Jeg er en mann som lurer på mye, men dette….

Jeg har nå bikket den magiske grensa på 40 år, og føler meg bedre enn noen gang. Man hører mange historier om 40 års krisa! Mange kjøper seg motorsykkel, ny bil som de kan råne rundt i, og mange andre ting som er betegnelsen på at de fyller 40 🙂 Når jeg skriver dette, er det nesten som om vi menn blir gravide i en alder av 40 år! Når damer går gravide har de ofte en ting de overspiser, eller at det er en ting de ikke får nok av. Litt sånn føles det for en mann som passerer den magiske grensa.

Jeg følte jeg holdt pusten de siste dagene av 39, for var det skummelt å passere denne alderen, eller skulle det gå fint. Og det går jo alltid veldig fint, men du vet alt som er nytt det er litt skummel. Vi er skrudd sammen på denne måten. Jeg er en mann som lurer på mye hele tiden, er fremoverlent og tilegner meg på den måte mye kunnskap hver eneste dag.

Nå for tiden synes jeg dagene går så altfor fort. En dag er ingenting, og ukene bare flyr. Det var da ikke sånn når jeg var yngre. Da hadde jeg dager som kunne være kjedelige, lange og for ikke å snakke om det å vente på en buss. Det føltes som en evighet til den kom:)

Jeg husker godt noen sa til meg bare vent til du får barna starter på skolen, da skal du se tiden går fort. Det er det ingen tvil om. Tiden sklir i vei pr i dag, og av og til hadde det vært greit om døgnet hadde flere timer.

Jeg lurer egentlig på om døgnet har færre timer nå enn da jeg var 10 år? Finnes det noen logisk forklaring på hvorfor tiden går fortere nå, og det ikke finnes et kjedelig øyeblikk? Jeg har en teori om at det er så mye som skjer, og etter man får barn er det mer enn nok å henge fingrene i. Det er helt klart, men da jeg var yngre hadde vi også mye på gjøre. Vi var på skole, og ute å henge meg venner etter skoletid, eller så fort vi hadde tid.

Når jeg satt på busslomma og ventet på bussen, føltes det som en evighet til den kom. Da hadde jeg riktignok ikke mobil å trykke på. Jeg jakter litt på et klarere svar på hvorfor tiden går fortere nå enn tidligere. Og hva skyldes egentlig det? Kan du bidra setter jeg stor pris på det. Sleng isåfall igjen en kommentar, slik at vi sammen kan finne ut av det.

Ikke at det er noe stor greie, men du og har helt sikkert dager hvor du føler at dagen går i fra deg!

Ha en utmerket dag videre, så håper jeg denne dagen har nok timer 🙂

tenaaringspappa

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg