm, jeg og konemor gikk utpå en åker full av kaffebønner, vi håndplukket de og la de i kurven. Vi smakte på de og jeg husker godt jeg puttet en hel neve med kaffebønner i min munn, og da husker jeg godt fra drømmen at jeg fikk kaffe smak i munnen, hehe. Da er det akkurat som for meg å slå på lyset, for da er jeg våken, og er klar for kaffe. Juhuuuu en ny dag er klar. Men kjære vene, hvem drømmer om noe sånt æ. Denne mannen med pappamage gjør jo det !!

Det er som jeg sier, jeg føler meg noe i overkant avhengig av kaffe, ihvertfall på morrakvisten. Er du litt enig med meg at den første kaffen er digg? Nå har jeg drukket 3 kopper allerede, og behovet er mettet for en stund kan du si. Sitter her i skrivende stund med kattepus ved min side og føler at denne dagen blir en bra dag. Skal kle meg i dommerutstyr litt senere og dømme G15 kamp. Det er ikke så lenge igjen av denne sesongen nå, i april er det slutt, da er det kun noen cuper igjen. Da kan jeg dunke meg på skulderen og si godt jobbet. Denne helgen er rolig utover det. Linus sover hos en kompis, Nadin skal til Ås på kusinebesøk, og Eline får en venninne på besøk om kort tid.

Håper du har en nydelig lørdag så langt og tar vare på hverandre 🙂

Vi prekæs

-tenaaringspappa- 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg