Hockeyfeber i Fredrikstad

Er over snittet interessert i hockey, og det er moro å være på kamp. Nettopp fordi det er så mye spenning knyttet til hver eneste kamp. Jeg sliter litt med å holde nervene i sjakk, spesielt om laget mitt kun leder med 1 mål….OG det er noe ekstra når det er duket for lokalderby!

Jeg er jo helt klart en Fredrikstad gutt, da er det Stjernen som gjelder. Det er helt fantastisk og gjøre en entré i en ishall, kjenne is lukta og sitte trangt det er litt av greia. Det skal være litt trangt, og det igjen skaper en magisk stemning i seg selv.

For noen dager siden så jeg et innlegg fra Stjernen hockey på facebook. Der la de ut at vi kan vinne billetter til toppoppgjøret mellom Stjernen og Storhamar. Det er nr 2 og 3 på tabellen, dermed hadde jeg lyst til å få med meg denne sammen med pappa og min bror. Eline ønsket også og se på kamp sammen med niese.

Så var det muligheten til å vinne fribilletter. Jeg vinner jo aldri, men tenkte som jeg alltid tenker….Er jeg ikke med, har jeg ihvertfall ingen mulighet til å vinne noe som helst. Jeg legger igjen en kommentar om at vi ønsker billett. Og krysser fingrene for at jeg vinner..Det står at konkurransen avsluttes kl 22 den på tirsdag.

Det blir litt sånn at jeg går inn og sjekker, og sjekker om det er trukket en vinner. Neste dag får jeg en melding fra Thoms i Stjernen, han kan informere om at jeg har vunnet 4 stk billetter. Det var til stor glede. Jeg kontaktet pappa og min bror med den gledelige nyheten om at vi skulle på kamp.

Det er kampdag, vi setter oss i bilen og kjører til Stjernehallen. Nervene kommer litt i det vi går inn i hallen. Publikum er i ferd med å gå inn i hallen, det strømmer til. Det er duket for et topp oppgjør.

Kampen er i gang, gjestene fra Hamar setter pucken i mål. Det står 0-1. 1.periode blir ingen god periode for hjemmelaget. Det spilles 20 minutter, før det tas en liten pause slik at isen kan bli gjort klart for en ny periode.

I det hjemmelaget kommer ut på isen i 2. periode så skjer det noe i hallen. De setter raskt pucken i mål. Derfra går det bare en vei. Stjernen vinner meget fortjent 5-2 og dermed inntar de røde tabelltopp!

Vi koser oss masse på hockeykamp, spiser vaffel i pausen og dette er noe jeg virkelig anbefaler dere å gjøre. Det er magisk å være i en ishall, og spesielt Stjernehallen. Det skjer så mye på kort tid og det er en tøff sport. All ære til hockey spillere som spiller med både knekte fingre, sprekk i leppa med noen sting og en blåveis. Det er tøffe!

Lurer du nå på om du skal ta med deg familien din på kamp, så bør du bare gjøre det. Det er sosialt, herlig og du blir raskt hekta!

Tusen takk til Stjernen hockey for en magisk dag i Stjernehallen! Vi kommer garantert igjen.

tenaaringspappa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg